Дружествата, предоставящи обществени услуги, са длъжни да зачитат интересите на потребителите, а не да оправдават свои действия в техен ущърб с технически, процедурни и други подобни съображения.
Това се казва в становище на националния омбудсман Гиньо Ганев във връзка с намерението на „Електроразпределение Столично" АД, временно да спре изпращането на съобщения за сметки на своите абонати.
Позицията на омбудсмана е, че компанията е длъжна да изпрати уведомителни бележки на своите абонати.
Препоръката в най-кратък срок да се осигури изпращането на сметките на абонатите в непрозрачни и запечатани пликове , не следва да бъде преиначавана и тълкувана недобросъвестно от страната на електроснабдителното дружество. Тя е потвърдена и от указания на ДКЕВР, в които е посочен и конкретен срок за изпълнение - до 1 август 2007 г, се посочва в становището.
Според националния омбудсмана нищо не налага временно абонатите да бъдат лишени от съобщения за своите сметки до избора на фирми-изпълнители