Несъобразена скорост, неправилно изпреварване и отнемане на предимство са най-честите причини за катастрофи у нас.
Войната по пътищата да се бори с наказания, настоява обвинител номер 1
Още...
Употребата на алкохол от страна на водача е едва на четвърто място сред виновните за пътнотранспортните произшествия по улиците ни.
Тези данни представи вицепремиерът по коалиционна политика и министър на вътрешните работи Румяна Бъчварова по време на дискусия за безопасността на движението по пътищата в Народното събрание.
Силовият министър, заедно с министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, с министъра на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова и с главния прокурор Сотир Цацаров, уважиха инициативата на парламентарната комисия по транспорт.
3035 са пътнотранспортните произшествия в страната за една година, като данните са към 23 юни. 294 са загиналите в тези катастрофи, представи още вицепремиерът Бъчварова.
Най-чести са случаите на сблъсък между две моторни превозни средства - 33 на сто от всички катастрофи. Второ място в класацията заема блъскането на пешеходци, като при 97% от този тип катастрофи вината е на водача на автомобила.
Най-много катастрофи стават в населените места, а значително по-малко са произшествията по автомагистралите. Данните на МВР показват още, че Пловдив, София и Варна са градовете с най-голям брой катастрофи.
"Очевиден е дефицитът на наложените наказателни санкции. Проблемите със законодателството са ви известни. Очевидно имаме нужда от нова законодателна промяна", обобщи пред народните представители вицепремиерът Бъчварова.
Тя обърна внимание обаче и на факта, че силовото министерство не разполага с финансиране за превенция на нарушенията на катастрофите и нарушенията.
За промяна на законодателството, се обяви и министър Павлова. Тя също потърси причините за катастрофи и заключи - „добрата пътна инфраструктура създава по-големи предпоставки за каране с по-висока скорост и съответно катастрофи".
Според главния прокурор пък най-важното в момента е да се промени Закона за административните нарушения и наказания. "Този закон е в ужасен вид. Вид, който само стимулира нарушителите, вместо те да бъдат санкционирани", посочи обвинител номер 1.
Министърът на транспорта предложи от своя страна да бъде създаден някакъв орган, който да синхронизира мерките между институциите и да се работи в посока безопасност на движение по пътищата.
Идеята се хареса на председателя на транспортната парламентарна комисия Гроздан Караджов, а вицепремиерът Бъчварова се ангажира да представи предложението на премиера.
Така министри, депутати и главен прокурор се обединиха и застанаха зад създаването на работна група, в която да вземат участие прокуратура, изпълнителна власт, народни представители и неправителствени организации. Задачата на тази група ще е изготви мерки за промени.
Romanian
на 25.06.2015 в 02:54:43 #4Не точно, Сталкер. Основната причина, обединяваща първите 4, цитирани в началото, а и много други, се нарича СЛАБА КВАЛИФИКАЦИЯ, Както щеш, тъй го разбирай.
shtirlitz77
на 25.06.2015 в 00:10:12 #3какво означава "несъобразена скорост", другарю цацаров? ако има такова нещо, то трябва да има и съобразена такава, т.е. може да карам с 200 км/ч през населено място, но да съм го съобразил
rincewind
на 24.06.2015 в 22:51:06 #2а дали повечето от първите 3 не са комбинирани с употреба на алкохол?
stalker
на 24.06.2015 в 17:45:33 #1Глупости на търкалета! Любимата причина на катаджиите, защото несъобразена скорост може да е и 10 км/ч. Всяко пропадане в дупка е "несъобразена скорост". Основната причина за жертвите по пътищата е чувството за безнаказаност. Пиеш, вземат ти книжката и пак караш. Нямаш гражданска, глобяват те и пак не си вземаш гражданска. Ако наказанието за рецидив на каране пиян, без книжка или без ГО беше ефективна присъда затвор, това би било възпиращо. Да не говорим за неизправните тежки возила и нулевият технически контрол затова. В читавите дърави камионите безпроблемно поддържат 80 км/ч, вкл.по баирите. Нашите пъплят с 5-километрова опашка от пушек и оттам се започват опасните изпреварвания. А какво да кажем за затварянето на очите на КАТ пред нарушенията на чужди шофьори.