Разследването на причината за авиокатастрофата в Южна Корея се засили, докато полицията бърза да идентифицира жертвите, а семействата на загиналите при най-смъртоносния въздушен инцидент в страната притиснаха властите за повече информация, съобщава "Ройтерс".
Националната полицейска служба посочи, че полага всички усилия, като добавя персонал и бързи ДНК анализатори в опит да ускори идентифицирането на петте тела, чиято самоличност все още не е установена.
Членовете на семействата, събрани на международното летище Муан в страната, където стана катастрофата, настояха за по-бърза идентификация и повече информация от властите.
Всичките 175 пътници и четирима от шестимата членове на екипажа загинаха, след като Jeju Air на Boeing 737-800 се приземи по корем и излезе от края на пистата, изригвайки в огнено кълбо при сблъсък в стена. Двама членове на екипажа оцеляха.
Вчера изпълняващият длъжността президент на Южна Корея Чой Санг-мок нареди спешна проверка на безопасността на цялата операция на авиокомпанията в страната, докато разследващите се опитват да открият какво е причинило най-смъртоносното въздушно бедствие на южнокорейска земя.
Министерството на транспорта съобщи, че в "черната кутия", намерена на мястото на катастрофата, липсва ключов конектор и властите проучват как да извлекат данните от него.
Проверките на всичките 101 машини Boeing 737-800, експлоатирани от южнокорейски авиокомпании, се очаква да приключат до 3 януари, а летището ще остане затворено до 7 януари.
Представители на Националния съвет за безопасност на транспорта на САЩ, Федералната авиационна администрация и производителя на самолети Boeing се присъединиха към разследващия орган.
От Националния съвет за безопасност на транспорта на САЩ съобщиха, че са изпратили трима следователи, включително хора със специалности в оперативните фактори и летателната годност в Южна Корея, за да подпомогнат разследването.
Разследващите проучват сблъсъци с птици, дали някоя от системите за управление на самолета е била деактивирана и очевидното бързане на пилотите да опитат кацане скоро след обявяването на извънредна ситуация като възможни фактори за катастрофата, уточниха служители на пожарната и транспорта.
Длъжностните лицаса изправени пред остри въпроси и относно конструктивните характеристики на летището, по-специално заради голям насип от пръст и бетон близо до края на пистата, използван за поддържане на навигационно оборудване.
Самолетът се блъсна в насипа с висока скорост и избухна в огнено кълбо. Телата са изхвръкнали в полето наокола, а по-голямата част от самолета е била обхваната от пламъци.
"За съжаление това е била причината всички да загинат, защото буквално са се ударили в бетонна конструкция", заяви капитан Рос "Ръсти" Еймър, главен изпълнителен директор на Aero Consulting Experts. "Не е трябвало тя да е там".
Служители на транспортното министерство посочиха, че повечето южнокорейски летища са построени въз основа на правилата на Международната организация за гражданска авиация, които препоръчват 240 метра крайна зона за безопасност в края на пистата, въпреки че вътрешното законодателство позволява коригиране на местоположението на някои инсталации в диапазон, който не "влияе значително на работата на съоръжението".
"Ще проверим дали има някакви конфликти в нашите собствени разпоредби и ще извършим допълнителен преглед на нашите стандарти за безопасност на летищата", увери Ким Хонг-рак, генерален директор за политиката на летищата и аеронавигационните съоръжения. Федералната авиационна служба на САЩ използва различни стандарти, добави Ким.
Джон Кокс, главен изпълнителен директор на Safety Operating Systems и бивш пилот на 737, подчерта, че дизайнът на пистата "абсолютно не отговаря" на най-добрите практики в индустрията, които изключват всяка твърда конструкция в рамките на най-малко 300 метра от края на пистата.
Forrest Gump
на 31.12.2024 в 09:15:11 #1"очевидното бързане на пилотите да опитат кацане скоро след обявяването на извънредна ситуация" Това изглежда да е вероятната причина за толкова много загинали. Може и да са имали основателна причина да кацнат веднага, но с толкова много гориво