Напредва строителството на АМ "Хемус" в участъка между Боаза и връзката с пътя Плевен - Ловеч, съобщават от Агенция "Пътна инфраструктура".

В момента в трасето се извършват изкопи и насипи, работи се по големите съоръжения - мостове , виадукти, пътни възли, подлези и надлези.

Мобилизирани са 69 верижни, 23 комбинирани и 7 колесни багера, 33 булдозера, 14 бетоновоза, 5 бетонпомпи, 31 валяка, 13 влекача, 6 грейдера, 18 водоноски, 11 дъмпера, 2 кулокрана, 12 крана, 2 камиона с кран, 3 телескопични товарача, 21 фадроми, 3 трошачки, 257 самосвала, 2 рециклатора и 5 пилотни машини.

Изграждането на трасето между Боаза и връзката с пътя Плевен - Ловеч е разделено на 3 участъка. В 51,5-километровата отсечка ще има 17 виадукта, 5 моста, 5 пътни възела, 9 надлези и подлези и един тунел.

Участък 1, с дължина 15,26 км, започва от Боаза и ще е до пресичането с пътя Луковит - Угърчин, включително пътен възел "Дерманци". Предвижда се в него да има два пътни възела, четири мостови съоръжения и 2 виадукта. Строително-монтажни работи се изпълняват в три подучастъка. В първия то е около 25,5%, във втория - около 59,5%, а в третия - около 2%.

Участък 2 започва в края на пътен възел "Дерманци" и е до връзката с път ІІІ-3005 Радювене - Катунец, включително пътен възел "Каленик". Дължината му е 19,2 км и в него ще има 2 пътни възела, 9 виадукта, мост над река Каменица и тунел с две отделни тръби. Изпълняват се дейности във връзка с откриване на строителната площадка.

В Участък 3, с дължина 17,08 км, ще има един пътен възел - "Плевен", който ще в края на тази отсечка, която ще стига до връзката с пътя Плевен - Ловеч. В него ще има 6 виадукта и 9 надлеза и подлеза. Изпълнени са около 7,5% от предвидените строително-монтажни работи на това трасе.

От АПИ посочват, че цялостното изграждане на АМ "Хемус" до 2024 г. е основен приоритет на правителството. В момента в експлоатация са участъците от София до Боаза и от с. Белокопитово до Варна, с обща дължина от около 180 км. Неизградената част, от п. в. "Боаза" до с. Белокопитово, ще свърже вече изградените участъци от двете страни на магистралата.