Комисията за защита на конкуренцията се самосезира и образува производство по преписка за разследване на евентуално извършени нарушения от страна на Българската асоциация на циментовата индустрия (БАЦИ).
Те се изразяват в забранени споразумения, решения и/или съгласувани практики, които имат за цел или резултат предотвратяване, ограничаване или нарушаване на конкуренцията на пазара на цимент.
Като първа стъпка по проучването КЗК е извършила проверка на офиса на БАЦИ. Целта на проверката е била събиране на доказателства, които имат пряко или косвено значение за доказване на евентуално нарушение.
Действията по проверката на място са извършени от служители на КЗК със съдействието на представители на МВР след получено съдебно разрешение от Административен съд, град София.
При проверката на място са иззети копия от документи, съхранявани на хартиен носител, а чрез използване на Форенсик лабораторията са иззети и документи, съхранявани на електронни и други цифрови носители на информация.
Събраните доказателства ще бъдат проучени от експертите на КЗК заедно с останалите документи по преписката.
Ако се установят доказателства за извършено нарушение на ЗЗК, на ответната страна, с определение на КЗК, ще й бъдат подробно предявени твърденията за извършени нарушения на чл. 15 от ЗЗК, след което тя ще има най-малко 30 дни, за да подготви защитата си, включително и чрез използване на правото на изслушване пред КЗК.
Минувач
на 01.07.2009 в 13:29:13 #2Качеството на нашия цимент се влоши, достига якостните си качества далеч по-бавно в сравнение с турския, а е с 30% по-скъп. В нашия цимент се влагат шлака, отпадъчно костно брашно, горят се отровни отпадъци и средства за растителна защите с изминал срок на годност... Липсва реален и обективен външен контрол!!!
TheTrue
на 01.07.2009 в 13:10:06 #1Ройтерс: БГ НЕ Е ПОСТРОИЛА ПУКНАТА МАГИСТРАЛА ЗА 20 Г. сряда, 01 юли 2009 София България не е построила дори една единствена магистрала, свързваща я със съседните Турция, Гърция, Македония, Сърбия и Румъния след падането на комунизма през 1989 г, предаде Ройтерс. Агенцията изброява основните проблеми с пътната, енергийна, водна и телекомуникационна инфраструктура. Пътища: -Магистралите са само 2%, или 418 км, от националната пътна мрежа с обща дължина 19425 км. -Две поредни правителства не са изпълнили обещанието за завършване на магистрала Тракия, която трябваше да свърже София с пристанище Бургас. Само 173 км от планираните 368 км са построени и се използват. -От магистрала "Хемус" между София и Варна са построени 125 км при 433 км обща дължина. -Магистрала "Струма", която трябваше да бъде завършена за олимпийските игри в Атина през 2004 г, има нов кран срок за 2020 г. Построени са 24 км от 156 км. -Построени са само 5 км от магистрала Марица, свързваща българско-турската граница с магистрала Тракия при обща дължина 114 км. -Първокласните и второкласни пътища са само 699г км от общата пътна мрежа. -37% от третокласните пътища са в лошо състояние. -Страната ни има нужда от 6,5 милиарда лева, за да подобри архаичната си железопътна мрежа до 2013 г. Над половината от пътническите влакове са на възраст над 20 години. Вода и електричество: -България има нужда от над 9,5 милиона евро, за да подобри остаряващата си водопреносна мрежа и да построи нови язовири, за да избегне недостига на вода. Според експертите, загубите достигат 60%. -От 70 хиляди км тръби за пренос на вода, 50 хиляди км имат нужда от подмяна, при средна възраст 50 години. -Средната възраст на 152569 км електропреносна мрежа с ниско-и средно напрежение е 30 години. -Десетки планински селища все още нямат електричество и никога не са имали. Телекомуникации: 25% от българските домакинства имат домашна Интернет връзка през 2008 г. Това е повишение спрямо 19% през предишната година, но е най-ниския показател в ЕС, където средното ниво е 54%. -Около 43% от българите са използвали компютър през 2008 г, повишение с 6%. -Около 500 населени места от общо 5300 нямат достъп до наземен телефон АСН