Не разбирам реакцията на уважавания от мен проф. Божидар Димитров. Нима той отказва правото на другите да имат собствено мнение?"

Този въпрос задава професор Овчаров в отговор на Божидар Димитров от днес.
Двамата учени започнаха писмовен спор около открития в Боянската църква подпис.

Перперикон не е по-малко значим от Боянската църква, се противопоставя Овчаров също толкова категорично както звучеше и писмото на Димитров.

Археологът обяснява тезата си, че подписът може да е на всеки друг от работилите по това време по стенописите. Овчаров посочва, че се е занимавал с епиграфи и неговата теза е една от възможните.
„По време на живописването на Боянския храм, вътре са работили десетки хора - зографи /няколко, а не един!/, техни калфи, различни помощници. Оставеният графит на Василий може да бъде направен от всеки един от тях", казва професор Овчаров.

Не мога да разбера как именно той, меценатът, ме критикува за моите невероятни усилия. 

Според археолога надписът е направен в рамките на 13 век и явно по време на работата по стенописите. "Само че няма как да е създаден от "Боянският майстор", който на всичкото отгоре, според проф. Божидар Димитров, приличал на Едвин Сугарев", допълва Овчаров.

Образът, намиращ се до надписа, според Овчаров, е ескиз на свещен персонаж, а не портрет на художника. Такова е и изказаното мнение от експерта на проф. Димитров проф. Казимир Попконстантинов, който смята, че това е пророк Давид.

Изненадвам се и от казаното от проф. Божидар Димитров относно най-посещавания в момента археологически обект в България - Перперикон. То противоречи на собственото му нееднократно обявявано мнение, че това е един изключително значим за България паметник.

Не мога да разбера как именно той, меценатът, ме критикува за моите невероятни усилия да събера чрез откупки всичко, което излиза от околностите на Перперикон. Аз си мислех, че такава патриотична дейност е основополагаща и за него", завършва професор Овчаров.