
Жан Харизанов, Канстантин Гочев и Тодор Ангелов потвърдиха, че поддържат становището си. Ангелов посочи, че проектът за организация на движението в района е изготвен в съответствие с нормативните изисквания.
Нямало данни собствениците на моста да са искали двойна стоманена ограда, масивни стени и др. допълнителни съоръжения, които биха предотвратили подобна трагедия.
6.50 см. трябвало да бъде ширината на пътното платно по нормативни изисквания между бордюрите при скорост на движение 50 км/час по пътя. 7 метра е тя при движение с 80 км/час. Сега при проектна скорост 100 км/час габаритът трябва да е 8 метра.
Преди 40 години при проектирането е трябвало да се осигури габарит под 7.50 м. Той обаче е осигурен по други съображения.
Поставянето на допълнителни предпазни съоръжения на мостовете не винаги водят до добри резултати, а понякога и до обратен ефект, смятат експертите, които отговаряха на въпросите на адвокат Вълков.
Еластичната ограда на моста (65 см. висока) и 90-сантиметровият парапет са били обичайни за всички съоръжения по републиканската ни инфраструктура. Те отговарят на всички изисквания на ГУП. В градски условия на мост дори не се поставя еластична ограда, казват специалистите.
Отхвърлен бе като безпредметен въпросът дали парапетът е послужил като трамплин при изхвърлянето на автобуса.
Адвокатът се интересуваше още за пределната сила на натиск върху еластичната ограда, както и как е извършвано закрепването на елементите от еластичната ограда. Те са били захванати за пътя с анкерни болтове, заварка на плочката с вертикалното стълбче и болтове - за мантинелата.
BG_
на 03.04.2007 в 11:46:12 #1