В срок от два месеца правителството да осигури инвестиции, които да гарантират безопасността на пътниците и товарите, превозвани с БДЖ.
Това предложи анкетната комисия, която разгледа обстоятелствата около трагично загиналите 9 души при инцидента с влака София-Кардам на 28 февруари миналата година.

Председателствуващият комисията Камен Костадинов представи в парламента поредица от нарушения в ЖП-дружеството, съобщи БНР.

От заключенията на комисията се вижда, че влакът не е имал система за автоматично отваряне на вратите, липсвал е въздуховод, което е способствало пожарът да се разрасне.

В техническата експертиза липсват достатъчно данни за годността на електрическата инсталация на влака.
Посочва се, че нито служителите в БДЖ, нито пътниците са обучавани или инструктирани как се действа при кризисни ситуации.

Министърът на транспорта да предприеме мерки за пропуските, настояват от парламентарната комисия.

Припомняме, на 28 февруари миналата година влакът, пътуващ по линията София-Кардам, се запали близо до гара Червен бряг малко преди полунощ. 

Според заключението на пожаро-техническата експертиза причина за пожара, тръгнал от купе номер 6 в кушет вагона, е значително превишаване на допустимата температура на отоплението и възпламеняване на леснозапалими вещества - дезодорант или парфюм.
Констатирани са множество неизправности и в електрическата и отоплителна система.

На 3 февруари стана ясно, че зам.-директорът на отдел Пътнически превози към БДЖ е обвинен по случая с пожара във влака София-Кардам. Срещу него е повдигнато обвинение за причиняване на смърт по непредпазливост на 9 души, за което може да получи до 5 години затвор.

Отговарящият за експлоатация на „Спални и специални вагони" е издал заповед, с която е наредил - „страничните врати на вагона да са заключени: с каре и щифт, с изключение на тази, през която става приемането на пътниците".