От февруари ще тръгне пробен проект за електронно правителство, който първоначално ще предлага 13 услуги, съобщиха от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

Сред предлаганите услуги е онлайн издаването на удостоверения за настоящ и постоянен адрес, пише kafene.net

Българите, на които предстои да сменят документите си за самоличност и искат да впишат нов адрес в личната карта или паспорт, имат възможност да спестят време, като използват платформата.

Като начало услугата ще се предоставя от две районни администрации в София и една в страната, но очакванията на министерството са все повече големи общини да се включат.

Регистрацията на постоянен адрес е задължителна за всички граждани. Когато човек се премества в друг град или е продал жилището, в което живее, той трябва да промени постоянния си адрес. До 1 месец след това трябва да смени и личната си карта, за което се изисква удостоверение за постоянен адрес.

Условие за ползването на услугата онлайн е притежанието на електронен подпис.