22 автоматизирани системи за управление на опашките ще бъдат пуснати в експлоатация до края на данъчната кампания 2008 в най-големите офиси на приходната администрация в страната.

Такива системи ще бъдат инсталирани в Пловдив, Варна, Стара Загора, Велико Търново и 7 от офисите на НАП в София.

Това стана ясно днес при подписването на рамковия договор между Министерството на държавната администрация и административната реформа, НАП и фирмата изпълнител Моникомп.

Такава система бе инсталирана за първи път в териториалната дирекция на НАП в Бургас през 2005 г.

Резултатите от близо 2 годишното й използване сочат, че средното време за обслужване на клиентите е намаляло двойно.

Системите за управление на опашките са електронни устройства, които издават хартиен билет на всеки посетител на съответната административна структура.

Билетът съдържа номер и указание за гишето, на което клиентът ще бъде обслужен. Електронни табла над всяко от гишетата показват номера на клиента, който предстои да бъде обслужен.

По този начин се дава възможност за получаване на детайлна информация за броя на клиентите във всеки един момент от работния ден.

Така посетителите биха могли да бъдат пренасочвани в зависимост от натовареността на гишетата и се елиминира необходимостта клиентите на администрацията да изчакват реда си прави, твърдят от НАП.

Осигурява се и пълна информация за натовареността на служителите, а чрез нея и по-добри възможности за контрол.

Тези системи са следващата стъпка в усилията на НАП да направи обслужването на своите клиенти по-комфортно, по-удобно и по-лесно. Нашият досегашен опит ни показа, че управлението на опашките е процес, от който печелят и клиентите и администрацията, заяви при подписването на договора Мария Мургина, изпълнителен директор на НАП.