Сдружение за правна помощ на потребителите внесе иск срещу "ЕВН Електроснабдяване" в провдивския окръжен съд, съобщи БНТ. Юристите настояват за промени в общите условия на договорите с абонатите.

Според ЕВН обаче, процедурата по въвеждане на новите правила вече е в ход, а някои от тях, като предварителното уведомяване за прекъсване на тока, вече действат.

Адвокатите на Сдружението за правна помощ на потребителите предлагат прекъсването на тока да се прилага като крайна мярка и от ЕВН задължително да уведомяват хората за евентуално спиране.

"А плащането на вноски по включване и изключване да не бъде основание за възстановяването на тока",  поясни адвокат Димитър Деков - председател на управителния съвет на сдружението.

Практиката обаче показва, че 10 дни след като не е извършено плащане, ЕВН спира електроподаването. Преди възстановяването му трябва да се плати такса от 19.90 лв. за обикновена услуга и близо 40 лева за бърза. От касовата бележка за платената такса се вижда, че сумата отива по сметките на фирма, която е подизпълнител на ЕВН.

Потребителите смятат, че не трябва да бъдат наказвани по този начин, че не са могли да си платят навреме сметката си за ток.

"Има хора, които са в отпуска, няма ги, отсъстват за няколко дни, ще се върнат и ще си платят. Спират им тока, после трябва да пускат молби, да плащат такси. Тия са обирджии, ограбват хората", казват недоволни клиенти на ЕВН.

Сдружението за правна помощ подготвя още една жалба, с която ще атакува размера на таксата за повторно включване на тока.