Заместник-председателят на ЕК и еврокомисар по транспорта Антонио Таяни даде висока оценка на програмата на кабинета за инфраструктурните проекти.

Това е една амбициозна задача, смята еврокомисарят по транспорта, който дойде с метрото до МС за срещата с премиера Борисов.
Двамата с транспортния министър Цветков се качиха от метростанция стадион „Васил Левски" и  пътуваха до метростанция „Сердика".

Оценявам високо това, че тези проекти бяха представени пред ЕК, допълни още Таяни.

Според него освен формалните срещи и разговори на ниво ЕС е необходимо и по-силно взаимодействие и в неформален аспект.

Решихме да провеждаме редица технически срещи, за да бъдат решени проблемите в транспорта, изтъкна Антонио Таяни.

Той посочи още, че на 11 септември ЕК е одобрила решението на правителството за държавна помощ за модернизиране на пътнически жп транспорт и обеща Брюксел да ни помага в тази задача.

Борисов за Тракия:
Много уклончиво говори министърът за лято 2012 г. аз разбирам 1 юни под лято 2012

Таяни заяви, че е доволен от Софийското метро. Метростанциите ми се виждат модерни. Обслужването е на европейско ниво, каза еврокомисарят по транспорта и обеща ЕК да ни помогне и за разширяване на метрото на София.

Таяни заяви, че се чувства близък до България тъй като имаме обща култура, а и у нас има много забележителности от римския период.

ЕК ще бъде до България, за да направи страната ви качествен скок, който ще й помогне да бъде все по-благоденстваща, да преодолее кризата и да бъде една от вратите на ЕС към останалия свят.", каза още Антонио Таяни.

По думите му ЕК си е подобрила отношението към България, правейки анализ на първите стъпки на новия кабинет.
Струва ми се, стартът е много положителен, каза Таяни и допълни: „В момента България решава проблеми."

Премиерът Бойко Борисов остана доволен от по-благосклонното отношение в Брюксел към страна ни и посочи, че за нас вече не се говори като за най-корумпирана страна в ЕС.
Чувате оптимизъм, желание, посочи пред присъствалите журналисти и гости премиерът.

Програмата ни е амбициозна, министрите са се подготвили, за съжаление наследството е лошо, каза още Борисов.
Залагаме и пари, и ресурс да правим проекти и за 2014 г, обясни още той.

По повод завършването на автомагистрала Тракия през лятото на 2012 г, както обещава строителният министър Росен Плевнелиев, премиерът заяви:
Много уклончиво говори министърът за лято 2012 г. аз разбирам 1 юни под лято 2012".

Бойко Борисов благодари още и за подкрепата която България е получила от италианския премиер Силвио Берлускони, който се очаква да пристигне в България на 20 октомври 2009 г.
Борисов обеща да повози и него в Софийското метро.

Амбициозната програма на правителството предвижда доизграждането на 115 км от автомагистрала Тракия - ЛОТ 2 ще струва 96 млн евро, ЛОТ 3 108 млн евро. ЛОТ 4 146 млн евро.
Парите са от ОП „Транспорт на ЕС.

От оперативната програма ще се използват средства за новото строителство на над 60 км от автомагистрала Марица", която трябва да бъде готова през пролетта на 2013 година.

132 км трябва да бъдат изградени и от автомагистрала Струма, като срокът за нейното завършване е есента на 2013 г.

Предстои доизграждането на отсечката от АМ „Хемус", околовръстен път София - пътен възел Яна, която трябва да бъде завършена през пролетта на 2011 г.

32 млн. евро са средствата за това.

Със средства от оперативната програма ще бъдат финансирани и модернизирани пътни отсечки.

По ОП „Регионално развитие" ще бъдат финансирани строителните дейности за 24 пътни отсечки с обща дължина 32 км, които трябва да бъдат готови до пролетта на 2012 година като отделените средства са 216 лв.

Финализират се проектите и за други 25 пътни отсечки с обща дължина 358 км, които по план трябва да бъдат пуснати в експлоатация през лятото на 2012 г, а отпуснатите средства са в размер на 285 млн лв.

Какво ще остави кабинета Борисов на своите наследници за дострояване за следващия период на действие на оперативните програми 2014 - 2020 - 61 км от автомагистрала Струма, 100 км от Лот 6 на АМ Тракия (АМ Черно море), 70 км от магистралата София - Калотина, 85 км от АМ София - Гюешево и 32 км от тунела Шипка.