Мостът при Бяла отговарял и отговаря на БДС и евроизискванията. Това е заключението на тримата експерти, представили днес пред Окръжния съд в Русе резултатите от експертизата по делото за катастрофата до Бяла на 7 декември 2006 година, при която загинаха 18 местни жители и бяха ранени над 10, информира Ruseinfo.net.

Жан Харизанов, Канстантин Гочев и Тодор Ангелов потвърдиха, че поддържат становището си. Ангелов посочи, че проектът за организация на движението в района е изготвен в съответствие с нормативните изисквания.

Нямало данни собствениците на моста да са искали двойна стоманена ограда, масивни стени и др. допълнителни съоръжения, които биха предотвратили подобна трагедия.

6.50 см. трябвало да бъде ширината на пътното платно по нормативни изисквания между бордюрите при скорост на движение 50 км/час по пътя. 7 метра е тя при движение с 80 км/час. Сега при проектна скорост 100 км/час габаритът трябва да е 8 метра.

Преди 40 години при проектирането е трябвало да се осигури габарит под 7.50 м. Той обаче е осигурен по други съображения.

Поставянето на допълнителни предпазни съоръжения на мостовете не винаги водят до добри резултати, а понякога и до обратен ефект, смятат експертите, които отговаряха на въпросите на адвокат Вълков.

Еластичната ограда на моста (65 см. висока) и 90-сантиметровият парапет са били обичайни за всички съоръжения по републиканската ни инфраструктура. Те отговарят на всички изисквания на ГУП. В градски условия на мост дори не се поставя еластична ограда, казват специалистите.

Отхвърлен бе като безпредметен въпросът дали парапетът е послужил като трамплин при изхвърлянето на автобуса.

Адвокатът се интересуваше още за пределната сила на натиск върху еластичната ограда, както и как е извършвано закрепването на елементите от еластичната ограда. Те са били захванати за пътя с анкерни болтове, заварка на плочката с вертикалното стълбче и болтове - за мантинелата.