
Инвестиционните проекти на новите сгради в София вече задължително трябва да предвиждат места за паркиране в границите на поземления имот, реши днес правителството.
Това изискване няма да важи само, когато паркингът не може да бъде осигурен заради археологически находки, инженерно-технически съоръжения и когато не може да бъдат изместени хидроложки условия.
Министерският съвет прие проектозакон за одобряване и прилагане на общия устройствен план на Столична община, представен от кмета Софиянски.
Последният такъв план е бил одобрен през 1961 година и е трябвало да бъде прилаган до 1980.
Целта на нормативния документ, който ще действа до 2020 година, е да се създадат условия за благоустрояването на София и превръщането й в модерен град чрез привличане и усвояване на средства от еврофондове и банки и развитие на местни инвестиционни инициативи.
Проектът предвижда да се ограничи преустройсвото на гаражите в съществуващите сгради в магазини и кафенета, като за такава смяна на предназначението собственикът ще заплаща специална годишна такса, определена от СОС.
До 12 етажа или 26 метра ще се строят жилищните блокове в панелните комплекси, височината на обществените сгради там е определена на 32 метра.
В районите с ниско строителство къщите ще се вдигат на 10 метра, във вилните зони - до 8.5.
Правителството прие, че в столичната агломерация влизат Столична община и общините Годеч, Горна Малина, Драгоман, Елин Пелин, Костинброд, Ихтиман, Перник, Самоков, Своге и Сливница.
Преди да бъде представен пред МС, проектът на Общ устройствен план е одобрен от столичните общинари.