Наши туристи са кацнали аварийно в Истанбул вчера, след като са излетели с чартърен полет от Анталия за София.
На борда са пътували 148 човека.
Кацналият аварийно самолет е на "България еър".
Самолетът от Анталия излита безпроблемно около 20:30 часа вечерта. На борда обаче нещо се случва. Информацията, която получаваме, беше противоречива, оплакват се пътниците. На пътниците е казано, че има повреда на климатичната инсталация.
Самолетът "Еърбъс-319" летял по маршрут от средиземноморския курорт Анталия за София. По пътя пилотът информирал истанбулското летище "Кемал Атаюрк" за повредата в двигателя и поискал аварийно кацане. Машината се приземила без проблеми и пътниците били настанени в транзитната зона.
С втори самолет всичките пасажери бяха извозени благополучно до Летище-София.
От "България Ейр" обясниха, че самолетът е нов и двигателите са в гаранция.
Предстои разследване, което ще изясни причината за аварията.
crew
на 14.09.2008 в 23:14:58 #18Е какъв е тоя А 319...със 149 пътника на борда?!?До колкото ми е известно той побира само 134...
A320
на 07.09.2008 в 02:17:34 #17Кой самолет колко пада, за това си има статистика и е доста глупаво това. което ви се струва. Много ясно е, че по често пада Боинг 737 защото това е най-разпространеният самолет в света и се произвежда много преди появата на Еърбас 318/319/320/321. Доводът, че Еърбас се управлявал със стик и затова бил несигурен е глупав. Със стик се управляват почти всички военни самолети. Освен това при кацане пилотът държи с едната ръка управлението на двигателите и така или иначе му остава само една свободна ръка. Цялото семейство на Еърбас 320 е много по-напред технологично и от гледна точка на сигурността от Боинг 737. Системата fly by wire допринася в голяма степен за това. Тази система я има в много военни самолети, а също и в Боинг 777, както и в новия Боинг 787. Колкото до нашите пилоти не знам на какво основание смятате, че са добри, да не би да ги тествате на симулатор всичките през седмица? Всяка семица спират двигателите на няколко самолета във въздуха, има си процедура по която се каца и обикновено всичко минава без каквито и да е проблеми. Вероятно в нашия случай става дума за дефект и Еърбас нямат никаква вина за това, производителят на двигателите продава и Боинг.
ss23
на 07.09.2008 в 01:35:04 #16Господа любители на боингите, какви глупости пишете? По едно време боингите падаха като круши, и все 737, сега пак скоро последния паднал беше боинг. А за Еърбъси аз поне лично не съм чувал скоро някой да е катастрофирал.
MAXX
на 07.09.2008 в 00:24:18 #15честно казано лично аз имам по-голямо доверие на Боингите...само като се сетя , че Еърбъсовете се управляват с джойстик (!), а не със штурвал , малко не ми е комфортно... иначе нашите пилоти са много добри - спор няма много пъти съм летял и съм доволен...
Number 100
на 06.09.2008 в 22:48:20 #14Преди няколко летях редовно със самолети. Моето скромно мнение защото не знам цените е ,че Боинг 737 ,747 са много по надеждни от Ербъсите , Този нещастен европейски самолет е много нестабилен и особено при кацане, хич го няма. Руските машини са добри но не са комфортни като изключим ИЛ - 96, който макар и да отстъпва по фасон на Боинг 747 , икономичната му класа е една класа над Боинга. Все пак аз тежа около 120 кг и съм се намъчил на невероятно тесните им седалки, да не говорим за разстоянието до седалката пред теб. Все пак през Второто полугодие на 2008 стана масова практика самолетите да падат като зрели круши. Нали знаете зрялата круша как пада, чува се едно пльок. Не ги знам точно тоя модел А 319, но съм на мнение ,че пътниците са оцелели защото пилотите са били оправни момчета от Долна Митрополия, а не защото счупения двигател е бил в Гаранция. Браво !
съсел
на 06.09.2008 в 18:54:12 #13и наистина трябва да се напишат имената на командира и втория пилот и авиокомпанията за която работят :
съсел
на 06.09.2008 в 18:49:10 #12самолета е чисто нов и е европейско производство.не пишете глупости.българските пилоти са едни от най-добрите в европа
Sultan Suleyman
на 06.09.2008 в 18:15:04 #11Ами това са нови модели на килимчетата модел К 16 мейд ин Иран.Благодарение на висококачествените технологии,които ипозлзвахме по време на обработката на преждите и вълната ,килимите ни достигат скорост от 2000 мили за 1 час. Сега се готвим за износ даже.Особено голям интерес проявавят руснаците.
балдаранов
на 06.09.2008 в 17:49:54 #10оде го купи туй килимче бе рязана бургийо
Sultan Suleyman
на 06.09.2008 в 17:39:37 #9Аз пък си летя с килимче-"пресийско производство".Никога не дава повреди,пък и има гаранция-187 години.Така че.?!
балдаранов
на 06.09.2008 в 17:36:39 #8бриейй,брата и снахата пътуваха с него ма си дойдоха поживо по здраво.браво на пилота голям пич излязъл
Sultan Suleyman
на 06.09.2008 в 17:34:46 #7До поданиците Ми,обитаващи румелийския Ми вилает: -Мили рая,лятото мина,сигурно сте си прибрали реколтата...Така,че от утре почвам да събирам данъците от поданиците Си в европейсите провинции на империята Ми. Великия ми везир в София-Ахмед Доган,каза,че българите са били много послушни докато ме е нямало.Затова реших да намаля броя на тоягите,които ви се полагат с цели 30%... от Вашия Баща и Пазител,Владетеля на Вселената-Кануни Султан Сюлейман....
Kakao
на 06.09.2008 в 15:25:48 #6ТезТур са обещали да компенсират уплашените си туристи с по 1 парашун и кроасан "7 дейс"
Kakao
на 06.09.2008 в 15:23:48 #5А туристите са на ТезТур
polstena
на 06.09.2008 в 14:52:56 #4ами като не купуват ИЛ или ТУ154 така е тез бракми американски не са за нас.
A320
на 06.09.2008 в 14:27:00 #3Авариралият самолет е едно от новите им попълнения Аirbus A319.
James BOND
на 06.09.2008 в 14:12:33 #2Кацналият аварийно самолет е на "България еър". От компанията все още не са излезли с официално съобщение по случая. САМОЛЕТЪТ Е СЪВЕТСКО ПРОИЗВОДСТВО ОЩЕ ОТ ВРЕМЕТО НА ЛЕОНИД БРЕЖНЕВ!
Бай Пенчо
на 06.09.2008 в 13:49:19 #1В такива случаи е добре да се каже и коя авиокомпания е тази, кой е пилота, защото все пак е правилно решение да се парви всичко за спасяване на пътниците. Има и виновни, но има и герои и професионалисти. Няма да четем само за бат Бойко и министъра на вътрешните работи и за Емел Етем.