През 2015 г. всяка десета Шкода трябва да се движи в Китай. Чешката фирма, част от групата Volkswagen, тържествено стъпи на китайския пазар, като обяви, че целта е именно там да се продава поне една десета от продукцията на фирмата, съобщават от Automediapro.

Ако това се постигне, би означавало Шкода да завладее около 3% от всички продажби на автомобили в Китай.

Фирмата е подготвила специален вариант на Октавиа за китайския пазар, вариант отговарящ в най-голяма степен на изискванията на азиатските клиенти.

Следващата стъпка и в Китай да се продават и Фабиа и Суперб. Заводът на Шкода в Китай ще започне да произвежда през първата половина на идната година. Капацитетът му трябва да достигне до 100 000 автомобила годишно.

Китайския пазар е привлекателен за производителите поради огромния потенциал, който крие. Предимството е за автомобилите произведени в самия Китай, защото останалите трябва да плащат високи вносни мита. Наред с Шкода сега в Китай имат свои заводи и Volkswagen, General Motors и Toyota.