Националният статистически институт осъществи изследване за използването на информационно комуникационните технологии (ИКТ) в България. Изследването е направено според европейските методологически практики и позволяват съпоставка с останалите страни-членки на съюза.

Обект на наблюдение са 4 506 домакинства и живеещите в тях 10 163 лица на възраст 16 - 74 години от различни региони на България.

Според фактора за достъп до информационно комуникационни технологии по сравнение с 2006 година, броят на домакинствата, които разполагат с персонален компютър (вкл. преносим или джобен), се е увеличил с 2%.
Въпреки това, само 23.3% от домакинствата в България разполагат с компютър.

Очертава се нарастване на разпространението на интернет услугите в България. Към 31.03.2007 година 19.0% от домакинствата са посочили, че имат достъп до глобалната мрежа, 2% увеличение за една година.

От тези, които имат достъп до Интернет, повече от 80.0% разчитат на широколентовата връзка. Най-разпространеното средство за достъп на домакинствата до мрежата е персоналният настолен компютър, ползват го 94.0%. Все още е малък броят на домакинствата, които използват преносим компютър за тази цел - 9.0%.

Според показателя за използване на ИКТ от лицата между 16 и 74 години данните от изследването сочат, че броят на лицата, които са използвали компютър през първото тримесечие на 2007 година, се е увеличил с 4.4% в сравнение с миналата година и делът им достига до 34.5%.

Голяма част от населението (60.0%) не е имало възможност или желание да работи с компютър.
От компютъризираните, 74.5% посочват, че през последните три месеца са използвали компютър в собствения си дом, а 42.0% - на работното място.

От комуникационните технологии най-бързо у нас расте използването на мобилен телефон, с какъвто разполагат 70.3% от лицата между 16 и 74 години.

Броят на лицата, които използват активно интернет, се е увеличил два пъти през последните 3 години. През първото тримесечие на 2007 г. почти всеки трети се е възползвал от неограничените възможности, които предлага глобалната мрежа, пише НСИ.
 
Интернет в България се използва основно от младите хора: 32.0% от лицата, които влизат в мрежата почти всеки ден, са между 16 и 24 години; следвани от лицата на възраст 25 - 34 години (27.0%).

С увеличаването на възрастта постепенно намалява и интересът към новите технологии и едва 0.6% от лицата между 65 и 74 години са използвали интернет през последните 3 месеца.
Връзката до Интернет се осъществява предимно вкъщи и на работното място.

Основната дейност, за която българските потребители използват интернет, е комуникацията. Електронната поща е най-обичайното приложение за осъществяване на контакт, но все по-популярни стават и системите за предаване на съобщения в реално време (месинджъри) и телефонирането чрез интернет.

Изтеглянето на игри, филми и музика заемат следващите места в списъка с най-популярните дейности.
Пречките за увеличаване използването на Интернет за голямата част от българите са езиковите бариери и липсата на време.

България е на едно от последните места по използване на преимуществата на електронната търговия в Европа. Всеки втори, който е използвал интернет през последните 3 месеца, е търсил информация за стоки и услуги, но през 2007 година едва 7.6% от тях са извършили покупка онлайн.

Онлайн се купуват предимно книги, списания и вестници и в по-малка степен филми, музика, дрехи, пътувания и хотелски резервации.