Вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов свиква спешна среща във връзка с драстичния инцидент от вчера, при който близо 300 пътници от полет, пристигнал от Лондон, са били блокирани за близо час в ръкава, свързващ самолета с терминала.

Срещата ще се проведе утре, неделя, от 10:00 часа на Терминал 2. В нея ще участват ръководството на Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" (ГВА), изпълнителният директор на летищния оператор "СОФ Кънект" и неговият екип, представители на Агенция "Митници", Гранична полиция, както и всички наземни оператори, ангажирани с обслужването на полети, пристигащи от държави извън Европейския съюз.

Министър Караджов е поискал всяко от звената да предложи конкретен вариант за по-добра организация на влизането в страната на пътници от трети страни, с цел да не се допускат повече подобни случаи на хаос и забавяне.

След срещата, около 11:00 ч., ще бъде направено официално изявление за медиите пред Терминал 2.

В специално изявление по случая, "СОФ Кънект" - концесионер на летище София - посочва, че отговорността за инцидента, както и за зачестилите случаи на лошо обслужване на пътници, е изцяло на наземните оператори - компаниите "Голдеър Хендлинг" АД и "Суиспорт България" АД. Те са ангажирани с чекиране, проверка на ръчния багаж, отвеждане на пътниците до самолета или преминаване през ръкав, както и с доставката на чекирания багаж.

От "СОФ Кънект" подчертават, че още през февруари са алармирали Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" (ГД ГВА) към МТС с искане операторите да бъдат задължени да спазват базови стандарти на обслужване, но не са последвали действия. Договорите с наземните оператори се сключват от авиокомпаниите, а не от концесионера, като дейността им се контролира изцяло от ГД ГВА.

"Приветстваме срещата с министър Караджов и очакваме конструктивен диалог в търсене на най-доброто решение в името на пътниците и качеството на обслужване на летището", се казва в заключение в позицията на "СОФ Кънект".

МВР също реагира на инцидента. От ГД "Гранична полиция" съобщиха, че в дежурния им център на летището е получен сигнал от оператор на телефон 112, подаден от пътник, който не може да напусне самолета. Незабавно на място са изпратени гранични полицаи, които установили, че десетки пътници са блокирани в ръкава и не могат да продължат към терминала.

Проблемът обаче не е бил в правомощията на "Гранична полиция", която не отговаря за сградата на терминала, самолетите или транспортирането на пътниците. Служителите са повикали наземния оператор, който отговаря за отварянето на електронните врати и е предприел необходимите действия. В изявлението на МВР се подчертава, че пътниците не са стигнали до зоната за граничен контрол, но въпреки това граничните полицаи са оказали пълно съдействие за разрешаването на ситуацията.

Самолет на Ryanair удари оградата на летището в Каламата

Самолет на Ryanair удари оградата на летището в Каламата

При инцидента не е пострадал никой