Неподходящите и конфликтни шефове не съществуват само във филмите. Според проучване на платформата LaSelle Network, интервюирала 1000 души, 84% от тях споделят, че са имали лош опит със свои ръководители.

Понякога обаче има решение за това как човек може да се справи с подобна ситуация и да комуникира успешно с подобни мениджъри. Експертът Тим Гимбъл, който се занимава с проучвания на нагласите на служителите, твърди, че има три типа лоши шефове и дава идеи как може да се работи успешно с тях:

Нарцисистът

Тези мениджъри се интересуват повече от своите постижения, отколкото от развитието на своите подчинени. Те единствено искат да чуват колко добре се справят в работата си и често питат хората наоколо за представянето си.

Начинът да имате добър диалог с такъв ръководител е редовно да го уведомявате за свършената от вас работа и да искате помощ и съвети от него, а след това горещо да му благодарите за тях.

Труднодостъпният

Този шеф държи на своите служители и се интересува от тяхното развитие, но никога не му остава време да даде обратна реакция за работата им и да ги подкрепи. Той рядко е насреща за въпроси и дори често не вдига телефона си.

Липсата на комуникация може да ви изглежда притеснително, но от друга страна тя може да ви предостави възможност да изпъкнете. Вие имате пълната автономия да покажете на какво сте способни. Потърсете подкрепа от мениджърите на по-долни позиции, като тези контакти ще ви бъдат от полза в бъдеще.

Най-добрият приятел

Тези ръководители искат служителите им да ги харесват. Те се радват да са част от всеки разговор в офиса и да присъстват на събиранията извън него. Не е нужно непременно това да е лошо нещо.

При такива отношения обаче е по-добре да помолите шефа си често да ви дава обратна връзка за постиженията ви, както и да не се притеснява от конструктивния критицизъм, с който ще ви помогне да се развивате по-добре.

Отвеяният

Тези мениджъри винаги са под пара. Те ви затрупват с куп задачи, а след това не помнят, че са ви ги възложили. Резултатът от подобен модел на работа може да доведе до пълен хаос.

За да се справите с подобна ситуация е добре всяка седмица да подготвяте мейл с информация докъде сте стигнали с различните задачи, който да изпращане на шефа си. Когато имате възможност да се видите с него, питайте ограничен брой, но специфични въпроси, които ще помогнат и на двама ви да се ориентирате в развитието на проектите.