Министър председателят Бойко Борисов откри официално завода за автомобили на китайската компания „Great wall”, който се намира в село Баховица, в непосредствена близост до град Ловеч.
Преди това - на пресконференция, Александър Крамб, който е директор на производството и на фабриката у нас, обяви, че 33 автомобила "Great wall" вече са произведени в завода.
На брифинга по повод на официалното откриване на завода, в която участие взеха президентът и главен изпълнителен директор на компанията - г-жа Ван Фън Ин, Илия Терзиев - изпълнителен директор на "Litex Motors" за България, която е оновен партньор на китайската компания у нас, и Иво Деков, управляващ директор на "Litex Motors" у нас.
Стана ясно, че инвестицията в завода може да надхвърли 180 милиона лева, при първоначално планирани 140-150 милиона, ако автомобилите бъдат приети от родния, балканския и европейския пазар. Това заяви Илия Терзиев, който посочи още, че компанията вече има открити представителства в Македония, Албания, Черна гора, а предстои такова и в Сърбия.
Очаква се общият обем на производството след 4 години да достигне максималния планиран капацитет на фабриката от 50 000 автомобила годишно.
Средно за 13 часа автомобилът от „голо купе” се превръща в завършен продукт, като, ако до края на годината се запази същия капацитет на производство се очаква поточната линия да напуснат 4 000 автомобила.
До края на този месец произведените в България автомобили на “Great Wall” ще достигнат търговските центрове, които досега продаваха коли, произведени в Китай.
Важен сигнал за българската индустрия стана фактът, че "Litex Motors" планира през настоящата година да направи отворен ден за всички български произвoдствени предприятия, които могат да помогнат в изработването на компонентите за производството на всички видове модели автомобили, като само за модела „Voleex C 10 " всички компоненти и агрегати са 961.
В отдел „Качествен контрол" на завода работят специалисти, които преди това са заемали позиции в „NISSAN" и „TOYOTA".
Близо 190 души, голямата част от които са заети в поточната линия и са на възраст между 18 и 20 години. Очаква се техният брой след 4 години да достигне 2000 души.
Премиерът Борисов изрази задоволството си от факта, че дава старт на първата от поредица инвестиции, които са били споразумяни по време на срещите му с китайския министър-председател.
Той посочи, че в рамките на тази и следващата година се очаква общият обем на договорените инвестиции да достигне 1 милиард евро.
Борисов информира, че предстои да бъде изграден пътят от завода до основния път, който свързва Ловеч и Плевен.
От своя страна министърът на икономиката Трайчо Трайков, който също присъства на откриването заяви, че стойността на трасето е 2,4 милиона лева, като се очаква то да бъде построено до лятото на тази година.
Трайков пожела късмет на завода и посочи, че е сигурен в това, че потребителите ще оценят високо качествата на произведените автомобили. Той препоръча на инвеститорите да не забравят, че наистина потребителите са най-важни.
Илия Терзиев, изпълнителният директор на “Litex Motors” за България, посочи че е изключително доволен от бързината и ефективността, с която администрацията на централно и местно ниво си е свършила работата. Той загатна, че в близко бъдеще е възможно в България да започне производство и на китайски автобуси.
Все още се водят преговори между заводите "Litex Motors" и "YUTONG" относно това кой ще произвежда тези автобуси. Припомняме, че "YUTONG" е вторият най-голям производител на автобуси в света след "Mercedes".
Vendettta
на 21.02.2012 в 23:40:23 #27§Ў §Ь§С§Ь§У§а §г§д§С§Я§С §г §б§в§а§Ц§Ь§д§С §Щ§С §Т§м§Э§Ф§С§в§г§Ь§С§д§С §Ь§а§Э§С? §Ґ§а§Ь§а§Э§Ь§а§д§а §г§Ъ §г§б§а§Ю§Я§с§Ю §г§д§С§У§С§к§Ц §У§м§б§в§а§г §Щ§С §б§в§а§Ц§Ь§д §Я§С §Я§с§Ь§а§Э§Ь§а §г§д§е§Х§Ц§Я§д§Ъ §а§д §ґ§µ- §і§а§ж§Ъ§с. §і§С§Ю§а§д§а §б§в§а§Ъ§Щ§У§а§Х§г§д§У§а §Я§С §Ь§а§Э§С§д§С §д§в§с§Т§У§С§к§Ц §Х§С §г§Ц §в§Ц§С§Э§Ъ§Щ§Ъ§в§С §У §і§Э§Ъ§У§Ц§Я. §Ї§а §д§а§У§С §Т§Ц§к§Ц §б§в§Ц§Х§Ъ 4-5 §Ф§а§Х§Ъ§Я§Ъ §Ъ §б§а§г§Э§Ц §Ф§а §Щ§С§Ю§Ц§д§а§з§С §б§а§Х §Ь§Ъ§Э§Ъ§Ю§С. §ґ§С §У §д§а§Щ§Ъ §Х§е§з §д§в§с§Т§У§С §Х§С §г§Ц §б§в§С§У§Ъ §в§С§Щ§Ф§в§С§Я§ЪЁ¦§Я§Ъ§Ц §Ю§Ц§Ш§Х§е §б§в§а§Ъ§Щ§У§а§Х§г§д§У§а §Я§С §Ь§а§Э§Ъ,§б§в§а§Ъ§Щ§У§Ц§Ш§Х§С§Я§Ъ §б§а §й§е§Ш§Х§С §д§Ц§з§Я§а§Э§а§Ф§Ъ§с §Ъ §д§С§Ь§а§У§С §г §Я§С§к§Ъ §й§С§г§д§Ъ §Ъ §Є§Ґ§¦§Є.
Xa-x@v
на 21.02.2012 в 23:13:39 #26софиянке,коментирайте осъдените си там Харизановци Батко Цвъки,уж лови престъпници,а те били при тях
dk
на 21.02.2012 в 21:34:57 #25Азамут, не така бе! Верно, стар договор, ама можеше да ги разгони, нека си реже лентите! Следващото правителство може и да не реже, ама поне да гради!
dk
на 21.02.2012 в 21:31:21 #24Това добре, браво! Да почват и завод за електромобили, в руския далечен изток направиха завод за автомобилни литиевойонни батерии. Имат вече добър опит. Из Китай от няколко години по пътищата шарят електрички, чувал съм даже и за джипове.
azamut
на 21.02.2012 в 21:28:01 #23Всичкото е хубаво, само дето тоя палячо за инвестицията на китайците направи точно това - сряза лентата. Пак с чужда пита помен прави плазмодия малоумен
Абракадабра
на 21.02.2012 в 20:23:41 #22Браво! Такива инвестиции ни трябват, 2000 работни места, автомобили, които могат да са много конкурентни на запад, пък защо не и у нас. Ако се разрасне производството ще е хубаво и да се въведе задължение държавните/общински автомобили да са задължително българско производство, така много пари ще се наливат тук вместо да се пилеят за мерцедеси за депутати, опели за полиция, всякакви други около 200 000 автомобила http://www.investor.bg/zastrahovane-i-osiguriavane/133/a/dyrjavata-ima-tolkova-mnogo-avtomobili-che-moje-da-ne-im-pravi-avtokasko,128304/ Дано се привлече и инвестиция в производството на автобуси и тролейбуси - там могат огромни поръчки да се правят както от държавата така и от разните превозвачи, пък ако успеят и да изнасят би било чудесно. Като цяло такива фирми могат да задържат хората в населените им места и да спрат пагубната миграция към София и още по-пагубната за нацията емиграция в чужбина. Това е уин-уин сценарий, всички печелят.
Coldman
на 21.02.2012 в 20:01:05 #21Браво
_|_
на 21.02.2012 в 19:54:24 #20Най-накрая доживяхме и в България да се произвеждат коли пък били те и китайски.
fredie
на 21.02.2012 в 19:30:22 #19Това не са български автомобили Дори частите не са български
bond 007
на 21.02.2012 в 19:08:27 #18Вместо китайска таратайка,за такива пари човек може да си купи А6 на четири години! Кой идиот ще купува тези боклуци??! Това да не са началото на 90 те,когато не бяхме виждали коли!...
pusi
на 21.02.2012 в 18:28:56 #17Браво,добри новини
Минувач
на 21.02.2012 в 17:09:25 #16http://forums.gwm-bg.com/topic/162-%D0%BD%D0%BE%D0%B2-%D1%81%D0%BE%D0%B1%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%BA-%D0%BD%D0%B0-voleex-c10-%D1%81%D0%BD%D0%B8%D0%BC%D0%BA%D0%B8/page__st__200
Минувач
на 21.02.2012 в 16:54:50 #15"Днес покарах тестовия в Търново, та посъбрах впечатления. Външност - всички сте я виждали, но определено съвременна визия Салон - много добре. Изглежда по-добре от повечето конкуренти. Нищо не скърца, дори и при надупчения път на В Търново. Удобни седалки, добра видимост, малко е странна изнесената колона отпред, но повечето съвременни коли предлагат различни вариации по темата. Бързо се свиква Място има, салона беше достатъчно голям за трима солидни мъже. Уредите и таблото са приятни, лесно се работи (1:1 с тойота). Парното е доста силно. Единствено волана е хубаво да е кожен Окачване - като на малка кола. Стегнато, возията е приятна. Тихо и без протести минава през дупките Двигател - мощен за купето. Добре ускорява, а според представителите софтуера задържа мощността до достигане на 8000 км Тогава ще е доста впечатляващо. Все пак 100 коня на това купе Ск, Кутия - отлично. Леко и плавно, дори и задната . Както и на Ховъра изчислена да върви на по-ниски обороти. Екстри - доволно много. Радват многото говорители и икономайзерчето. Подкалник няма, но на Яриса също няма. Не знам дали не може да се поръчва допълнително. Иначе си има антикорозионно покритие. Дали е достатъчно времето ще покаже Колата е отлична, и то не само за парите си Това са първите впечатления. Остава да убеди че и в качеството и няма разлика от по-скъпите конкуренти Нещо, което ми се струва доста вероятно след видяното "
Hmmm
на 21.02.2012 в 16:47:11 #14Мда, хубава новина! Сега остава да видим и следващите фирми - Грейт Стик и Грейт Чейн и ситемата ще е завършена! Между стените, вързани с веригите и бой с тоягите ! Това само в рамките на шегата - чудесно е, че се създава работа за български работници, но трябва и младите журналисти да си гледат по-добре работата. То се разбра, че Математическите гимназии могат и да ги закрият, но разликата м/у качествен контрол с опит и планирани 2000 места за поточните линии е доста голяма...
Минувач
на 21.02.2012 в 16:34:38 #13http://vbox7.com/play:47f525b2b8
Минувач
на 21.02.2012 в 16:30:16 #12http://forums.gwm-bg.com/topic/162-%D0%BD%D0%BE%D0%B2-%D1%81%D0%BE%D0%B1%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%BA-%D0%BD%D0%B0-voleex-c10-%D1%81%D0%BD%D0%B8%D0%BC%D0%BA%D0%B8/page__st__40
сеирджия
на 21.02.2012 в 16:02:12 #11Хм, виж ти, те вярно май почват да правят коли ?! Е, какво пък, хаирлия да е !!! .
bloodone
на 21.02.2012 в 15:20:48 #10mrKrastev | 21.02.2012 14:35 защо изказваш неинформирано мнение? мрежата е изградена, има сервизи във всеки град и компанията се е ангажирала за приключване на всеки ремонт ако не бъркам до 72 часа в рамките на гаранцията __________ Наличието на сервизи не означава афтоматично високо ниво на обслужване. Това е нещо, което се изгражда с времето в съзнанието на хората. Един конкретен пример - закупих ДВД от Техномаркет - счупи се след 1 месец. Донесъх го и трябваше да е оправено до няколко дена - отне им 10 -няма компенсации за неспазването на строка. Оказа се, че в последствие трябва да отида не до магазина, а до сервиза в другия край на града за да си го взема, въпреки че ми бяха казали отначало че ще ми го доставят в магазина. ДВД-то беше оправено - само че беше супер издраскано! Бях го дал без драскотина - обвиниха ме че аз съм го бил дал издраскано... В сервиза нямаше изградена система за подаване на оплаквания - казаха ми да отида пак до магазина ако искам да се оплача... Надявам се че Грейт Улоу наистина ще имат добро ниво на обслужване, но това е нещо, което ще се разбере в последствие, а не сега.
Man_o_war
на 21.02.2012 в 15:17:48 #9В отдел „Качествен контрол" на завода работят специалисти, които преди това са заемали позиции в „NISSAN" и „TOYOTA". Това са близо 190 души, голямата част от които са заети в поточната линия и са на възраст между 18 и 20 години. -------------------- И колко ли години са трупали опит в „NISSAN" и „TOYOTA"??? Ако е повече от 1 значи там детския труд е разрешен...
mrKrastev
на 21.02.2012 в 14:35:42 #8nikola345 | 21.02.2012 14:15 и определено няма да гласуваме за бойко борисов замина си герб примирете се