20-ина дни преди Коледа, периодът в който хората се втурват по търговски центрове и магазини, за да купят подаръци на близките си, официално стартира телефон 116 000. На него може да се подават сигнали за изчезнали деца.
Шефката на фондация „Център Надя" Росанка Венелинова обясни на пресконференция, че има сключено споразумение за сътрудничество при подобни случаи. По думите й откриването на линия се случва в много подходящ момент, тъй като по празниците родителите се разсейват по магазините и може да загубят детето си.
„Това е телефон с висока специална значимост, който е безплатен и работи денонощно всеки ден", изтъкна тя и добави, че на него се приемат обаждания за загубени деца, както и информация за издирвани деца.
Работата на консултантите е на първо време да успокоят обаждащия се, да го накарат да се контролира и да съберат възможно най-качествената информация за изчезналото дете.
Дейността на консултантите по новата линия за загубени деца няма да се припокрива с дейността на полицията, тъй като те ще разпространяват информация и ще оказват психологическа и юридическа помощ на родителите, ако се наложи.
На телефон 116 000 се приемат още сигнали за деца-бегълци, родителски отвличания, криминални отвличания и непридружени деца-емигранти.
Росанка Венелинова призова телефонът да се използва само за спешни случаи и с него да не се злоупотребява. Поради факта, че линията е в тестова фаза, се е стигнало до неприятни ситуации, при които децата „се гаврят" - обаждат се и псуват и обиждат консултантите, изтъкна тя.
Венелинова даде и своите съвети към родителите, ако детето им изчезне. На първо място да се обадят на телефон 116 000 и да подадат сигнал в МВР.
Много важно по думите й е да се съобщят точните лични данни на детето, да се опише подробно външния му вид, обичайното му поведение и поведението му през последните дни непосредствено преди изчезването.
Важно е родителите да опишат обстоятелствата, при които е изчезнало детето и при откриването му незабавно да се обадят на телефон 116 000.
В центъра работят шестима служители, които се редуват. За момента подобно звено има само в София, но сигнали към телефона могат да се подават от цялата страна.
ъ-ъ
на 03.12.2012 в 21:46:39 #5абе не е ритни топка а е крак-топка ако го превеждаш буквално. а ако го караш от американски ще излезе "дълъг чорап" от "сокер" а ако го караш по народному от турски ще излезе кълбо-будала.
питали един дето гледал футбол абе какава е тая игра.
и оня рекъл
ами на една поляна от 5 декара 22-ма будлаи тичат подир една топка, ритат я фащат я фърлят я, блъскат се и се бъхтат от тичане. обаче има един 23-ти с черни дрехи дето е най-големия будала. тоя тича 90 минути и веднъж не е ритнал топката.




трън
на 03.12.2012 в 21:02:50 #4Еми, то и на футбола значи трябва да викаме "ритнитопка"
ъ-ъ
на 03.12.2012 в 18:44:32 #3баба Илийца се борила с един кол навремето за да вземе една лодка и да отиде и да спаси един ранен четник.


по тертипа на Снчето от нюза това звучи така:
гранма Илийца фоут с оне КОЛ център във паст за да хакне една лодка и да иде да сейвне един инджърт хироу.
Сонче незнам дали си "дете на прехода" или просто си достатъчно тъпа и не знаеш нито български нито английски та ти се налага да ги мешаш.
ама Сонче кад смесиш БГ и ГБ става БГБ= бай-ганьо-балкански.
Та Сонче Алеко навремето неслучайно се е провикнал "европейци сме ама не до там".





та Сонче
call center може да се преведе например като телефонен център за спешни случаи
или просто като телефонен център
или като
център за спешна телефонна връзка или там нещо друго по смисъл.
но "КОЛ ЦЕНТЪР" на БГ-ски си е като "stick center" на любимия ти британски.






Gregory
на 03.12.2012 в 14:53:05 #2И аз тъкмо се чудех дали автора уважава и знае българския език!!
трън 4o
на 03.12.2012 в 13:48:03 #1Кол център **********
Сонче дете на прехода, знаеш ли какво значи КОЛ на бьлгарски... То на агнлийски може да звучи сьщото но значението е друго, моме. Абе един кол у г.зо ти да видим дали ще направиш другия пьт разлика... 