Максимално участие и голяма активност белязаха първото публично обсъждане сред професионалните среди и местната власт на механизми и варианти за реформа на съдилищата.
То бе осъществено за съдебния район на Софийския апелативен съд чрез видеоконференция с участието на Красимир Шекерджиев - член на ВСС и координатор по проект "Създаване на модел за оптимизация на съдебната карта на българските съдилища и прокуратури и разработване на Единна информационна система на съдилищата", Калин Баталски - председател на Окръжен съд - Перник, и представител на работната група по Дейност 1 "Разработване на модел за оптимизация на съдебната карта на българските съдилища и прокуратури", Силвия Цанева - ръководител на проекта от страна на изпълнителя "Глобъл Адвайзърс", и Бойка Бойнузова от работния екип.
В обсъждането се включиха 108 представители на общините, адвокати, нотариуси, магистрати и съдебни служители, които поставиха 73 въпроси и коментари.
Представителите на ВСС и на работния екип по проекта презентираха три възможни модела за реформа на съдилищата: чрез трансформиране на даден районен съд с установена ниска натовареност и липса на кадрова обезпеченост в териториално отделение към друг районен съд; чрез обединяване на две или повече районни съдилища в рамките на даден окръжен район; както и комплексен подход, при който се осигурява възможност за мобилност на магистратите и съдебните служители в районните съдилища в рамките на даден окръжен регион на база на определени стандарти за численост.
Вариантите са базирани на разработени от ВСС критерии за промяна на съдебната карта: минимална численост на магистратите, натовареност на съдилищата, данни за разпределението на населението по съдебните райони, географски разстояния и достъпност на обществения транспорт, индекс за социално-икономическото развитие на съдебните райони и дигитална достъпност и интернет достъп на гражданите.
В рамките на проекта са дефинирани и показатели по критериите натовареност, ефективност и ефикасност, на основата на които са извършени детайлни анализи на съдилищата на ниво районен, окръжен и апелативен съд.
Посочено бе, че разработените три модела, отчитат международния опит в реформирането на съдебната система, практиката на българските съдилища и необходимостта съдебната власт да отговори на съвременните изисквания. Представени бяха силните и слабите страни на предлаганите модели, фазите на тяхното реализиране и оценка на въздействието им. Подчертано бе, че отчитайки спецификата на съдебните райони, екипът ще предложи различен подход при реформата на съдебната карта на районните съдилища.
Целта на обсъждането е да очертае най-подходящия модел за всеки съд, включително съдилища, за които не се налагат промени. Очаква се, посредством публичните обсъждания, да се усъвършенства моделът, който ще бъде предложен на ВСС.
Красимир Шекерджиев - член на ВСС и координатор на проекта, подчерта, че не се търси финансовият ефект от реформата на съдилищата, а се цели постигане на специализация и повишаване на качеството на правосъдието, балансиране на натовареността и модернизиране на съдебната власт.
Предлаганите модели отчитат много повече правата на гражданите, отколкото тези на магистратите, обърна внимание той и призова всички заинтересованите страни да изпращат становища, питания, бележки и други на интернет пощата на ВСС.
Получените идеи, както и тези, предложени на предстоящите публични обсъждания в Пловдив на 07.07.2020 г., Велико Търново на 13.07.2020 г., Варна на 17.07.2020 г. и Бургас на 20.07.2020 г., ще бъдат съобразени от работния екип по проекта.
Изключителна активност в обсъждането показаха Община Костинброд, Съюзът на съдиите в България, и нотариуси. Поставени бяха въпроси относно спецификата на съдебните райони, за мобилността на съдии и съдебни служители, ще има ли съкращения на съдебна администрация, относно финансовата обосновка на моделите и други.
borislav-kasabov
на 07.07.2020 в 00:36:35 #1Така е . Промените и чистките в професионалния юрис-пруденс обхваща много "магистрати"- прокурори съдии и държавни служебни защитници-адвокати и обслужващи ги млади прависти-юристи в колегиите им с по-малки стажове във всички право-раздавателни нституции в София и най-вече тези по Регионите на Провинцията но и само тези на .... държавните заплати от тях които са . Без частните нотариуси и частните адвокати значи . Тях промените не ги "подхващат" и не ги каст . В София примерно общо държавните и частните магистрати са над 3500 души на милион и шестстотин и петдесет хиляди столично населени и още на около 600-700 души "магистрати" за Софийска област регистрирани в общинските районни градски и селски центрове . От тях малко повече са държавните "магистрати" отколкото частните такива . В град Добрич общо те са към над 300 души като на половината от тях - тоест на държавните юристи и на всеки един от тях в град Добрич - им се падат годишно само по 2 3 4 по-сериозни дела и на 7 8 по-незначителни . Почти нямат работа а взеват огромни заплати подплатени с допълнителни тайни хонорари за определени "посоки" в крайните "отсъждания" в "право-раздаването" им . Затова те работят в общи "комисии" като умело но и едино-мишлено си поделят отговорности и практически професионални им обязаности . Да бяха толкова много медицинските сестри и лекарите на полу-държавни - получастни и на изцяло частни лекарски практики в София и в големите областни центрове в България но те не са никак достатъчни за населението за съжаление . Покрай определени страхове от "корона-вирусната" психопатия намаляха и пациентите в болничните ни заведения . Проблемът за "властта" не е в областните и в градските Съдилища и Прокуратури а за експертните им до сега юридически магистратски "звена" които на почти сто процента са местно живеещи в общинските градове а не в областния голям град в общинските им служби към Кметствата и най-вече които ще са за в бъдеще пряко и във физически им непосредствености вече подчинени на началниците им в Областния град . Точно част от тези общински "магистратски" в юридическите кадрови звена и колегии ще бъдат съкращавани от работа в общинските кметства и пренасочвани на работа и на пряко подчинение - ако желаят или не - в сградите на Областните Съдилища и на Прокуратурите заедно със служебните им уж "не-зависими архиви" . Тези общински юридически архиви ще бъдат на преки работни им и служебни подчинени достояния вече на областните държавни градски прокурори съдии и адвокати . В много отношения по работата върху всичките заведени до сега финализирани съмнително още замразени или отпаднали по давност Дела в Общините им бившите вече общински "магистрати-юристи" няма да имат вече свободни независими досега от началниците им в града техни служебни а също и "лични техни отношения" както преди когато тези "магистрати" са работили относително свободно и независимо по тях в Кметствата на общините им . Тоест хем ще им изземат службите в общините градските им държавни "юрист-колеги" . Те ще придърпат и оставят на работа но вече край тях в градските Областни Съдилища и Прокуратури само лоялните им "юристи-колеги" от Общините на Областта . Хем и началниците-юристи ще "ровнат" в сегашни и в минали им Делата в общинските им служебни архиви за да извлекат от и по изпитани от тях "рецепти и хватки" съответните ползи лично за тях им и за бъдещо извършване на не-морални държавни и нови сегашни "промени стратегии и реформи" с цел сегашно и бъдещо уедряване окрупняване предоставяне на определени "свои лица" на общи рентни и частни собствености . Всичко това е свързано и с корупционни практики в съдебните спорове от отдавна отминали години в покупко-продажбите и в прехвърлянията на крупни земеделски земи сграден земеделски и индустриален фонд техника инвентар продажни и запустели имоти в регулации по селата и прочия . Обикновено в такива случаи аз казвам късо Гадове . Направо и просто от едни селско-градски оядени до пръсване им стари тарикати от сдс бсп ндсв рб бзнс-зелени оранжеви пембени всякави все стари разбойници ще им бъдат леко безобидно отнети огромните имущества в селските земедески масиви - срещу без да ги съдят за греховете им - от едно старо "демократическо-демократско" време във вече "новото герб-време" за да бъдат те отнети от едни "лица" и предоставени на дрруги "лица" - та дори и със задни дати с новите промени в нотариално-собственическите формулировки и в "казусите" ина документациите им на същите тези имоти земи и собствености . Те ще бъдат уж "законово продадени" дадени прехвърлени" им но не "харизани без нищо" от корупционерите - само вече фалшиви "градски магистрати" и висши държавни чиновници - от старите "свети води не-напити" на новите лакоми и хищни като тях и като "магистратите" ни всичките на куп разбойници мамка им мръсна . Освен това градските прокурори и съдии имайки документациите им на общинските си колеги-юристи на хартиени носители на и които от тях не ги резне "ножицата" на съкращенията та те заедно ще проведат и "новите" подшушнати им заповедно "политики" по отношение на новите "пре-структурирания" на земеделските общински и селски собствености придобивани наистина не-аконно и пресъпно във времената на отдавна отминали престъпни правителства и власти на земе-разделяния заменки комасации уедрявания нотариални силови изземвания и прехвърляния на земеделски собствености сгради инвентари и техники . Ако "властта" след време обяви че кадровите съкращения на общинските "магистрати" и чистката сред държавните кадрови сектори и служби и на самите юристи-магистрати от областните и от общинските градове в мнимата козметична само "централизция" на прокурорско-съдебните институции са свързани с гръмките й възгласи за бъдеща "национализация" в България на огромните земеделски арендувани и частни собствености НЕ й вярвайте на тази скапана бандитска власт . Вълците лисиците и змиите сменят кожите и опашките си но хищническите им нрави и характери те никога не ги сменят ама ха я сука бляд суки блядове и фак дем . Е-хаааааа ...............