Стряскащи резултати от експеримент на предаването „Здравей, България" по Нова телевизия с дизелово гориво - то започна да мръзне само при минус 13 градуса, а нормата у нас е този процес да започва при минус 20 градуса.
Проби от гориво са взети от 7 български бензиностанции - шест от водещи вериги и един по-малък обект.
Бутилките с дизела бяха поставени във фризер за около час.
Промяната на цвета и кристализацията на дизела се дължи на наличие на парафини и неустановени примеси в нафтата, обясни инж. Радослав Киров, управител на сервиз, който често се сблъсква с последствията от зареждането на дизеловите автомобили с некачествено гориво. Такива промени в него при ниски температури увреждат горивните филтри.
Друг проблем е примесването на нафтата с по-евтиния бензин, посочи специалистът. Неговото наличие води до увреждане на горивната система на дизеловите автомобили, особено на съвременните, които са оборудвани с комън-рейл система. Твърдите частици пък износват буталата и цилиндрите.
Още преди излагането на отрицателни температури обаче в някои от взетите проби се наблюдаваше вода и утайка на дъното на бутилките.
Резултатите от теста учудиха представител на контролните органи. Петър Костадинов от Държавната агенция за метрологичен и технически надзор се съгласи, че наличието на вода в нафтовото гориво не е приемливо, но отбеляза, че подобни случаи са намалели в последните години, за миналата е имало само един или два в рамките на направените проверки.
bah
на 03.01.2014 в 02:17:52 #31Бати цената за дизел менте..!Дизела в САЩ не замръзва и се продава за 3.80$ за галон...Внасяйте дизел и бензин от САЩ ще ви излиза по-евтино
Xa-x@v
на 02.01.2014 в 21:47:48 #30Един път ядох попарата на тия каруци дизелови,втори път и за подарък не я искам
Xa-x@v
на 02.01.2014 в 21:46:03 #29Това да караш дизелова кола е голяма порнография,а като гледам над 50 % от колите са на дизел.Ганьо Балкански си мисли,че пести от гориво и до тука добре,ама като почне да се разваля тази печка и Укономията я дават за ремонти
Накрая,като удариш чертата позлата е една голяма 0 
ushy
на 02.01.2014 в 21:30:47 #28Дизелът в БГ който доло горе се доближава до EU или BP(гръцко качество) е Shell-V Power Diesel, лично за мен това е най-доброто гориво, което се предлага в БГ като дизел качество. Усеща се сравнително по-висока мощност, разхода е по-нисък , но за сметка на това цената е най-висока..... няма и 2.90 лв. за литър, но си заслужава. Това е моя избор след зареждане от големи вериги. P.S: Лукойл са най-зле.
posredstven
на 02.01.2014 в 20:29:24 #27бензинджиите няма да се минат лесно ще започнат да слагат антифриз в нафтата , но никога само нафта
Julio
на 02.01.2014 в 19:32:49 #26Нафтовата барака е най-голямата измама в автоиндустрията. Избягвайте печките и нема да ви касае кво сипват в нафтата и замръзва или не...
XXX
на 02.01.2014 в 19:21:53 #25Бутилките с дизела бяха поставени във фризер за около час ---------------------- Всеки инженер си умира от смях само като прочете горните "опитни условия".......
Журналя, кво да ги праиш - тъпи по рождение, но нахални и със самочувствие....... 
Zezo_10
на 02.01.2014 в 17:25:33 #24Не знам, но случайно гледах опита по телевизията, също случайно съм инженер горивар и още по случайно знам как се прави изследване за температура на замръзване на горивата. Първо има специален креостат с термометър тип термодвойка, който сравнено с този дето го показаха по телевизият е доста по точен (по телевизията докато му видят показанието на термометъра и температурата му се дигна с 2-3 градуса). Другото, което е през определени температурни интервали се проверява пробата дали има признаци на замръзване с цел по-голяма точност. Не че защитавам бензиностанциите, които по всякакъв начин съсипват и така не дотам качествените горива у нас, но поне от телевизията можех да се опитат да направят малко по-професионално изследване, а не да се излагат с термометърче за 50ст и пластмасови бутилки от минерална вода горна баня !!!!
Zoya
на 02.01.2014 в 17:11:03 #23Ами...да.......водица.......................
mc solaar
на 02.01.2014 в 15:29:13 #22освен това сипват по-малко бензин от обявеното, имам няколко такива слу4аи
Tupan
на 02.01.2014 в 14:31:51 #21технически е лесно, но ....както знаеш всяко стадо си има мърши
illuminat
на 02.01.2014 в 13:53:37 #20Tupan | 02.01.2014 13:02 Разбирач, не знам колко разбираш от горива, ама при действащото положение с тези Евро директиви, сега и бензина е по-лош, и дизела! В бензина се слага биоетанол, който много лесно се овлажнява и бензина става мътен, като дизела. Преди ______________________________________________ Виждам разбираш ги нещата ...без да звучи несериозно , кажи ми като си бях в БГ ..как е възможно в туба от 20литра да сипеш 23? липтра бензин по показателя на колонката ...

Tupan
на 02.01.2014 в 13:08:57 #19...и друго - стандарта за зимен дизел, без добавки, в Европа е / - 15 С /, а не -20, както са написали в статията
Tupan
на 02.01.2014 в 13:02:15 #18Разбирач, не знам колко разбираш от горива, ама при действащото положение с тези Евро директиви, сега и бензина е по-лош, и дизела! В бензина се слага биоетанол, който много лесно се овлажнява и бензина става мътен, като дизела. Преди, когато бензина си беше чист, той не разтваряше вода, а водата след кратък престой се утаяваше на дъното, докато сега с тоя биоетанол, като мине през помпата на колонката или на бензиновоза, който разтоварва на бензиностанцията и ако там има няколко капки вода, те веднага се дисперсират и ....бензина е мътен! Почти същото е положението с дизела! По евродирективи вече в горивото се слага и 3 % биодизел, но не фабрично, ами при пълненето на автоцистерните в базите. От опит знам, че след известен престой в съд / туба или резервоар / то част от био компонента се утаява на дъното. Та тази утайка има по-различни свойства от нормалния дизел и тя го прави "мътен", но по качества си отговаря на стандартите!. Така, че на тези телевизионни опити много-много не вярвам! А, ти мислиш ли, че всички вериги биха се изложили така??? Шел, ОМВ, Лукойл, Петрол, Ромпетрол,Еко..
дори 1-2 да се издънят, ама всички, по-скоро има нещо гнило в ....телевизионния опит. Даже сега по изискване на всеки обект има поставени електронни нивомерни системи в резервоарите, които сигнализират, ако в горивото има вода, която се е утаила на дъното или е вкарана"без да искам" вътре
Не, че всичко е качествено, ама чак пък толкова.... 
Negru tigani
на 02.01.2014 в 13:00:38 #17Минувач, черен циганин читател, не писател. Аз чета по скалата не разписвам формули. Я виж в репортажа на телевизията между 1:43 и 1:47. Там ясно се вижда червената течност на колко е! -24 отляво.
posredstven
на 02.01.2014 в 13:00:17 #16тук всичко е точно http://www.wolframalpha.com/input/?i=-25+C+to+fahrenheit
g9rbage
на 02.01.2014 в 12:57:02 #15Минувач, изпуснал си минусите (-13 F - 32)/1.8 = -45/1.8 = -25 C
Larsy
на 02.01.2014 в 12:46:13 #14Тук можете да го видите и в Калвин, Реомюр и Ранкин: http://www.convertworld.com/bg/temperature/%D0%A6%D0%B5%D0%BB%D0%B7%D0%B8%D0%B9.html П.С. Уикипедията нЕкой път пише глЮпости да знаете ;)
Larsy
на 02.01.2014 в 12:41:46 #13-25 Целзий е равно на (приблизително) точно -13 Фаренхайт. Чукнете в Гугъл fahrenheit to celsius converter ако не ми вярвате ;)
Минувач
на 02.01.2014 в 12:11:37 #12градуси Целзий градуси Фаренхайт °F = °C × 1,8 + 32 градуси Фаренхайт градуси Целзий °C = (°F – 32) / 1,8 °F = 24 x 1,8 + 32 = 75.2 °F = 13 x 1.8 + 32 = 55.4 Negru tigani Какво става с температурата? Дасте видели на термометъра такива резултати? Хладилника беше съвсем обикновен, а не ниско-температурен и -13 беше съвсен реална температура. Факт е, че горивото е скапано! Можете сами да повторите експеримента, ако разполагате с хладилник и термометър... Колкото до бензина, той относително е с по-добро качество...