От Института за пътна безопасност изпратиха становище до служебния премиер Стефан Янев. Техният анализ показва, че в периода май-август 2021 година са загинали от катастрофи 221 души, което е с 64-ма души повече спрямо същия период на 2020 година. И в двата периода мерките, ограничаващи пътното движение от коронавируса, са били вдигнати.

Експертите на ИПБ са констатирали множество несъответствия на новоизградени и вече съществуващи обезопасителни пътни системи /ОПС/. Те са уведомили министъра на регионалното развитие и благоустройството и са предоставили 11 доклада, изготвени от международен сертифициран одитор по пътна безопасност, но не са получили отговор.

С кола от Швеция до България - шансът за катастрофа у нас е 4 пъти по-голяма

С кола от Швеция до България - шансът за катастрофа у нас е 4 пъти по-голяма

Доклад на ИПБ оценява качеството на пътищата в България

Според тях министърът на регионалното развитие и благоустройството, както и подчинената й Агенция "Пътна инфраструктура" проявяват престъпна небрежност и незаинтересованост относно аргументирано поставени проблеми, касаещи сигурността на българските граждани. Считаме, че с безотговорното си поведение отговорните институции са довели до смъртта на повече от 60 души, заявяват те.

В заключение, експертите на Института за пътна безопасност са информирали за множество несъответствия и предишното правителство с министър-председател Бойко Борисов и отношението му е било същото, както и на сегашните министри. Според тях това е и една от основните причини България в продължение на 10 години постоянно да е на последните места по сигурност на пътищата в Европейския съюз, категорични са те.