Заместник-председателят на ЕК и еврокомисар по транспорта Антонио Таяни даде висока оценка на програмата на кабинета за инфраструктурните проекти.
Това е една амбициозна задача, смята еврокомисарят по транспорта, който дойде с метрото до МС за срещата с премиера Борисов.
Двамата с транспортния министър Цветков се качиха от метростанция стадион „Васил Левски" и пътуваха до метростанция „Сердика".
Оценявам високо това, че тези проекти бяха представени пред ЕК, допълни още Таяни.
Според него освен формалните срещи и разговори на ниво ЕС е необходимо и по-силно взаимодействие и в неформален аспект.
Решихме да провеждаме редица технически срещи, за да бъдат решени проблемите в транспорта, изтъкна Антонио Таяни.
Той посочи още, че на 11 септември ЕК е одобрила решението на правителството за държавна помощ за модернизиране на пътнически жп транспорт и обеща Брюксел да ни помага в тази задача.
Борисов за Тракия:
Много уклончиво говори министърът за лято 2012 г. аз разбирам 1 юни под лято 2012
Таяни заяви, че е доволен от Софийското метро. Метростанциите ми се виждат модерни. Обслужването е на европейско ниво, каза еврокомисарят по транспорта и обеща ЕК да ни помогне и за разширяване на метрото на София.
Таяни заяви, че се чувства близък до България тъй като имаме обща култура, а и у нас има много забележителности от римския период.
ЕК ще бъде до България, за да направи страната ви качествен скок, който ще й помогне да бъде все по-благоденстваща, да преодолее кризата и да бъде една от вратите на ЕС към останалия свят.", каза още Антонио Таяни.
По думите му ЕК си е подобрила отношението към България, правейки анализ на първите стъпки на новия кабинет.
Струва ми се, стартът е много положителен, каза Таяни и допълни: „В момента България решава проблеми."
Премиерът Бойко Борисов остана доволен от по-благосклонното отношение в Брюксел към страна ни и посочи, че за нас вече не се говори като за най-корумпирана страна в ЕС.
Чувате оптимизъм, желание, посочи пред присъствалите журналисти и гости премиерът.
Програмата ни е амбициозна, министрите са се подготвили, за съжаление наследството е лошо, каза още Борисов.
Залагаме и пари, и ресурс да правим проекти и за 2014 г, обясни още той.
По повод завършването на автомагистрала Тракия през лятото на 2012 г, както обещава строителният министър Росен Плевнелиев, премиерът заяви:
„Много уклончиво говори министърът за лято 2012 г. аз разбирам 1 юни под лято 2012".
Бойко Борисов благодари още и за подкрепата която България е получила от италианския премиер Силвио Берлускони, който се очаква да пристигне в България на 20 октомври 2009 г.
Борисов обеща да повози и него в Софийското метро.
Амбициозната програма на правителството предвижда доизграждането на 115 км от автомагистрала Тракия - ЛОТ 2 ще струва 96 млн евро, ЛОТ 3 108 млн евро. ЛОТ 4 146 млн евро.
Парите са от ОП „Транспорт на ЕС.
От оперативната програма ще се използват средства за новото строителство на над 60 км от автомагистрала Марица", която трябва да бъде готова през пролетта на 2013 година.
132 км трябва да бъдат изградени и от автомагистрала Струма, като срокът за нейното завършване е есента на 2013 г.
Предстои доизграждането на отсечката от АМ „Хемус", околовръстен път София - пътен възел Яна, която трябва да бъде завършена през пролетта на 2011 г.
32 млн. евро са средствата за това.
Със средства от оперативната програма ще бъдат финансирани и модернизирани пътни отсечки.
По ОП „Регионално развитие" ще бъдат финансирани строителните дейности за 24 пътни отсечки с обща дължина 32 км, които трябва да бъдат готови до пролетта на 2012 година като отделените средства са 216 лв.
Финализират се проектите и за други 25 пътни отсечки с обща дължина 358 км, които по план трябва да бъдат пуснати в експлоатация през лятото на 2012 г, а отпуснатите средства са в размер на 285 млн лв.
Какво ще остави кабинета Борисов на своите наследници за дострояване за следващия период на действие на оперативните програми 2014 - 2020 - 61 км от автомагистрала Струма, 100 км от Лот 6 на АМ Тракия (АМ Черно море), 70 км от магистралата София - Калотина, 85 км от АМ София - Гюешево и 32 км от тунела Шипка.
USD
CHF
EUR
GBP
Mike
на 15.09.2009 в 03:06:31 #14Да, и аз много се чудя защо всички са се юрнали към тая Тракия, та Тракия, и чат пат Струма. И аз съм от Североизточна България (Добрич), и аз се прибирам по Хемус, така че също съм засегнат от проблема. Единственото смислено обяснение, което ми хрумва, е че Тракия и Струма са част от международни коридори (за Турция и Гърция, съответно), докато Варна е важна дестинация в рамките на БГ, но с по-малък международен трафик. От тая гледна точка може би наистина Тракия и Струма са по-приоритетни, защото никой не иска тирове по обикновените пътища. Всички знаем кво се случва като карат два тира един след друг по баир... Определено е по-лесно за леки коли да карат по двупосочен път без тирове, отколкото тирове да карат по двупосочен път заедно с леки коли...
burn
на 15.09.2009 в 02:14:14 #13И аз съм варненц и уча в София. Варна е много по-хубав град (за жалост няма толкова добри университети). И аз искам да се прибирам по "хемус", която в момента мяза на гъза ми в профил
Rosenberg
на 15.09.2009 в 00:59:02 #12Не ми дреме нито за столичани, нито за магистралата по която ходят на море! Живея във София, но съм родом от Варна и ДЪРЖА ДА СЕ ПРИБИРАМ ПО НОРМАЛЕН ПЪТ, ПО ВЪЗМОЖНОСТ МАГИСТРАЛА (ХЕМУС)!!! НЕ САМО СТОЛИЧАНИ ЖИВЕЯТ В ТАЗИ ДЪРЖАВА, НАЛИ?
Balance
на 15.09.2009 в 00:44:11 #11Не знам за вас, но ако статията не е дирижирана от незнаини сили(АХАХХАХХА), то тогава ми пълни сърцето!
hufu
на 14.09.2009 в 23:59:00 #10Абе джудас .... незнам по коя ходят шопите на море , ама трябва да се научите , че всичките магистрали водят към София. В момента магистралата която би се използвала от столичани да ходят на море е Струма , тъй като повечето почиваме по гръцките курорти. Но и Хемус и Тракия свързват София с Черно море , така че не се изказвай неподготвен.
Judas Priest
на 14.09.2009 в 22:42:32 #9Добре де ама защо всичко се пренасочва към А/М "Тракия" и метрото в София, нима метрото не е дело на общината??? Какво става с А/М "Хемус" нея я забравяме поради причината, че шопите не ходят на море по нея ! Бойко вече не си кмет кратуно, премиер си. Бойко или си вързваш гащите ако те изритат от премиерският пост да имаш очи да се цаниш пак за кмет??? аре то бива бива презастраховане ама чак пък толкова
hufu
на 14.09.2009 в 20:41:47 #8Ако искат и за половин станция да се возят, важното е да види че е направено нещо и да отпуснат средства и за другите метродиаметри
A4ka
на 14.09.2009 в 20:16:44 #7Mike ми взе думите..... то пеша сигурно се стига по-бързо... от стадиончето по Паренсов, после по Стефан Караджа, на Раковска в дясно, сечем през градинката и сме пред базата на лошите
asen_v_k
на 14.09.2009 в 19:46:48 #6Според мен тези статии ги пишат китайци и след това използват Гугъл като преводач!
Mike
на 14.09.2009 в 18:43:42 #5Брей, те много са се возили бе! От стадиона до ЦУМ. Тва са цели 2 спирки! Щеше да е по-добре, ако комисарят беше отишъл директно от летището до министерския съвет с метрото. Но за тая цел най-напред трябва да направят метро до летището!
keke25
на 14.09.2009 в 18:37:46 #4И с кого се е срещал В Борисов?
LuckySlevin
на 14.09.2009 в 18:34:51 #3Kато влезне6, веднага вляво
вбатман
на 14.09.2009 в 18:31:06 #2BatGandib
на 14.09.2009 в 18:22:31 #1Еврокомисар отиде с метрото за среща в Борисов ================================== Къде,къде? Къде по тоЧно В на Борисов, бе Нюза? Имам няколко предположения, но предпоЧитам Вие да ми кажете със сигурност!!! Да Ви...., в неграмотните журналисти!!!!