Бизнесът настоява да се върне старата схема на финансиране на пътното поддържане и изграждане.

Това заяви Румен Йовчев, председател на УС на Българска браншова камара Пътища.

Под „стар начин" се разбира метода, който е бил използван по времето на правителството на Иван Костов, а именно, средствата да се набират от пътни такси, винетки, съответно акцизи върху горивата и различни глоби, уточни Йовчев.

По думите му тази схема в периода 1997 и 2001 година е носила средно над 700 милиона лева приходи годишно, които са отивали изцяло за поддръжката на пътищата.

Сега тези приходи са значително по-малко - малко над 300 милиона, които се събират от винетки и от преразпределени пари от бюджета.

„Тези средства са крайно недостатъчни", коментира Румен Йовчев.

Към момента републиканската пътна мрежа е в тежко състояние, тъй като, за да поддържа асфалтното покритие и да се прави зимното обслужване е необходимо да се подновяват по 2000 километра годишно.
За момента сме много далеч от тази цел", каза още Йовчев.

Според него условията, които постави НАПИ за зимното поддържане на обявените наскоро участъци показва, че в агенцията са изчерпани всички средства, защото те ще се изплатят едва 60 дни след приключване на зимния сезон, въпреки че искат през зимата изпълнителят да прави всичко необходимо по дейностите.

Йовчев посочи, че в момента Пътната агенция дължи на различни фирми 130 милиона лева.