Volkswagen Group първи в света предложи серийно автоматични предавателни кутии с по два съединителя - DSG.
Но чудо-трансмисията досега се предлагаше само за модели на гиганта с предно предаване и напречно разположени двигатели.
Вече е на разположение и подобна кутия с фирменото име S-Tronic за по-големите модели на Audi!
Принципът на действие на новия агрегат е същият - следващата предавка се включва предварително, а преходът става с едновременното отваряне на единия съединител и затварянето на другия.
Докато при напречно разположените трансмисии DSG, заради компановъчни съображения, кутиите бяха тривални, новата кутия е малко по-проста - зъбчатките на всички предавки са в един ред, а вторичният вал е само един.
Двата "мокри" многодискови съединителя са съосни, а за охлаждането им е предвидена отделна маслена помпа.
"Надлъжният" S-tronic е предназначен изключително за куатро задвижване - въртящият момент на предните колела се предава с отделен вал, монтиран под ъгъл, както при Audi A8 или при Mercedes S-клас с трансмисия 4Matic.
Новата кутия може да прехвърля до 550 Нм въртящ момент и може да работи с високооборотни двигатели - до 9000/мин и с асиметричен междуосев диференциал Torsen, като в нормална ситуация разпределя момента отпред-отзад в съотношение 40:60.
Супертрансмисията ще бъде използвана за новите модели на групата VAG - на компактния кросовър Audi Q5 и "хот"-седаните и комбита Audi S4.
Източник: auto-press.net
spartac
на 22.04.2008 в 10:06:41 #3ето тук има повече снимки за Q5 http://audimobiles.com/?p=10
лично мое мнение
на 21.04.2008 в 22:27:27 #2Ауди винаги са били черешката на тортата на Фолксваген груп
Smirnoff
на 21.04.2008 в 19:04:11 #1С този модел Ауди ще дръпнат напред от конкурентите...
