"Български пощи" ЕАД сигнализира за увеличаване на фалшивите съобщения през месец февруари. От дружеството напомнят, че измамниците се опитват да се домогнат до личните данни на хората (електронен адрес, данни от дебитна или кредитна карти и др.) чрез фалшиви съобщения под формата на игри или анкети, в които се обещават апетитни "награди", напр. мобилен телефон. Честа практика е и използването на логото на дружеството във фалшивите електронни съобщения.
"Имате пратка номер..." гласят съобщенията на измамниците. Те посочват разнообразни причини за въвеждането на лични данни и/или заплащане с дебитна или кредитна карта, напр. коригиране на адрес, освобождаване от митница, пренасочване на пратка поради отсъстващ получател и др. Съобщенията са на английски или на български език. Фалшиви имейли пък изискват получателят да предостави копие на документ за самоличност, данни от банкова карта или, снимка и др.
"В някои от случаите като подател на имейлите и SMS се копира името на Български пощи и електронния информационен адрес на дружеството info@bgpost.bg, който е предназначен само за получаване на имейли. Български пощи не изпраща имейли от адрес info@bgpost.bg", съобщават от дружеството.
"Български пощи" призовава хората да са бдителни и напомня, че не провежда анкети, лотарии с недоставени стоки или игри, не раздава награди, не изпраща тези съобщения, не изисква по имейл или SMS заплащане on-line на такси за доставка или освобождаване от митница и при никакви поводи не изисква лични данни от дебитна или кредитна карта за доставката. Цена за дължими такси се заплащат в пощенската станция при доставката на пратката, а документ за самоличност се предоставя само на място в пощенските станции при извършване на услугите.