Разследването на причината за авиокатастрофата в Южна Корея се засили, докато полицията бърза да идентифицира жертвите, а семействата на загиналите при най-смъртоносния въздушен инцидент в страната притиснаха властите за повече информация, съобщава "Ройтерс".

Националната полицейска служба посочи, че полага всички усилия, като добавя персонал и бързи ДНК анализатори в опит да ускори идентифицирането на петте тела, чиято самоличност все още не е установена.

Членовете на семействата, събрани на международното летище Муан в страната, където стана катастрофата, настояха за по-бърза идентификация и повече информация от властите.

Всичките 175 пътници и четирима от шестимата членове на екипажа загинаха, след като Jeju Air на Boeing 737-800 се приземи по корем и излезе от края на пистата, изригвайки в огнено кълбо при сблъсък в стена. Двама членове на екипажа оцеляха.

Вчера изпълняващият длъжността президент на Южна Корея Чой Санг-мок нареди спешна проверка на безопасността на цялата операция на авиокомпанията в страната, докато разследващите се опитват да открият какво е причинило най-смъртоносното въздушно бедствие на южнокорейска земя.

Пътнически самолет се разби в Южна Корея
Обновена

Пътнически самолет се разби в Южна Корея

Властите разследват инцидента с множество жертви

Министерството на транспорта съобщи, че в "черната кутия", намерена на мястото на катастрофата, липсва ключов конектор и властите проучват как да извлекат данните от него.

Проверките на всичките 101 машини Boeing 737-800, експлоатирани от южнокорейски авиокомпании, се очаква да приключат до 3 януари, а летището ще остане затворено до 7 януари.

Представители на Националния съвет за безопасност на транспорта на САЩ, Федералната авиационна администрация и производителя на самолети Boeing се присъединиха към разследващия орган.

От Националния съвет за безопасност на транспорта на САЩ съобщиха, че са изпратили трима следователи, включително хора със специалности в оперативните фактори и летателната годност в Южна Корея, за да подпомогнат разследването.

Разследващите проучват сблъсъци с птици, дали някоя от системите за управление на самолета е била деактивирана и очевидното бързане на пилотите да опитат кацане скоро след обявяването на извънредна ситуация като възможни фактори за катастрофата, уточниха служители на пожарната и транспорта.

Длъжностните лицаса изправени пред остри въпроси и относно конструктивните характеристики на летището, по-специално заради голям насип от пръст и бетон близо до края на пистата, използван за поддържане на навигационно оборудване.

Самолетът се блъсна в насипа с висока скорост и избухна в огнено кълбо. Телата са изхвръкнали в полето наокола, а по-голямата част от самолета е била обхваната от пламъци.

"За съжаление това е била причината всички да загинат, защото буквално са се ударили в бетонна конструкция", заяви капитан Рос "Ръсти" Еймър, главен изпълнителен директор на Aero Consulting Experts. "Не е трябвало тя да е там".

Строги проверки в Южна Корея на всички авиокомпании

Строги проверки в Южна Корея на всички авиокомпании

Причината е катастрофата с "Джеджу Еър"

Служители на транспортното министерство посочиха, че повечето южнокорейски летища са построени въз основа на правилата на Международната организация за гражданска авиация, които препоръчват 240 метра крайна зона за безопасност в края на пистата, въпреки че вътрешното законодателство позволява коригиране на местоположението на някои инсталации в диапазон, който не "влияе значително на работата на съоръжението".

"Ще проверим дали има някакви конфликти в нашите собствени разпоредби и ще извършим допълнителен преглед на нашите стандарти за безопасност на летищата", увери Ким Хонг-рак, генерален директор за политиката на летищата и аеронавигационните съоръжения. Федералната авиационна служба на САЩ използва различни стандарти, добави Ким.

Джон Кокс, главен изпълнителен директор на Safety Operating Systems и бивш пилот на 737, подчерта, че дизайнът на пистата "абсолютно не отговаря" на най-добрите практики в индустрията, които изключват всяка твърда конструкция в рамките на най-малко 300 метра от края на пистата.