Окръжният съд в Плевен приключи съдебното следствие по делото за пожара във влака София-Кардам, при който на 28.02.2008 г. загинаха деветима пътници.
Съдът определи, че ще изслуша пледоариите на страните и последната дума на подсъдимите на 3 май, а на 4 май вероятно ще се произнесе с решение, съобщава БиТиВи.
Тричленният наказателен състав днес реши, че са събрани всички доказателства, които бяха поискани от страните. Почти цялото днешно заседание бе отделено на обясненията на тримата подсъдими, които не се признаха за виновни.
Прокуратурата е повдигнала обвинения за причиняване на смърт по непредпазливост и немарливост срещу кондуктора на изгорелия вагон Георги Георгиев и началника на влака Иванка Костадинова.
Третият подсъдим - Георги Иванов, който тогава е бил заместник-директор на предприятие "Експлоатация на спални и специални вагони", е обвинен от прокурора за причиняване на смърт по непредпазливост.
Георги Иванов днес обясни, че с издаването на 31 август 2007 г. на заповед да се заключват спалните и кушет вагони с железни щифтове е утвърдил съществуващо положение.
Според него пътниците е трябвало да бъдат евакуирани от горящия вагон през съседните вагони. Той обясни, че щифтовете, които при разследването са посочени като една от причините да се допуснат толкова жертви при пожара, са "изобретени" още през 1994-1995 г., а е разпоредено да се използват през 1998 г.
Подсъдимият Георгиев обясни, че е било негово задължение да отвори страничните врати и е направил всичко възможно по време на инцидента, но е можел да спаси хората само ако е имал кислородна маска.
Началникът на влака Костадинова заяви, че нямат направена нито една грешка в действията си по време на пожара и нямат изгубено време. Тя поясни, че последна е напуснала горящата композиция.
Костадинова призна, че не е била обучавана практически как се действа с пожарогасител, а само теоретично.
Васил Василев, един от адвокатите на близките на загиналите, коментира за БТА след заседанието, че делото е имало нормален ход, като се има предвид, че по него е имало 130 свидетели и над 30 вещи лица.
По думите му големият проблем е, че "твърде малко неща са се променили след това произшествие в железниците" и той няма впечатление, че "са взети съответните поуки".
Чорлав
на 22.04.2010 в 21:46:48 #2олег петков
Чорлав
на 22.04.2010 в 21:46:26 #1Кога ще видим онази мазна свиня - плег петков зад решетките?!