Служителите и работодателите имат все по-важна, неразривна връзка помежду си, тъй като мотивацията и експертизата на хората могат да преведат всяка една организация през трудния път към успеха, с минимизиране на последиците в ситуация на криза. Затова предприеманите действия или мерки от работодателите във форсмажорна обстановка, следва да бъдат създавани съвместно със служителите, за да бъдат последните активни и мотивирани участници в бизнес процесите като благоприятстват положителните резултати в дейността.

Срещаме се с г-н Георги Костадинов, Country Manager на Теk Ехреrtѕ за България, който разказва каква бе 2020 година за служителите в компанията, какви дейности се предприеха за съхранение и развитие на човешкия ресурс, както и с какви нагласи и очаквания организацията започва 2021 година.

Г-н Костадинов, изпратихме една необичайна и неочаквана за целия свят година. Каква бе 2020 година за Теk Ехреrtѕ и като цяло за технологичната индустрия в България?

Като цяло 2020 беше годината на неизвестността, което катализира трансформация във всяко едно отношение. Това, разбира се, не подмина и нас като компания, предоставяща услуги в технологичната индустрия. Бързата и навременна трансформация беше от ключово значение за всички в нашата сфера и се радвам, че ние съумяхме да отговорим бързо на промените, като това ни даде възможност да преодолеем трудностите сравнително лесно и направи 2020 година доста успешна за нас като компания. Не само съумяхме да изпълним поставените бизнес цели, но и да се адаптираме към променящата се среда и да дадем възможност на нашите служители да се чувстват сигурни и спокойни през цялата година, независимо дали работят от разстояние или в офиса.

В ситуация като сегашната, запазването на мотивацията и удовлетвореността на служителите е предизвикателство? Как се справихте вътрешно и повлия ли ситуацията на вашите служители?

Добрите резултати зависят от мотивацията на всеки един служител, което от своя страна изисква постоянна и методична работа. Като организация, един от основните ни приоритети е обучението и развитието на индивидуалните качества и умения на всеки член на екипа. В ситуация като тази, за нас беше важно да продължим да действаме в тази посока и да даваме възможност за растеж и за подобряване на уменията. Вярвам, че по този начин успяхме да запазим мотивацията и добрия дух в компанията. Мога да споделя и конкретни данни за времето, прекарано в личностно и професионално развитие на колегите: над 3000 часа посветени на лидерски програми, 43 000 часа в обучения на нови колеги и 1 440 000 минути, прекарани в усъвършенстване на умения.

Друг важен аспект бе да не губим личния контакт с хората. В ситуация, в която огромна част от екипа работи дистанционно, положихме усилия да има постоянна комуникация с преките ръководители и навременна и двустранна обратна връзка. До края на декември осъществихме 7 648 директни срещи между мениджъри и служители и на база цялостно оценяване, реализирахме 191 повишения в компанията.

Кои дейности бяха от основно значение за представянето на Теk Ехреrtѕ през тази година?

Първото и най-важно нещо е свързано с безопасността и сигурността на всички служители. Отговорно мога да споделя, че успяхме да създадем условия за работа, които да гарантират това. Друг важен момент беше преходът и адаптирането към работата от разстояние. Успяхме да се справим с тези нововъзникнали нужди безпроблемно и с изключителна бързина, като по този начин доказахме на себе си, както и пред клиентите и партньорите, че сме гъвкава и адаптивна компания, устойчива на турбуленции и промени.

С риск да се повторя, смятам, че друг важен за нас момент бяха непрестанните усилия в посока развитие на служителите - обучения, трейнинг програми, персонални сесии с прекия мениджмънт.

Как подсигурихте успешната непрекъсваемост на критични бизнес операции в компанията?

Добрите процеси, силният мениджмънт, както и изключителната подкрепа на ИТ звеното ни, гарантираха безпроблемно преминаване в режим "работа от вкъщи" и минимизиране на бизнес риска. Като неизменна част от бизнес операциите сме изработили процес за работа в извънредни ситуации, който гарантира непрекъснатост на процесите. Именно тази подготовка ни гарантира да приложим работещ план за действие в извънредната ситуация.

Битката за талантите е константа в технологичната индустрия. Каква е ситуацията при вас по отношение процесите за подбор на кадри, които предопределят и конкурентоспособността?

Ние сме международна компания, оперираща на няколко континента. Работата е динамична, клиентите ни са големи международни компании, а екипът - интернационален. Това, от една страна, говори за разнообразна и интересна работа, от друга - дава стабилност и сигурност. През изминалата година тези два критерия се качват все по-високо в списъка с приоритетите на кандидати не само в България, но и глобално и ние се радваме, че можем да ги предоставим на нашите служители.

Отделно от това ние сме една от водещите компании по отношение на възможности за обучение и развитие в нашата сфера. В годините доказахме, че сме не просто първо стъпало в кариерното развитие за много млади хора, но можем да предложим дългосрочен план за развитие и възможност за всеки с желание и амбиция за растеж да надгради уменията си. Тук говорим не само за изкачване в йерархията, но и за възможност за сертифициране, работа с различни и нови технологии, клиенти и продукти. Това безспорно е важно за специалистите в нашата сфера, защото динамиката, с която се развива секторът е голяма, което предполага нуждата от учене през цялата кариера.

Какви са плановете за растеж на компанията и очакванията ви за 2021 година?

Имаме амбицията да продължаваме да растем и през тази година, като целим умерен ръст от 10-20%. Фокусът за 2021 година остава същият - развитие и растеж на настоящите и бъдещи служители и консистентно добро клиентско обслужване.