Нов тип системи за следене на налягането в гумите се предлагат за следпродажбено вграждане.
TPMS (Tyre Pressure Monitoring System) системата е от трето поколение и може да бъде монтирана на всеки автомобил и превозно средство независимо от размера на гумите.
Характерна особеност е, че датчиците не използват косвени методи за измерване на налягането както някои системи, които се вграждат серийно от автомобилните производители.
При тях се срещат неточности и неоправдано активиране на алармен сигнал при влизане в дупка на пътя.
Гумата е единственият контакт между превозното средство и пътната настилка. Именно това я прави един от най-критичните елементи във всяко превозно средство. Докладите на агенциите, занимаващи се с въпросите по пътните инциденти, категорично сочат спукването или повредата при гумите за една от най-често срещаните причини за пътни инциденти.
Известни са 2 типа системи за проверка - за пряко и косвено измерване.
Системите за пряко измерване непосредствено измерват температурата и налягането в гумите и използват предавател.
А тези за косвено измерване проверяват налягането в гумите по различията в скоростите на въртене на колелата.
В бъдеще ще се използват само системи за пряко измерване, защото при косвеното измерване не е възможно определяне на редица аномалии, като използване на нестандартни гуми и джанти, движение по хлъзгав път, рязко ускорение или спиране, наличие на ремарке, както и значителна разлика в износването на гумите.
Наред с безопасността на автомобила, системите TPMS спомагат и за намаляване разхода на гориво.
При спадане на налягането на гумите под средното, разходът на гориво автоматично се увеличава с 2%, а животът на гумите - с 25%.
Тези цифри водят до статистика от: 20 милиона литра, ненужно изразходвано гориво, 2 милиона тона CO2 в атмосферата и загуба на 200 милиона гуми.
Според данни на Националната администрация за безопасност на движението по пътищата в САЩ (NHTSA), всяка година 533 от инцидентите по пътя са причинени от дефекти в гумите.
Монтиране на TPMS към автомобила би намалило значително тази цифра.
Източник: speed-press.com
zerofill
на 16.04.2008 в 13:49:45 #3Ще я сложа на ГоУфа
pesho
на 16.04.2008 в 13:37:41 #2"При спадане на налягането на гумите под средното, разходът на гориво автоматично се увеличава с 2%, а животът на гумите - с 25%." Хайде сега всички тъпи патки от нюзбг да си спаднат гумите и да карат така с надеждата да си увеличат живота на гумите!!!

ce
на 16.04.2008 в 13:29:07 #1При спадане на налягането на гумите под средното, разходът на гориво автоматично се увеличава с 2%, а животът на гумите - с 25%. от написаното излиза, че при спаднала гума живота и се увеличава с 25% :-))