За него голото човешко тяло е отдавнашно предизвикателство. Дори при дипломирането си във Филмовия факултет на Академията за изящни изкуства в Прага първоначалният му замисъл е да посвети абсолвентския си филм на балета.
Но не заради танца, а заради естетиката на телата и движенията - подобно на Дъртикол, който също е запленен от танцовата поза до такава степен, че това става мотив да се ожени за Ервина Купферова (чест негов модел).
Желанието на Брунцлик обаче е изпълнено едва след години. Пречка се оказва дългогодишната му работа в областта на върховата реклама.
Едва през 2005 г. той започва системно да работи със солистите от балета на пражкия Народен театър. Всяка поза се заражда от дълга поредица вариации и пермутации. Като "камък, хвърлен във вода, около който се образуват кръгове".
За разлика от Дъртикол, повечето от актовите фотографии на Брунцлик са групови, в които и мъжете имат свое място, а пространствените реквизити са малобройни.
Той не се смущава да посегне към специалните ефекти и не изключва обичайните фотографски техники.
За фон фотографът използва строгото бяло или тъмно, но работата със светлината счита за ключова или по-скоро за сътворяваща. Като дипломиран математик той е педант, който държи на всеки детайл.
Снимките на Брунцлик отразяват реалност, изпълнена с неизпълнени желания, агресия и романтична носталгия, но и със сексуални мании и забрани.
Изложбата ще продължи до 11 януари 2008 г.
Мяф
на 29.10.2007 в 17:05:55 #1