В присъствието на европейския комисар за регионална политика Йоханес Хан и премиерите на България и Румъния се проведе церемониятка относно приключването на строителните работи по конструкцията на Дунав мост II.
Малко преди 15:00 часа българският премиер и румънският премиер се срещната по средата на новото съоръжение, заедно с водените от тях делегации.
След това, те заедно с лавината от журналисти, фоторепортери и оператори, пристигнаха на импровизираната трибуна, на която се състоя официалното събитие.
От нея Йоханес Хан заяви, че този мост е нагледен пример за това как могат да си сътрудничат две страни в рамките на ЕС.
Хан припомни, че е бил тук и през лятото, когато е получил уверения от българската и румънската страна, че конструкцията на съоръжението ще бъде завършено до края на годината.
Ние виждаме, че това се случва два месеца предсрочно и че това е гаранция, че ЕК ще преведе средствата, с които участва в проекта.
По думите на Хан изграждането на моста ще струва общо 300 млн. евро, от които 100 млн. се осигуряват от ЕК.
Хан поздрави двамата премиери с новото съоръжение и пожела то да допринесе за още по-доброто сътрудничество между двете страни и ЕС като цяло.
След Хан думата взе министър-председателят на Румъния Виктор Понта. Той също изрази задоволството си от свършената работа.
Понта беше самокритичен, като припомни, че близо две години заради бюрократични спънки не е била създадена организация от румънската администрация да бъде оформен меморандумът, който да позволи формирането на българо-румънска компания, която да оперира съоръжението.
Понта заяви, че това двегодишно лутане вече е приключило и че е сложил подписа си под меморандума.
Той припомни, че една от причините за забавянето е, че през тези години е имало спор къде да бъде базирана компанията. За да разреши този проблем Понта е попитал своите подчинени коя държава е дала повече средства за изграждане на съоръжението.
След като е получил отговор, че това е България, той е заявил, че тази компания трябва да бъде базирана в България, като естествено му се иска Румъния да може да събира всички такси от експлоатацията на съоръжението, допълни Понта шеговито.
Понта обеща през пролетта да бъде открито изцяло завършеното съоръжение заедно с прилежащата инфраструктура.
Понта разказа история, според която римляните преди 2000 години не много далеч от настоящото местоположение на моста са успели да изгарят мост само за една година.
След като Бойко Борисов получи думата, той заяви, че не е от съществено значение в коя страна ще бъде базирана компанията, която ще оперира съоръжението и че е важно това, че „сега имаме това красиво съоръжение", което преди три години, когато за първи път е бил там е „било едно нищо".
„Сега когато прелетяхме над съоръжението видях, че от българска и от румънска страна се извършват строителните работи по прилежащата инфраструктура", каза Борисов, който първо обиколи с хеликоптера си съоръжението и след това кацна за церемонията.
Българският премиер също увери, че напролет съоръжението ще бъде готово и благодари на румънския си колега за добрата съвместна работа. Той дори се пошегува с транспортния министър Московски - който пострада преди време при автомобилна катастрофа, че докато му се оправи ръката, мостът ще е готов.
Бойко Борисов подчерта, че ЕК гледа добре когато две страни от съюза работят добре помежду си.
Еврокомисарят Йоханес Хан пожела скоро време да започне работата по изграждането на нови мостове, които да свързват двете страни.
null
на 24.10.2012 в 23:27:51 #25СВИРКАТА | 24.10.2012 18:41 Като Ким Ир Сен е на тази снимка мама му да еба! --- съглашЕ, макар че ония поне бяха що-годе хилави и надебеляваха към края си, а тоя си е дебел по начало

JedyMaster
на 24.10.2012 в 22:55:54 #24Генерал Аугусто Пиночет Урод, има прилежаща инфраструктура към моста и от двете страни.
Отделно херсонския плъх беше оставил хиляди вратички за анекси като магистрала Люлин. 
izotzadze
на 24.10.2012 в 22:55:27 #23с хеликоптера си
Зареди!
Наведи се!
Огъннннннн!
idiabg
на 24.10.2012 в 22:15:41 #22luke1 | 24.10.2012 20:31 -------------------------------- Говориш за нещо договорено през 2004-та от Дедо, започнато да се строи от Гея през 2007-а и завършено от Тиквата САМО с 2 години закъснение... Моста трябваше да е готов през октомври 2010, но Тиквоча от 2009-а бе спрял всякакви плащания по него та дойде 2012-та... А и при първоначална цена 99 млн. евро, 300 млн.... не знам...

bgArmor
на 24.10.2012 в 20:42:46 #21браво и на двете страни
teanna
на 24.10.2012 в 19:33:43 #20При такава добра новина,всеки истински българин би казал : БРАВО и дай Боже такива новини да чуваме по-често!!!

Despair
на 24.10.2012 в 19:29:40 #19Какво са откривали, какъв мост, какви милиони са закопчани в него? То, има още толкова много работа, до довършването му, че е смешна тази дунлама, по никое време! Едва ли в близките няколко години моста ще влезе в експлоатация! Румънци, сърби. БЮРМ-ци и гърци не желаят този мост! Те не желаят и този при Русе! Те искат товаро-потока от Източна Европа за Турция и Близкият Изто да минава по-дълго през Румънска територия и да влиза в Сърбия и през БЮРМ и Гърция в Турция! Румъния ще прави въртели по довършването му и узаконяването му до когато може! Ще видите!
Минувач
на 24.10.2012 в 19:27:47 #18idiabg Някои използват само задниците си за мислене.
павиан
на 24.10.2012 в 19:26:40 #17По Аспаруховото Мостче влак минава ли?
idiabg
на 24.10.2012 в 19:22:23 #16Мухахаха... 300 000 000 еврака за някакво мостче по-късо от Аспаруховия у Варна и два пъти по-ниско... Ебати тия са крали и със задниците си...

Civic Mundi
на 24.10.2012 в 19:21:54 #15...и още една Банкянска песница по мазните комуноидни дзурли!
NaN
на 24.10.2012 в 19:21:15 #14Европейската Сметна палата е потвърдила своето позитивно становище за системите за управление и контрол при кохезионни фондове, които са изградени в България. Така нареченото ниво на грешка, заради което на много страни им са замразени и спрени програмите в България, е под необходимите 2 %, каза еврокомисарят Йоханес Хаан ----------------------

павиан
на 24.10.2012 в 19:14:54 #13Някои индивиди тук не правят разлика между столица на държава и държавна граница
Нищо!АлкООла не прощава 
Минувач
на 24.10.2012 в 19:11:58 #12Бойко Борисов си събува обувките и започва да върви по вода. Червена бабичка се цупи от страни. -Нашият премиер не може да плува!
Зъболекаръ
на 24.10.2012 в 18:55:49 #11Моста става много хубав, да е честит на видинчани и дано да дръпне малко този район след построяването на моста. Тъй като Сърбия скоро ЕС няма да види, този коридор ще става все по-важен за ЕС.
tatun
на 24.10.2012 в 18:47:00 #10Бах ти краденето. 300 000 000 евро! Това е безумие.. Не мое ме убеди някой че това струва повече от 30 000 000 за строежа и 270 000 000 комисионни.
Distributed
на 24.10.2012 в 18:41:47 #9Опа. Единиш мост в Будапеща е 1800 метра и е зваършен преди 3 гоини, останалите са по 300-400-500 метра. Имат и един 900 завършен 1930та: http://www.bridgesofbudapest.com/bridge/margaret_bridge Ама то сигурно щеше да е много лесно ако беше в една държава още повече столица
Но мрънкачите не спят
Distributed
на 24.10.2012 в 18:37:04 #8JedyMaster Най-после! Будапеща им 8 моста на Дунав. Пляскане ==== И колко е най-дългия мост в Будапеща бе умник? Хубавец

мeшyгa
на 24.10.2012 в 18:35:26 #7Ларо, Не си ли го начесала вече!?!?? Ръката Му все дръгне лявото мъдо
„С едната ръка държа филия с мас, с другата бягям , по кабата, с третата ритам топката, пък с четвъртата си чеша лявото мъдо!“
mamkaim
на 24.10.2012 в 18:34:12 #6Ако беше и скочил от него,кефа щеше да е пълен!