Най-новият прототип от серията концептуални автомобили на Mazda се нарича Hakaze. Колата представлява кросоувър купе, който има качествата на роудстър, и е направена с идеята за бъдещо серийно производство, съобщават от Speed-Press.
При създаването на Mazda Hakaze европейското поделение е направило пазарни проучвания за евентуална реализация на автомобила.
Hakaze е двуврато купе с дължина 4020 мм (с едва 15 мм повече от Mazda 3). Автомобилът е висок, с висока позиция на шофьора и спортно излъчване. Височината е 1560 мм. Отвън няма нито огледала за обратно виждане, заменени от камери, нито дръжки на вратите.
Достъпът до интериора се осигурява от две широки врати, а липсата на централна колона на покрива предлага лесен достъп до четирите индивидуални места. Седалките са захванати за централната конзола и могат да се регулират във всички посоки.
Покривът е стъклен, като задните 2/3 от него могат да се демонтират и така Hakaze се превръща в роудстър. Таблото е спортно, ориентирано към водача, а контролните уреди са интуитивно разположени и могат да се напипат лесно, без водачът да отделя поглед от пътя, като движи ръката си по линии на таблото.
В централната част на волана има голям дислей за навигационната система, а при завиване се върти само външната част на кормилото.
За задвижване на Mazda Hakaze са предвидени мощни бензинов и дизелов двигател.
Бензиновият мотор, с който Mazda ще представи прототипа в Женева, е 2,3-литров DISI с директно впръскване на горивото и турбокомпресор, същия като в Mazda 6 MPS.