
Стойността на отсечката е 200 млн. лв. без ДДС, като се предвижда движението по съществуващия в момента четирилентов път (по две ленти във всяка посока) да не бъде спирано. Ще има около 20 нови съоръжения (мостове и др.), каза още Лазаров.
Проблем пред изпълнението на проекта е, че той трябва да се финансира по ОП "Транспорт", която вече е напълно договорена и няма свободни средства на този етап, призна Лазаров. Това означава, че дори и да бъде избран изпълнител строителството може и да не започне, защото на Пътната агенция е забранено да сключва необезпечени договори.
Все пак Лазаров заяви, че от спестявания от различните проекти по ОП Транспорт може и да се осигурят средствата необходими за строителството на участъка. Възможно е да има и преразпределение на средства вътре в оперативните програми и някой, които не са напълно договорени да бъдат прехвърлени като ресурс за строителството.
Лазаров заяви, че тези 32 километра са първия етап от магистралата София - Калотина. В следващия програмен период се очаква да бъдат направени и около 19 километра, които ще свържат бъдещата Северна скоростна тангента на София с 32-та километра, на които избираме строител днес, каза още инж. Лазаров.
Очаква се строителството на търгувания днес участък да бъде с продължителност от 21 до 25 месеца.
По думите на инж. Лазаров е възможно в средата на 2015 г. да бъде изградена и магистралата Ниш - Калотина в Сърбия, на практика да свърже София и Белград с модерен път.
Ето и участниците, като имената на фирмите в консорциумите ще станат ясни по-късно днес:
- Консорциум Макс Бьогл - Инжстрой Калотина 2013
- Консорциум ХАВП-Калотина
- Сдружение Салваторе Матеразе и Клаудио Салини Градни Лаватори
- ФЦЦ Конструкцион
- Консорциум Калотина
- Порр Бау ГмбХ
- ОБединение ЛЕна и партньори
- Съвместно предприятие Салини - Импреджило
- Сдружение Калотина - СОП 2012
- Обединение Магистрала Калотина