Петчленен състав на Върховния административен съд потвърди решение на КЗК от юли 2009 г., с което Комисията за защита на конкуренцията санкционира «Проктър енд Гембъл интернешънъл опърейшънс» СА с 300 хил. лева.
Причината е подвеждаща реклама на новаторска технология за отстраняване на петна и предотвратяване на бъдещото им появяване на препарата Ариел Прозим 7.
Производството на КЗК установи, че излъчваната в България реклама не съдържа ясната информация, че е задължително многократно предварително третиране на дадена материя с препарата за постигане на желания ефект.
В решението си Върховният административен съд определя, че премълчаването на съществена информация за продукта е в състояние да подведе потребителя и да пренасочи потребителското търсене, като формира предпочитание към рекламирания продукт за сметка на други.
Съдът набляга на факта, че за да е заблуждаваща една реклама не е задължително наличието на вредоносен резултат. Достатъчно е само да съществува възможност за увреждане интересите на конкурент вследствие на рекламата.
Решението на ВАС е окончателно, уточняват от пресцентъра на КЗК.
posredstven
на 16.06.2010 в 12:18:44 #1Има още много подвеждащи реклами: Мултирама - 7те минути където хвърля в тотално заблуждение клиентите си Мобилните оператори - безплатните минути - няма безплатни минути щом има месечна такса минутите са предплатени това са все капани за глупаци