Три имуществени санкции по 10 000 лв. са наложени на „Евро Имоти 2007" ЕООД"  гр. Пловдив, съобщиха от Комисия за защита на конкуренцията.

Санкциите са за нарушения по Закона за защита на конкуренцията,

Дружеството е имитирало търговската марка на сигнализиралия за нарушението  „Европолис Риъл Естейт Асет Мениджмънт", като е поставяло знака за запазена марка ®.

Думата присъства в публикациите на ответника в пресата и интернет, като никъде не е посочено действителното наименование на фирмата „Евро имоти 2007" ЕООД, посочват от Комисията.

Глобеното дружество е извършвало целенасочена имитация на марката на молителя и чрез невярна информация относно своите активи. Цифрата е многократно завишена и приблизителна с тази на „Европолис Риъл Естейт Асет Мениджмънт".

Евро Имоти 2007 е заблуждавало потребителите относно предлаганите от него услуги, като в свои рекламни материали и медийни публикации е посочвало, че предлага „консултации за банков кредит" и има договор с банка „с цел облекчаване получаването на ипотечни и потребителски кредити при покупка на жилище или бизнес имот".

В противоречие с изнесеното в рекламните материали, дружеството няма договор, а „споразумение за посредничество" с УниКредит Булбанк, с което е поело задължение да популяризира услугите на банката, като никъде не се упоменават отстъпки за клиентите.

Според КЗК поведението на „Евро имоти 2007" ЕООД е нарушение на добросъвестната търговска практика, с което се пренебрегват основни принципи на конкуренцията и следва да бъде санкционирано.

При определяне на санкцията Комисията е взела под внимание и финансовото състояние на дружеството.