Пътнически самолет "Боинг" се е запалил на международното летище в Амстердам, съобщи АП.
По информация на холандските медии в единия от помощните двигатели на Boeing-737, собственост на датско-холандската авиакомпания Transavia, е възникнал пожар, в резултат на който се е задействала и пожарната сигнализация. 186-те пътници на борда са напуснали самолета по надуваем трап.
Двама от пътниците са получили леки травми. Самолетът е трябвало да изпълни курс от Амстердам за португалския курорт Фаро.
Dragunov7_62
на 12.05.2010 в 18:53:45 #12какво е значението кой и как се е запалил по-важното е че няма пострадали пътници ,а авио специалистите по помощни и по-мощни двигатели в България колкото си искааш.....
isak
на 12.05.2010 в 13:09:31 #11Боинг 737 има два основни двигателя и един спомагателен. Само един. Разположен в опашката той служи единствено за авариен източник на ток и сгъстен въздух. Няма тяга, която да подпомага движението. Той е от турбовален тип. Използва се най-вече на земя за запуск на двигателите и източник на ток, ако няма възможност за външно захранване. В полет се запуска само в аварийни случаи и то до определена височина. На крейсърски ешелон е невъзможно да се пусне. Надявам се поне малко да е станало ясно що за животно е това.
Zin
на 12.05.2010 в 09:32:23 #10Умник до умника са наредени под мене ... с малки изключения
Observer9
на 11.05.2010 в 23:38:11 #9Винаги съм се гордял с факта, че в наше село всеки разбира ( направо е специалист ) от всичко... от спорт през международна политика та до космонавтика. Малко буди съмнение това, че всеки е убеден в себе си, че е напълно прав и наясно с проблема, а останалите са идиоти, но това на фона на този умствен изблик от всички - ще се пренебрегне
loordinax
на 11.05.2010 в 12:00:46 #8Доколкото знам, помощните двигатели служат за стартиране на основните двигатели на самолета, ползват се при аварийни кацания (при проблем с основните дригатели) както и на земята, за вентилация, отопление и тн. на кабината с пасажерите и за проверка на системите преди излитане... абе с две думи много важна част на самолета !!!
gesho69
на 11.05.2010 в 09:47:19 #7Май са пропуснали тиренцето НЕ ЕДИН ОТ ПОМОЩНИТЕ,А ЕДИН ОТ ПО-МОЩНИТЕ СЕ Е ЗАПАЛИЛ ..... Голем смеххх
gesho69
на 11.05.2010 в 09:43:53 #6Що е то помощен двигател на боинг 737? Боинг 737 е с два двигателя ! Ако единият е помощен,само с един ли фърка тоя самолет ?
NikB
на 11.05.2010 в 09:31:44 #5Интересно, помощните двигатели за какво се ползват
Вероятно за сваляне на прозорците на пилотската кабина.
samoray
на 11.05.2010 в 08:43:08 #4Както казва господин Инджев - само руските самолети аварират, Боинг задължително е най-сигурен.
Los Angeles 90034
на 11.05.2010 в 05:32:04 #3pdm76, Tи от четата на Нюза ли си? Кажи ми, в офиса на PC ли жъгате или МАС?
pdm76
на 11.05.2010 в 04:31:21 #2Благодаря за бдителността!
Въпреки задължителните проверки на непознати имена / все пак не можем да знаем всичко;)/ се получават "гафове"
george_mnt
на 11.05.2010 в 04:10:54 #1Дали ще е фаМо или фаРо, разлика няма голяма.. ама поне като работиш в новинарски сайт трябва маалко от малко да проверяш нещата, ей така, да не би нещо да не пасва някъде..