Системата за обслужване на клиенти на М-тел се срина навръх 15-тата годишнина на мобилния оператор. Масово не могат да се плащат сметки, смяната на тарифен план и всякакви клиентски справки също не са възможни, сигнализираха читатели на news.bg.
Един от тях е студентът Т., който на 2 септември закупил пакет за активиране на Loop от магазин в столицата, където подписал и договор. Когато се прибрал, той установил, че SIM картата няма отличителните знаци на младежката мрежа. В последствие се оказва, че номерът, който е получил, започва с използвания от М-тел код 0884, който не е съвместим с Loop (0883).
Т. се върнал в магазина, откъдето закупил пакета за активиране. Там го очаквала изненада - договорът му липсвал в системата. Консултантите го посъветвали да се обърне към технически център на М-Тел.
От мобилния оператор първо му се скарали, че е подписал договор в партньорски магазин, а не при тях. След проверка на данните на Т. дошла нова изненада - името му въобще не фигурирало в базата данни на мобилния оператор, въпреки че е регистрирал своята предплатена карта в края на миналата година. Служителите на М-Тел обяснили, че системата им в момента се „подобрява" и може би заради това информацията не е видима. При проверка на конкретния номер станало ясно, че Т. безпроблемно може да осъществява обаждания, въпреки че SIM картата не би трябвало да е активна.
Докато той чакал служителите от техническия център да намерят решение на ситуацията, дошли и други хора. На една жена била отказана информация за М-Тел Club точките, които е събрала поради същия компютърен проблем. След около половин час казали на Т. да отиде обратно в магазина, където е сключил договора си. На въпроса дали е проблем, че SIM картата му няма никакви означения на Loop служителите отговорили, че „по принцип има, но в момента - не".
В магазина, докато проверявали повторно номера на Т., на друга клиентка била отказана смяна на тарифния план поради „подобренията". Същевременно, от магазина приели парите за нейната месечна фактура.
В крайна сметка Т. Получил съвет да изчака още няколко дни и успокоение, че проведените от него разговори със злополучната карта ще бъдат таксувани според актуалната тарифа на Loop. Нито дума за това колко ще струва на приятелите му да говорят с него.
След множество перипетии и близо седмица чакане, Т. най-накрая получил нов номер.
По думите му, разправиите сериозно са разклатили доверието в мобилния оператор. В договора му обаче никъде няма точка, даваща право на потребителя да прекрати отношенията си с М-Тел, ако не му се предостави очакваната услуга. От друга страна, потребителите подлежат на солена глоба, ако едностранно прекратят договора си.
За подобни проблеми с почти всички функции на системата за обслужване на клиенти сигнализират други читатели. Според тях към момента е почти невъзможно да се направи справка в техническите центрове на мобилния оператор, а даже проверката на сметката понякога не функционира.
Т., който изучава информатика в Софийския университет, е на мнение, че проблемът може да е дошъл от опит за спестяване на време или пари от техническия отдел на М-Тел. Само по този начин той си обяснява пускането на „подобрената" система без задължителните тестове, при които подобни неуредици обикновено се изчистват.
От М-Тел признаха за проблема и се извиниха на абонатите си. В официално съобщение от компанията съобщават, че от 6 септември функционира нова клиентска платформа, разработена от международната компания Amdocs с опит в 60 държави по света. Целта на промяната според телекома е да се подобри връзката с клиентите и да се улесни достъпа им до разнообразна информация.
Представители на М-Тел заявиха, че всички рискове при преминаването на новата платформа са били анализирани и са били взети всички мерки да се избегнат проблеми с обслужването на клиенти. Въпреки това, определен брой от тях е възможно да изпитат „временни неудобства" до пълното пускане на системата след около месец. Засегнати са информационните и административни функции, възможно е и изместване на сроковете за фактуриране и плащане.
От мобилния оператор увериха, че основните функции на мрежата (пренос на глас и данни) не са засегнати и правят всичко необходимо, за да решат възникналите проблеми възможно най-скоро.
pra6ki
на 18.10.2010 в 14:55:07 #20не знам за вас, но преди седмица получих смс на сметката си от септември, даже на сайта на оператора успях да я рагзледам онлайн подробно и всичко си е наред, а на *88 си направих справка за текуща сметка и пакет минути.
Само Левски
на 21.09.2010 в 22:32:08 #19Аз затова се махнах от Мтел.Сега при Виваком нямам никакви проблеми и говоря двойно.
niknik
на 18.09.2010 в 12:55:27 #18Най-голямата гавра с клиентите е, че ако изобщо успееш да се свържеш със *88 ,отговоръте "Като лидер в телекомуникациите......". И това ако не е гавра
Cenarius
на 18.09.2010 в 12:38:56 #17Този Т. Вместо да пише писма да си беше сменил картата за някоя кола при мутрите. Ама шматка. Писма ще пише Сим карта, без да е регистрирана, която може да зареждаш и да правиш безпроблеми разговори ...
Nevermind
на 17.09.2010 в 22:58:11 #16Ангелинов | 17.09.2010 20:33 __________________ Когато имаш собствен бизнес, всеки лев е от значение. Когато плащаш телефоните на служителите си също. На Ментел имахме фирмени сметки от рода на 1500-2000 на месец. Откакто си прехвърлихме номерата във Vivacom, сметките са ни около 900-1000 лева...Нека после ние да сме простите и да сме тези, които цепим стотинките си на две. А ти си стой Мтел и "прекрасните" им предложения от рода на "Говориш "безплатно" за 0.09 стотинки в мрежата на Мтел, а плаща цена от 0.45 стотинки към другите мрежи" Айде молим!
posredstven
на 17.09.2010 в 21:57:36 #15Мобилните оператори в България са много далече от това което трябва да бъдат и както е в "белите" държави. Причината е най вече в това че клиентите им са много търпеливи. Да не кажа - глупави. Подобно на индианците едно време българина се прехласва по дрънкулки , като от това печелят подобни фирми. Аз лично не познавам Ментел в последно време , бях на Глобул, и съм възмутен от начина по който се опитват да държат или привличат много клиенти. Обиконовено това става с измама и некоректност В последно време чета че продават лични данни на клиентите си на трети лица , без те да са уведомени. Фарса и беззаконието е в пълна сила при мобилните опеароти очевидно ..
Ангелинов
на 17.09.2010 в 21:33:03 #14И в България няма хора ценящи парите си, а мишки броящи и делящи стотинката на две. Сакън да не се минат
Ангелинов
на 17.09.2010 в 21:31:19 #13Аз пък днес получих супер добро обслужване и съм много доволен от М-тел.
PlamKo
на 17.09.2010 в 19:53:30 #12С един приятел си сменихме ЛООП плана малко преди срива. Минахме на Мега Лооп. Наложи се да говорим с него два часа по телефона. След , което му пращат смс , че е превишил лимита си и сметката му е 90лв. Това става в петък и телефона му е спрян. Отива и подава жалба. Във Вторник отиваме пак до офиса им и ха изненада , телефона му е спрян от 3 дни , но сметката расте и вече е 110лв. Питаме ги кво е тва нещо. Тая седи и се пули и вика еми това е текущо потребление ???????????? МТЕЛ КВО ПРАВИМ , ЗАСРАМЕТЕ СЕ!!!!!!!!!!
Nevermind
на 17.09.2010 в 18:21:56 #11Няма адекватна причина, поради която един разумен човек, ценящ парите си, да използва каквито и да било услуги на Мтел. Ненормално високи цени към другите оператори, кодирани телефони, долнопробна поддръжка...Плащайте като грешни дяволи най-високите цени в България. Честит ви ЧРД и да илядите!
Чоко
на 17.09.2010 в 12:10:43 #10Ха познайте какво ще се случи с услугите на закупените от тях интернет доставчици.
Пепо
на 17.09.2010 в 01:39:33 #9М-Тел е бати и селската фирма ...
Сульо и Пульо
на 17.09.2010 в 01:24:29 #8Вярно е, сметките към Глобул са по-човешки.
тока
на 16.09.2010 в 23:08:16 #7Сривът в системата им е от поне 2 седници. То по рекламите могат да хвърчат разни червени финтифлюшки, обаче в реалността е пълен провал. Дълги години (още от времето на Citron) ме лашкаха с надути сметки. По времето на И.Костов му плащаха да си запазят абсолютния монопол в BG. Откакто преди 4 години минах към Globul, сметките ми паднаха 4 пъти.
didovalk
на 16.09.2010 в 19:05:19 #6Нюза, пишете моля и за Пловдив. Тук има тотален срив на опаратора ДСС, от два дена сме без цифрова и кабелна, собствениците ще се избият един друг, създали са две паралелни фирми и водят истинска война с бодигардове, превземане на офиси, рязане на кабели, хакване и каквото се сетите.
Laveol
на 16.09.2010 в 18:44:14 #5Дам, аз се опитвах няколко дни да си сменя картата, че старата нещо се беше прецакала. Всеки път ми казваха, че "нямали система". Най-накрая успях да пробия вчера (макар и с доста чакане). Сега хубаво имам нова карта, ама чакам повече от 30 часа да се активира. А няма начин да поискам и някаква компенсация, а ще трябва даже да си платя и цялата месечна такса. А, апропо, не могат да се плащат и месечните такси. Очаквам обаче в скоро време да ни спрат телефоните заради неплащането им. Предполагам, че за спиране на телефони ще им работи системата...
mrKrastev
на 16.09.2010 в 18:39:47 #4метинчоо къде се скри гнидооо
neznae6t
на 16.09.2010 в 18:39:29 #3Той тоя срив е от 2 седмици сигурно. Не може да се управлява акаунта чрез сайта, не можеш да получиш информация за състояние на сметката, а бе един вид имаш телефон и ланкаш, пък после ще пишем.
mrKrastev
на 16.09.2010 в 18:33:14 #2представям си ги кои са читателите - джони стъпката, рунтав манаф, метин и на малкия брат требъла
mrKrastev
на 16.09.2010 в 18:31:56 #1Масово не могат да се плащат сметки, смяната на тарифен план и всякакви клиентски справки също не са възможни, сигнализираха читатели на news.bg. == Значи нищо му няма на мтел. Работи си чудесно и в момента