470 000 германци са останали без шофьорски книжки през 2009 г. заради различни нарушения на правилата за движение. Това е с пет пъти повече, отколкото през 1991 година, като 80 процента от нарушителите са мъже, съобщава "Дойче веле".
Както посочи президентът на Федералната служба за контрол на автомобилния транспорт Екард Цинке - заради настъпилите в последните 20 години промени в правилата днес може много по-лесно да бъде наложена забрана за движение, отколкото преди 20 години.
"Не сме се превърнали в народ от автомобилни състезатели" - изтъкна Цинке, като поясни, че през 2009-та броят на нарушителите, на които са били отнети точки, е приблизително същият, както през 2008-ма година. Броят на нарушителите, регистрирани през януари тази година, е девет милиона души, повечето от които са карали твърде бързо.
Шофьорските книжки се отнемат най-често заради неспазване на ограниченията за скоростта, както и заради твърде опасни изпреварвания. През 2009 година броят на допуснатите нарушения поради злоупотреба с наркотици или алкохол е спаднал с 10 %, но въпреки това случаите са над 200 000. А 418 000 точки са били отнети заради нарушения на забраната за телефониране на волана.
Стигне ли се до отнемане на книжката, съответният шофьор няма право да кара кола от 1 до 3 месеца. Ако пък през последните две години шофьорът не е допускал нарушения, в рамките на четири месеца сам може да определи в кой период от годината да се откаже от книжката си.
Но пък и съвсем ясни случаи на отнемане на книжката изобщо не попречват на някои шофьори да продължат да си карат колата: във вторник полицията от федералната провинция Райнланд-Пфалц съобщи за шофьор, който карал без книжка в продължение на три десетилетия. Полицията заловила 64-годишния нарушител при проверка на аутобана А6.
Що се отнася до броя на регистрираните автомобили, той е нараснал с 1,3 % до 41,7 милиона. През 2009-а година са били регистрирани 3,8 милиона нови автомобили, като благодарение на премията за смяна на старата кола с нова е постигнат плюс от 23,2 на сто. Многобройните нови коли са довели и до спад в средната възраст на парка - от 8,2 на 8,1 година.
И докато поради намалелия интерес към спортните коли там се отбелязва минус от 26 процента, при новорегистрираните автомобили броят на най-малките е почти удвоен. Електромобилите и хибридите продължават да са по-скоро рядкост, а при цветовете особено моден се оказва белият - почти всяка десета кола е лакирана в бяло.
delial
на 04.04.2010 в 09:38:29 #2Изобщо това за германците не е вярно. 10 години съм живяла в Германия и след това се преместих в Швеция служебно. Няма по-добре уредена и с ясни правила държава от Германия. Достатъчно е да си добронамерен и да разумен, а не да си вееш байрака както ти скимне. В момента съм в България и виждам, че нещата не са помръднали и на сантиметър, напротив - все по-зле и по-зле. Германия ще ми липсва до края на дните ми, ако отново не намеря начин да се завърна там. Швеция също е прекрасна държава, както и останалото скандинавие - там всичко върви по часовник - няма нужда да трепериш дали ще стане или не - има срокове, хората работят в срокове и това, което ти се полага по закон, никой не шикалкави да ти го даде - напротив, търсят те да ти дадат полагащото се, дори и да не знаеш. Въпреки това, в Германия хората живеят безгрижно, защото държавата мисли за тях със закони, които ги защитават. Нарушителите в Германия са българи, румънци, албанци, и разни самозабравили се араби, които търсят убежище. Доброто е, че службите не им позволяват да се обадят, т.к. правят нарушения - така останалите живеем спокойно. Не може да пушиш и да хвърляш фасове по земята, не може да плюеш семки по улицата, не може да си пешеходец, да спреш на пешеходна пътека и да не спре шофьора, колкото и скъпа кола да кара, което в БГ не се случва. И там има милионери, и там има князе, с действащи фамилии и замъци, но никой не се подиграва на този, който не е със същото потекло, а напротив в Германия те смятат за равен, ако работиш честно и си почтен в отношенията си! Стига с тоя манталитет на Бай Ганьо!
Justice for ALL
на 04.04.2010 в 08:29:25 #1Точки, правила, промени, правилници - нищо чудно, че при таква бюрокрация има толкова хора с отнети книжки. Германците са роботи. Те не разбират от човечни обяснения, че си спрял, защото колата ти е отказала, или защото си си счупил ключа, когато си опитал да я отвориш. Да не говорим, че имат правила, които шофьорите дори не знаят, че същетствуват, защото са публикувани с дребен шрифт на последната страница на държавени вестници преди 10 години. Дори бюрократите не знаят това. Имах приятел учен от Германия, който е голям патриот. Върна се от САЩ да оглави лаборатория в Германия. Оказа се, че всеки път когато му трябва компютърна техника, трябва да попълни специална форма. Направи го 3 пъти и всеки път получаваше отговор, че не бил попълни допълнително форма 202с. Вторият и третият път им писа, че е говорил с няколко държавни служители в този департамент отговярящи за техническо усигуряване и нито един от тях не знае какво съдържа 202с или изобщо за какво служи, защото никога не са виждали таква форма. След 4 седмици се върна в САЩ. Приеха го с отворени обятия, вдигнаха му заплатата с 20% и му дадоха всичката техника която им поиска, като за това се погрижи специален служител на фирмата. Дори не му се наложи да попълва формуляри.![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_wink.gif?_=1446728989)