Volkswagen Group първи в света предложи серийно автоматични предавателни кутии с по два съединителя - DSG.
Но чудо-трансмисията досега се предлагаше само за модели на гиганта с предно предаване и напречно разположени двигатели.
Вече е на разположение и подобна кутия с фирменото име S-Tronic за по-големите модели на Audi!

Принципът на действие на новия агрегат е същият - следващата предавка се включва предварително, а преходът става с едновременното отваряне на единия съединител и затварянето на другия.
Докато при напречно разположените трансмисии DSG, заради компановъчни съображения, кутиите бяха тривални, новата кутия е малко по-проста - зъбчатките на всички предавки са в един ред, а вторичният вал е само един.

Двата "мокри" многодискови съединителя са съосни, а за охлаждането им е предвидена отделна маслена помпа.
"Надлъжният" S-tronic е предназначен изключително за куатро задвижване - въртящият момент на предните колела се предава с отделен вал, монтиран под ъгъл, както при Audi A8 или при Mercedes S-клас с трансмисия 4Matic.

Новата кутия може да прехвърля до 550 Нм въртящ момент и може да работи с високооборотни двигатели - до 9000/мин и с асиметричен междуосев диференциал Torsen, като в нормална ситуация разпределя момента отпред-отзад в съотношение 40:60.

Супертрансмисията ще бъде използвана за новите модели на групата VAG - на компактния кросовър Audi Q5 и "хот"-седаните и комбита Audi S4.

Източник: auto-press.net