От компанията, чиято собственост е мобилното приложение за снимки Snapchat, обявиха, че са придобили успешно Vurb.

Това е търсачка за мобилни устройства, чрез която на базата на карти и друга информация потребителят получава предложения за пътувания например, съобразени с интересите му и това, което обича.

За сделката от Snapchat са отделили над 100 милиона долара, пише The Verge.

Покупката се състои в 75 процента акции и 25 на сто пари в брой.

Новата придобивка е удобен инструмент за търсене, с помощта на който може да се извършват и задачи като правене на резервации.

Апликацията може да се свързва и с други приложения като например с транспортните платформи Uber и Lyft. Така  потребителят си спестява превключването от едно приложение в друго и се отървава от това неудобство.

Компанията, разработила Vurb, пусна продукта си преди около година, но апликацията не можа да покори клиентското внимание и да се нареди сред хитовите на пазара приложения, тъй като не намери голям успех в App Store и Google Play.

В същото време плановете на Snapchat за това как точно ще внедри в системата си приложението не са напълно ясни.

Snapchat може би планира да промени предназначението на апликацията или да я интегрира в рамките на съобщение.

Някои дори смятат, че приложението ще се внедри като потенциална бъдеща функция за търсене и препоръки в мобилното приложение.

Това е втори голям удар за Snapchat в придобивките през тази година. По-рано през 2016 г. компанията грабна и продукта Bitmoji, за който отдели около 100 милиона долара.

Стикерите, чрез които се позволява на потребителите на мобилното приложение да изразяват виртуални емоции, вече бяха промотирани от Snapchat и предоставени за широка употреба в платформата.

Популярните филтри за снимки, които разнообразяват по забавен начин изображението, също са продукт на добра стратегия в покупките. Компанията ги придоби от украинския стартъп Looksery за 150 милиона долара през миналата година.