Стачката на железничарите е законна и продължава с пълна сила, обяви Петър Бунев по време на брифинг в централата на КНСБ.
Той посочи, че днес в стачните действия са се включили още гари в различни населени места. Бунев препоръча на гражданите да не използват услугите на БДЖ.
По думите му, вече има готовност стачните действия да преминат в гладна стачка.
„Не са добри мерките за повишаване на приходите. БДЖ трябва да се насочи именно към това. Основна работа на БДЖ е превоз на пътници, а не продажба на скрап", коментира Бунев и допълни, че в България има достатъчно депа и специалисти и ремонтите могат да бъдат извършвани в самото БДЖ, което ще спести голяма част от разходите.
„БДЖ е жизнено и има възможност да се развива, но трябва да има далновидна политика и добро мениджърско управление", коментира още той.
От КНСБ обмислят да съдят БДЖ и НКЖИ заради локаута.
„Той е незаконен. Искаме това да влезе в съда. Апелираме към шефа на Главната инспекция по труда да ускори работата, за да се ползваме от тази правна възможност. Това е реална възможност, която имаме намерение да реализираме", обяви още Пламен Димитров.
Междувременно от КТ Подкрепа разпространиха данните към края на днешния стачен ден.
От Централна гара София, гарите Перник, Мездра, Горна Оряховица, Пловдив, Бургас отново не е пуснат нито един влак. От 261 влака са спрели 201 , за 28 влака няма информация.
Движещите се влакове всъщност са по късите линии като Габрово - Царева ливада, Бойчиновци - Берковица, Долна махала - Хисар.
Процентът на спрените влакове е 77.
През гара Тулово по трета линия не се двежат товарни влакове. През гара Пловдив също не се движат товарни влакове, а товарната гара не се обработва.
По решение на ръководството на БДЖ разписанието на товарните влакове е променено и сгъстено като те са пренасочени след 16.00 часа и през нощта.
Kачалото на третия ден на стачката в БДЖ бе обявено от председателя на Националния стачен комитет на КНСБ Валентин Никифоров, който бе на Централна гара в София.
На гарата имаше около 150 души на протестен митинг.
По данни от пресцентъра на БДЖ за по-рано днекс от общо 164 влака, днес не са се движили 115.
В същото време КНСБ съобщава, че от 130 влака по разписание в цялата страна към 10.30 ч., които е трябвало да тръгнат или са били в движение от преди началото на стачката, са спрели 98.
21 влака са тръгнали от началната си гара, но не са стигнали да крайната гара, защото по пътя са спрели.
И малките гари и спирки вече се включват в стачката - Копиловци, Гюешево, Гълъбник, Безмер, Дъбово, Стралджа, Зимница, Забой, Владимир Павлов, Делян, Дякаво.
От Варна първият влак след 8.00 ч. е спрян, а вторият е спрян поради факта, че на гара Гарна Оряховица никакви влакове не минават и цялата гара е задръстена.
Важният ж.п. възел на Тулово не пропуска нито един влак.
Третият ден на жп стачката блокира Северна България, съобщава БНР.
На гарата в Горна Оряховица до 11.00 часа са спрени три бързи влака - за София, Варна и Русе. Няма пътници, които да се нуждаят от алтернативен транспорт. Протестиращите на перона железничари изпратиха с иронични ръкопляскания влак, чиято бригада отказва да се включи в стачката.
По сведения от синдикатите в осемте часа на стачката през гарата в Горна Оряховица трябва да преминат 25 влака.
Трети ден продължава стачката и на русенските железничари. Освен влаковете, които до днес не пътуваха, спира да се движи и пътническата композиция между Русе и Варна. Ситуацията днес бе определена от синдикалния лидер Ева Дипчикова като "пълен блокаж" за Северна България.
„Колегите от Варна са спрели влака "Приста", който пристига по разписание в 13 ч. в Русе. След като той няма да пристигне създава се проблем за влака, който е от 16,15 от Русе за Варна. Така че днес - пълен блокаж за Северна България", посочи тя.
Продължават стачните действия и на жп-гарата и в Ямбол. На перона са близо 40 железничари. За трети ден на гарата е спрян пътническият влак от Бургас за Ямбол. Пътническият влак от Стара Загора за Ямбол е на гара Безмер. Композицията от София за Бургас ще е до четири следобед на гара Зимница.
Припомняме, от ръководството на БДЖ съобщиха, че до понеделник ще внесат в съда искова молба за обявяване на стачката за незаконна. Ако съдът постанови, че това е така, от стачкуващите освен дисциплинарна ще се търси и имуществена отговорност.
Синдикатите обаче, са категорични, че ще протестират, докато исканията им не бъдат чути.
От ръководството на компанията остават непреклонни за провеждането на набелязаните реформи и призоваха синдикатите, ако имат "по-неустоимо" предложение за реформиране на компанията, която е във фактически фалит, да го направят.
Транспортното ведомство и ръководството на БДЖ твърдо стоят зад мерките за преструктуриране на железниците, заяви транспортният министър Ивайло Московски в кулоарите на НС вчера.
"Няма причина да няма преговори, но ние абсолютно твърдо стоим зад предложените мерки за преструктуриране на БДЖ и за нейното стабилизирано. Аз и ръководството на дружеството няма да отстъпим от тях", посочи той.
Във вчерашния ден на протести в железниците спряха 80% от влаковете. Въпреки че от БДЖ заплашиха с още по-големи съкращения в жп сектора и дисциплинарни уволнения, синдикатите са категорични, че ще протестират, докато исканията им не бъдат чути.
Дневно, само заради непревозените пътници, загубите са около 16 000 лева, а пропуснатите ползи от товарни превози - 105 000 лева.
USD
CHF
EUR
GBP
Матю
на 27.11.2011 в 12:39:23 #15Каква игра на думи в заглавието ... да готвиш гладна стачка
JB
на 27.11.2011 в 10:04:46 #14До сега само празни приказки от страна на министерството. не видях нито един анализ, нито план кои линии ще се закрият, какво ще се направи за да се осигури некакьв транспорт до засегнатите населени места, как ще се увеличат приходите и прочие. Само заклинания от рода ще го приватизираме и ще стане чудото... Е аз още си спомням че едно време имаше и БГА Балкан и след приватизациата така трьгна че погьлна дори Луфтханза...
sheitan
на 27.11.2011 в 08:38:44 #13И аз се чудя какво плачат, исакха демокрация, ето я хахахах. И да не говорят, че са им малко парите, особенно кондукторите. Когато колата ми беше в ремонт, се наложи 2 седмици да пътувам от ПК до СФ с влак. И да подчертая, че повече от половината пътници не си купуват билети, а дават по 1лв. и контролата с поздрав за добро утро, прибира кинтата и продължава нататък. Е според вас за к'во става дума, мотрисите Перник - София 05:55 и 06:25ч. (примерно) са пълни. Нека от БДЖ сами си направят извода колко пари губят и то сутрин, само от тези два курса. Как няма да са пред фалит. И друго, което е не по-маловажно: нали релсовият транспорт е "най-евтин" ? Е защо тогава билетът Пк - Сф е 2.60лв. с влак, а с Юниън Ивкони е 2.20лв.

pusi
на 26.11.2011 в 20:54:17 #12Повечето от работещите в БДЖ са на тази възраст ,като жената която е захапала свирката

don
на 26.11.2011 в 19:24:32 #11Явно стачкуващите искат закриване на БДЖ...
mechka5
на 26.11.2011 в 18:10:55 #10ХАХАХАХАХА тия в БДЖ са яко прости да се самоубиват със стачки, а тоя БОКЛУК на снимката си гледа собствения интерес!
x-man
на 26.11.2011 в 17:58:48 #9Бе то и на Кремиковци основната му дейност беше производство на стомана........... пък накрая стана всичко на скрап.......... та така и с БДЖ
.
С пощите ще стане същата работа......... докато не разтурят напълно държавата, няма да се спрат тия от ГРОБ.
Xa-x@v
на 26.11.2011 в 17:32:36 #8Като гледа човек,нашето БДЖ се намира в началото на 60-те години
От тогава насам не сме мръднали не повече от 5 %
Няма нормална държава в света да остави на този хал железницата си.Ганьо има претенции,а на какво положение е само 
hersham
на 26.11.2011 в 17:19:03 #7жорооо върни първо тубите с краднатата нафта на държавата и тогава отивай да гладуваш ( в казиното)
Минувач
на 26.11.2011 в 16:41:48 #6Гладната стачка от 8 до 16 часа ли ще бъде?
gg_
на 26.11.2011 в 14:19:22 #5pufpaf

MILAN 1899
на 26.11.2011 в 14:18:06 #4http://www.youtube.com/watch?v=3nX6_Bkxflc&list=LLtrgn34ig3ElxmqVDot9Tog&index=2&feature=plpp_video
pufpaf
на 26.11.2011 в 13:38:07 #3Що спи "правителството" та не ги орине разни Владимировци , Недевци и тем подобни неграмотници и ще се кротнат хората!Ама то като гледам и правителството май няма да изпролетее...
dk
на 26.11.2011 в 10:43:55 #2Съкращаване на ненужната половина от многохилядната им администрация. Да се вземат парите които уж са отпуснати тая година , но дянков ги стиска или дава за магистрали, въртящи се кондуктори и конрольори, така че да неса продължително време заедно, за да се избегне гратисчийството и работата за своя сметка. Към момента от ЖП по евтин и по-чист транспорт няма, за това не може да е губещ и за това са апетитите към приватизирането му. Проверка по какви линии е изтакана фирмата и пресичането им, виновните в пандиза. Отчетите на ръководството да са достъпни и за служащите, за да не смеят да лъжат. Сформиране малка група за анализ контрол, която да открива причините за загуби. Примерно - пътническите превози Левски-Свощов са на загуба. Наблюдение и преценка. Малко пътници, конкуренция на автотранспорта? На пазарен принцип е редно да се свалят цените, за да бъде предпочитания транспорт. Увеличаването ще прогони и останалите. И изобщо намаляването на влаковете и повишението на цените на билетите, няма да оздрави компанията, а ще отпрати хората на шосето. Недалновидно, освен ако целта не е точно такава. Но държавнически погледнато е дълбоко погрешно. Примерно - влак за Перник, да кажем средно 400 пътници на курс. Влака отпада, но трябва да пътуват и 10 автобуса или 200 коли ще ги превозят. Колко време ще пътуват и колко гориво ще изгорят? Колко пушилка в атмосферата ще изхвърлят и колко инциденти ще се случат на пътя? Като дръпнеш чертата, явно предимствата, включително цената са на страната на ЖП! Един истински държавник би следвало да фаворизира ЖП транспорта, а не да го тика към крах. Апропо, да се прегледа под лупа законноста на продажбата назавода в Септември, което автоматично довежда до оскъпяване ремонта на ходовата част. Законно или незаконно, има умишлено вредителство, целта е била изтакане - виновните да си понесат отговорноста.
gg_
на 26.11.2011 в 09:41:46 #1не моа да разбера ко чакат? шефа на БДЖ да го уволняват на секундата как мое да има наглостта да остава на поста тва дълго л@йно тъпо