По проекта за „Българския Лувър" е работено в продължение на три години, за да се намерят пари и за да се защити пред Министерството на регионалното развитие и благоустройството. Това заяви бившият министър на културата Вежди Рашидов по време на пресконференция.
Вежди Рашидов запита журналистите дали като министър е бил чуван да казва нещо по адрес на Стефан Данаилов, като допълни: "На това правителство е казано да ни бият по фланга".
Той уточни също така, че става въпрос за 27, а не за 28 милиона лева, които към момента са усвоени по европейски програми.
Според Рашидов е имало планове на мястото да се преустрои в банка, турски хотел или "нещо друго", докато план за музей има от 50 години. Той допълни, че поводът за пресконференцията са някои откровени лъжи, изречени от настоящия министър.
Рашидов каза, че е оставил в много добро финансово състояние министерството, както и проекти, по които да се работи. Рашидов припомни, че е оставил 14 милиона евро по програма с норвежкото правителство за развитие на Музей на модерното изкуство, която трябва да бъде изпълнена.
В отговор на вчерашната пресконференция на Стоянович, той припомни за състоянието на българското кино и за свършеното от предишните правителства, както и за откриването на кино Одеон и насърчи сегашния министър на културата да подобри състоянието на българските артисти с поне "2 лева и половина".
Той припомни и за ремонтираните театри и зали през последните четири години и насърчи министъра да работи по започнатите проекти. Рашидов се похвали и със запазването на финансовата дисциплина в неговото министерство, като заяви, че когато бюджетът му е бил намален от 160 на 86 милиона лева, той е удържал и не е допуснал дефицит.
По повод случая с клуб "Планет", Рашидов заяви, че е най-добре да се изчака договорът да изтече през следващото лято, тъй като ако сега се опитат да освободят мястото, от Планет могат да започнат много дълги съдебни спорове, което още повече ще удължи процеса. Той напомни на новия министър, че все още 70 хиляди творби на изкуството стоят на склад и заяви, че съжалява, че навремето не е емигрирал, тъй като има повече музеи в чужбина, в които се пазят творбите му отколкото в България.