Стачката на железничарите е законна и продължава с пълна сила, обяви Петър Бунев по време на брифинг в централата на КНСБ.

Той посочи, че днес в стачните действия са се включили още гари в различни населени места. Бунев препоръча на гражданите да не използват услугите на БДЖ.

По думите му, вече има готовност стачните действия да преминат в гладна стачка.

„Не са добри мерките за повишаване на приходите. БДЖ трябва да се насочи именно към това. Основна работа на БДЖ е превоз на пътници, а не продажба на скрап", коментира Бунев и допълни, че в България има достатъчно депа и специалисти и ремонтите могат да бъдат извършвани в самото БДЖ, което ще спести голяма част от разходите.

„БДЖ е жизнено и има възможност да се развива, но трябва да има далновидна политика и добро мениджърско управление", коментира още той.

От КНСБ обмислят да съдят БДЖ и НКЖИ заради локаута.

Той е незаконен. Искаме това да влезе в съда. Апелираме към шефа на Главната инспекция по труда да ускори работата, за да се ползваме от тази правна възможност. Това е реална възможност, която имаме намерение да реализираме", обяви още Пламен Димитров.

Междувременно от КТ Подкрепа разпространиха данните към края на днешния стачен ден.

От Централна гара София, гарите Перник, Мездра, Горна Оряховица, Пловдив, Бургас отново не е пуснат нито един влак. От 261 влака са спрели 201 , за 28 влака няма информация.

Движещите се влакове всъщност са по късите линии като Габрово - Царева ливада, Бойчиновци - Берковица, Долна махала - Хисар.

Процентът на спрените влакове е 77.

През гара Тулово по трета линия не се двежат товарни влакове. През гара Пловдив също не се движат товарни влакове, а товарната гара не се обработва.

По решение на ръководството на БДЖ разписанието на товарните влакове е променено и сгъстено като те са пренасочени след 16.00 часа и през нощта.

Kачалото на третия ден на стачката в БДЖ бе обявено от председателя на Националния стачен комитет на КНСБ Валентин Никифоров, който бе на Централна гара в София.

На гарата имаше около 150 души на протестен митинг.

 

По данни от пресцентъра на БДЖ за по-рано днекс от общо 164 влака, днес не са се движили 115.

В същото време КНСБ съобщава, че от 130 влака по разписание в цялата страна към 10.30 ч., които е трябвало да тръгнат или са били в движение от преди началото на стачката, са спрели 98.
21 влака са тръгнали от началната си гара, но не са стигнали да крайната гара, защото по пътя са спрели.

И малките гари и спирки вече се включват в стачката - Копиловци, Гюешево, Гълъбник, Безмер, Дъбово, Стралджа, Зимница, Забой, Владимир Павлов, Делян, Дякаво.

От Варна първият влак след 8.00 ч. е спрян, а вторият е спрян поради факта, че на гара Гарна Оряховица никакви влакове не минават и цялата гара е задръстена.
Важният ж.п. възел на Тулово не пропуска нито един влак.

 

Третият ден на жп стачката блокира Северна България, съобщава БНР.
На гарата в Горна Оряховица до 11.00 часа са спрени три бързи влака - за София, Варна и Русе. Няма пътници, които да се нуждаят от алтернативен транспорт. Протестиращите на перона железничари изпратиха с иронични ръкопляскания влак, чиято бригада отказва да се включи в стачката.

По сведения от синдикатите в осемте часа на стачката през гарата в Горна Оряховица трябва да преминат 25 влака.

Трети ден продължава стачката и на русенските железничари. Освен влаковете, които до днес не пътуваха, спира да се движи и пътническата композиция между Русе и Варна. Ситуацията днес бе определена от синдикалния лидер Ева Дипчикова като "пълен блокаж" за Северна България.

„Колегите от Варна са спрели влака "Приста", който пристига по разписание в 13 ч. в Русе. След като той няма да пристигне създава се проблем за влака, който е от 16,15 от Русе за Варна. Така че днес - пълен блокаж за Северна България", посочи тя.

Продължават стачните действия и на жп-гарата и в Ямбол. На перона са близо 40 железничари. За трети ден на гарата е спрян пътническият влак от Бургас за Ямбол. Пътническият влак от Стара Загора за Ямбол е на гара Безмер. Композицията от София за Бургас ще е до четири следобед на гара Зимница.

Припомняме, от ръководството на БДЖ съобщиха, че до понеделник ще внесат в съда искова молба за обявяване на стачката за незаконна. Ако съдът постанови, че това е така, от стачкуващите освен дисциплинарна ще се търси и имуществена отговорност.

Синдикатите обаче, са категорични, че ще протестират, докато исканията им не бъдат чути.

От ръководството на компанията остават непреклонни за провеждането на набелязаните реформи и призоваха синдикатите, ако имат "по-неустоимо" предложение за реформиране на компанията, която е във фактически фалит, да го направят.

Транспортното ведомство и ръководството на БДЖ твърдо стоят зад мерките за преструктуриране на железниците, заяви транспортният министър Ивайло Московски в кулоарите на НС вчера.

"Няма причина да няма преговори, но ние абсолютно твърдо стоим зад предложените мерки за преструктуриране на БДЖ и за нейното стабилизирано. Аз и ръководството на дружеството няма да отстъпим от тях"
, посочи той.

Във вчерашния ден на протести в железниците спряха 80% от влаковете. Въпреки че от БДЖ заплашиха с още по-големи съкращения в жп сектора и дисциплинарни уволнения, синдикатите са категорични, че ще протестират, докато исканията им не бъдат чути.

Дневно, само заради непревозените пътници, загубите са около 16 000 лева, а пропуснатите ползи от товарни превози - 105 000 лева.