В деня на влюбените Свети Валентин японските жени подаряват традиционния подарък шоколад не на любимите си мъже, а на самите себе си, съобщават медии.
Смята се, че практиката в Япония в деня на влюбените 14 февруари да се подарява шоколад е въведена от шоколадовата фирма Morozoff, основана от руския емигрант Валентин Морозов, който в реклама на 12 февруари 1936 година е приканил в този ден да се подарява шоколад на любимите мъже.
Обичаят обаче е оживял до 1970-те години, когато подарена на мъж кутия с шоколадови бонбони почти се приемала за обяснение в любов.
Японците смятат, че превръщането на Деня на влюбените в ден на показана любов към шоколада е национална особеност.
Изследване, проведено тази гадина от шоколадовите компании обаче е установило, че над 70 % от жените, а при младите момичета около 90 % купуват шоколад на този ден, за да си го подарят на себе си.
Производителите са решили да отразят тази тенденция и на дизайна на опаковката, като предлагат по-женствени опаковки на изделията.
Според прогнозите на японските шоколадови компании японските жени ще изхарчат около 320 милиарда йени (около 3,86 милиарда долара) за подаръци като шоколад или шоколадови изделия на любимите си мъжа, на колегите на работата и на свои близки и приятели.