58% от БВП на Европа е от потребителите на стоки. Хубаво е да знаем тази си сила.

Това заяви еврокомисарят Меглена Кунева на пешеходния мост на НДК, където е представена нетрадиционна експозиция от снимки и самите стоки, които са опасни за хората. От 2007 година те са забранени на българския пазар.

Логото на кампания е потребител с плик на главата. Според комисар Кунева целта на информационните кампании като днешната изложба е да махнем този плик и потребителите да прогледнат за правата си.

„Когато вярваме в българския пазар повече, ще го водим напред и ще го изравним с най-добрите европейски пазари", заяви още Кунева.

На моста е подредена и изложбата на проекти от различни европейски страни, която вече е представена в Брюксел. Всяка страна показва своя практика за защита на потребителите и справяне с даден проблем.

Победител е финландският проект.  Чрез интернет игра „Галактор и разбивачи на кодове" се образоват по интересен начин тийнейджърите за своите права и задължения като потребители.

Еврокомисар Кунева заяви, че Люксембургският проект е много полезен и може да ни послужи.

Той е изработен от полицията във връзка с измамна търговия с коли чрез фалшиви интернет сайтове. Полицията там е организирала масирана информационна кампания в публичното пространство, благодарение на която жертвите на подобен род измами са намалели значително.

Българският проект е под мотото „Не на фалшивите биохрани!". В него също с информационна кампания са разпространени етикетите на фалшивите биологични и екологично чисти продукти. В резултат на което някои големи супермаркети са ги отстранили от щандовете си.