Повечето българи не одобряват опитите с животни в козметиката. Това става ясно от резултатите от проучване на Института за социални изследвания и маркетинг МБМД, инициирано от „Четири лапи".

Ръководителят на организацията Явор Гечев съобщи, че 47% от сънародниците ни са против тези опити, като 52% биха предпочели да закупят продукти, с които не са правени опити върху животни, а 45% дори са склонни да заменят ползваната от тях марка козметика с друга, която не прави опити върху живи същества.

По думите му близо 60% от българите не знаят, че тези опити все още се правят, а основна причина за ниската информираност е липсата на ясна маркировка върху продуктите.

„Наше проучване в столични аптеки и магазини показа, че над 95% от продаваната у нас козметика или домакински препарати не съдържат информация в етикета си за това дали с тях са правени опити върху животни," заяви Явор Гечев.

Според данните от социологическото изследване на МБМД обаче над 70% от българите считат, че козметичните и домакински продукти трябва да бъдат ясно обозначени, така че потребителите да могат да разберат дали са изпробвани върху животни.

За да повишат информираността на потребителите, от „Четири лапи" започват разяснителна кампания, чиято крайна цел е да положи основите на т.нар. „състрадателно пазаруване". В деня на влюбените в подлеза на Софийски университет ще бъдат раздавани листовки с информация и съвети.

Сред амбициозните цели на организацията за 2011 г. е да убеди колкото се може повече наши производители на козметика и домакински препарати, чиито съставки не са изпитвани върху животни, да отбележат това върху етикета на продуктите си.

От „Четири лапи" припомнят, че ЕС забрани изпитването на крайни козметични продукти върху животни през 2004 г, на техни съставки - през 2009 г. Забранена е и продажбата на козметични съставки, изпробвани върху животни, като беше даден гратисен срок до 2013 г. единствено за три вида тестове за токсичност с цел разработването на алтернативни методи за изпитване.