Голяма бе радостта на работниците в Рюселсхайм, Бохум и в други германски градове, които произвеждат части за Opel, след като General Motors обяви, че продава мажоритарния пакет от дъщерната си компания на консорциума между канадската Magna и руската Сбербанка, съобщи радио Deutsche Welle, цитирано от money.bg.
Magna бе техният фаворит. Далеч от американците, мислеха си всички. Далеч от тези, които години наред допускаха грешки в ръководството на германския производител и го държаха под напрежение, водени от непресъхващата жажда за печалба, а не от стремежа към висококачествени автомобили.
Всъщност в "семейните" отношения, започнали преди 80 години, отдавна вече има разрив. След дълго лъкатушене сега GM най-после реши да "пусне" европейската си дъщеря, за която дори няма нужда да плаща зестра. Тя ще бъде осигурена от германските данъкоплатци.
Всъщност Берлин вече отпусна кредит от 1,5 млрд. евро за осигуряване на текущото производство, в противен случай Opel нямаше да доживее сватбения си ден.
За да се стигне въобще до продажбата на концерна, правителството дава още 4,5 млрд. кредит като начална помощ на Magna. В крайна сметка парите бяха причината Дженерал мотърс да сложи край на отношенията си с Opel.
Защото ако американският концерн бе задържал европейската си дъщеря, трябваше да набави още 6 млрд. долара, според преценки на международната консултантска и одиторска компания KPMG, като част от тях щяха да погасят помощния кредит, отпуснат от Германия. Тези пари обаче нямаше откъде да бъдат набавени, въпреки че в момента Вашингтон подкрепя най-известния си "пациент" с тлъстата сума от 50 млрд. долара.
Цялата разправия около Опел премина на фона на предстоящите избори за Бундестаг. Всъщност, както канцлерката Меркел от ХДС, така и кандидатът за канцлерския пост от СДП Щайнмайер се бяха спрели отдавна на Магна. Стратегия, която можеше да им изиграе и лош номер.
Вместо да бъдат възпявани като спасителите на Опел, те можеха да останат и доста посрамени. Защото толкова масивна държавна намеса е осъдителна на фона на помощния кредит в размер на милиарди, идващ от държавната хазна.
Радостта ще е до време
Пристрастният поглед върху случая навреди на авторитета на Германия, коментира Deutsche Welle. В крайна сметка Opel има производствени централи и в Белгия, Испания, Великобритания и Полша.
По време на предизборната битка никой не обръща внимание на това. Истинските европейци обаче би трябвало да мислят другояче.
Радостта в германските производствени центрове на Opel няма да трае дълго. Защото и Magna не би могла да се справи, ако не предприеме закриване на работни места. В крайна сметка фокусът на "Новия Опел" ще пада върху завладяването на руския пазар.
И може би в бъдеще повечето автомобили ще бъдат сглобявани в Нижни Новгород. А ако Opel наистина беше толкова привлекателна "булка", както германските политици се опитаха да внушат на населението, защо тогава никой от големите автоконцерни не се позаинтересува от нея - Toyota или FW, например?
Дуото Magna/Сбербанк е всичко друго, но не и отбор-мечта. Затова няма да е учудващо, ако скоро дискусията за бъдещето на Opel започне отначало, завършва коментара си Deutsche Welle.
Ганчо
на 28.10.2009 в 04:16:51 #38У западо,дезата ги учат да управлявят кола у школото.
ForeverBlue
на 19.10.2009 в 00:04:43 #37Много точно заглавие са избрали за статията, като се има пред вид, кои са купувачите. Явно в Германия не познават много добре канадските дървари.
A*C*M
на 21.09.2009 в 13:24:10 #36Карам Голф тройка но се чудя дали да не взема един Вейрън или Мурсиелаго
tsvetan
на 15.09.2009 в 23:10:44 #35http://www.spiegel.de/auto/aktuell/0,1518,649231,00.html - германия за нас
stoyank
на 15.09.2009 в 20:34:39 #34Офф Пак българските спецове с произнасят "компетентно" за авто индустрията Само да отбележа: BMW произвежда доста коли в Русия. Включително и X5,7er... Заводи там имат всички основни играчи...
tup
на 14.09.2009 в 17:31:44 #33Най - добрия форд - продадения форд... Дано опел не ги пребори за приза Иначе сериозно - русофили, русофоби, когато българска компания си купи автомобилен гигант тогава плюйте на воля
countach
на 14.09.2009 в 08:38:20 #32а по темата... да завладяват руския пазар. руснаците освен да купуват технологии друго не могат в тази област. руска кола = такова нещо няма. и да бяха фалирали опел нямаше да ми липсват. жалко за хората, които работят там де.
countach
на 14.09.2009 в 08:35:22 #31редакторите на нюз са най-простите на света... няма една статия без грешка FW... коя е тая компания вееееееееееееееееееееееееее? фау ве така ли се изписва? тва е поредното доказателство, че в българия на никой не му пука за качеството и лайна да продават пак ще го купуват хората и ще са доволни. ебаси подигравката...
pulvis
на 13.09.2009 в 20:55:11 #30да ви серя на опелите по добре ще е направо да затварят заводите че ми омръзна да гледам изгнили калници на кадето се обърна
Марат
на 13.09.2009 в 20:42:30 #29Опел и Форд са най-големите боклуци. Виж АУДИ е нещо съвсем друго-особенно "яйцето"-перфектни двигатели, отлично качество на купето.
Минувач
на 13.09.2009 в 10:54:45 #28Hyundai Motor Company, четвъртата по големина автомобилна компания в света, и още няколко водещи автомобилопроизводители се обърнаха към правителствата по света, енергийните компании и други организации с апел за по-бързо изграждане на достъпна инфраструктура за зареждане с водород, която ще ускори въвеждането в производство и експлоатация на автомобилите с горивни клетки. „До 2015 година трябва да има водородна инфраструктурна мрежа със задоволителна гъстота на точките. Изграждането й трябва да започне от големите градове и да се разпростре в пространството между тях”, се казва в обръщението. Компаниите „подкрепят идеята за изграждане на водородна инфраструктура в Европа, което да започне от Германия и да разработи подобни концепции за маркетингово разпространение в останалите региони на света с начални точки САЩ, Япония и Корея”
Taralez
на 13.09.2009 в 01:15:53 #27Kcaniba | 12.09.2009 20:15 А бре момчето дето е пропуснало часовете по география, да отваря гуглырт поне. Турските фабрики ако ще в африка да са ))) Но руски автогиганти са базирани в европа, ква азия бре смешен!?? А руската сглобка си остава качествена! Х5 , Х6, Тойота, Форд и ище сума ти проиаводители имат свои заводи в Россия, панимаеш!?? =========================== да бе душице русофилистична, те Тойота, Форд и те имат в Турция като Пежо от което плачкаш А колкото до географията колкото Турция е европейска толкова е и Блядистан с неговите "качествени" сглобки. Пожелавам ти следващата кола да ти Опел руска сглобка
ostavime
на 12.09.2009 в 23:59:42 #26Какво е FW? Или кои са те по-точно?
bravolog
на 12.09.2009 в 20:45:41 #25А всички,които обиждат Опел да вземат да си спомнят какво е казал народният гений: "Жена - френска,кола - немска"
bravolog
на 12.09.2009 в 20:41:35 #24tt | 11.09.2009 16:36 "...Toyota или FW, например?" Какво е FW? Може би VW? ------------------------------- Така германците наричат Фолксваген
Taralez
на 12.09.2009 в 20:15:58 #23Kcaniba | 12.09.2009 17:43 Карам служебен пегеот... турска сглобка. =========================== скоро ще пак ще има опел руска сглобка (москвича беше първия) честито на печелившите руската като турската - азиатска сглобка
Nevermind
на 12.09.2009 в 18:24:27 #22I am a mirror | 11.09.2009 16:53 Ех! Безгрижни сме собствениците на PEUGEOT _______________________________________________ Да, те Пежо са направени доста по-качествено от Опел. Само ние тука във фирмата сме прости, че сменихме 206-ците с Астри и сега нищо не ще да се чупи....
sojourner
на 12.09.2009 в 13:43:19 #21Оопс, публикувал съм написаното два пъти. Простете.
sojourner
на 12.09.2009 в 13:39:15 #20Хайде още кредитна тежест за германските данъкоплатци. Хората се радват, че няма да останат без работа и че има как марката да продължи съществуването си, само че от блатото с подобни кредити няма как да се излезе. След някоя и друга година, от Опел няма да може да си плащат вноските и ще са в сегашното положение. От подобна национализация имат полза международните банкери, които да дават кредити на корумпирани правителства, които кредити народът ще трябва да изплаща. В САЩ тези дългове нямат изплащане и след три поколения, най-малкото защото парите за изплащането им НЕ СЪЩЕСТВУВАТ.
sojourner
на 12.09.2009 в 13:37:22 #19Хайде още кредитна тежест за германските данъкоплатци. Хората се радват, че няма да останат без работа и че има как марката да продължи съществуването си, само че от блатото с подобни кредити няма как да се излезе. След някоя и друга година, от Опел няма да може да си плащат вноски и ще са в сегашното положение. От подобна национализация имат полза международните банкери, които да дават кредити на корумпирани правителства, които кредити народът ще трябва да изплаща. В САЩ тези дългове нямат изплащане и след три поколения, най-малкото защото парите за изплащането им НЕ СЪЩЕСТВУВАТ.