До вчера Катя Орлова е примабалерина в първокласна трупа, спонсорирана щедро от нейния съпруг, собственик на игрално казино.

Днес обаче сигурният уютен свят, в който живее от малка, се срутва и тя е вдовица, потресена от неочакваната и необяснима смърт на своя съпруг. Какво я чака утре?

„Не е редно да се появи в банкетната зала без никакъв грим. Ще блесне фотосветкавица и после в някое списанийце ще изкарат на постер примата прежълтяла, скапана, несоанирана.

А до нея - Глеб: пиян, червендалест, с разкривена вратовръзка, влажен поглед и двусмислено усмихната мокра уста. Ето бляскавото семейство, каймакът на московския елит, насладете им се, дами и господа! Не са за завиждане! Примата само от мрака в салона ни се вижда приказна красавица.

А след премиерата изглежда доста над трийсетте си години, с тъмни сенки под очите, изтощена от гримовете кожа, бледи устни, остри ключици, мъжът й е простак, скандалджия, почти алкохолик, деца нямат и сигурно никога няма да имат."

Пресата в Германия нарича Полина Дашкова „руската кралица на трилъра".

Всичките й романи се отличават с голямата си убедителност, тъй като тя борави с конкретната съвременна руска действителност, нарича нещата с истинските им имена, поставя героите си в реални измерения и внушава документална достоверност на тяхната психологическа дълбочина.

Героините на Дашкова търсят морално възмездие и често се оказват сами в свят, гъмжащ от престъпност на всички нива. Те са обикновени руски жени, изправени пред ежедневни руски проблеми в едно доминирано от мъжете общество.

Това обаче не прави трилърите на Полина Дашкова феминистки. По-скоро могат да се причислят към социологическите романи, защото в тях срещаме великолепието и мизерията на съвременна Русия - от разкошните казина, където за един час се профукват милиони долари, до миризливите мазета, населени от въшливи клошари.

Героите й са нови руснаци, мафиоти, продажни политици, но и писатели, фотомодели, артисти, самотни майки. Благодарение на Дашкова срещаме една екзотична, хаотична, завладяваща нова Русия, която кара читателите да се смеят и да тъжат.

Романите й са преведени на много езици, тя е сред най-четените автори не само в родината си, но и в Германия, Франция, Холандия, Испания.