440 960 лв. е санкцията, която Върховният административен съд наложи на компания „Рекит Бенкизер България".
Глобата е заради промоционална игра, разпространявана в периода 15 юни - 31 август 2009 г. по телевизията и Интернет. Рекламата е гласяла: "VEET дава шанс да се спечелят 3 автомобила Opel Corsa". Участието в играта предполага попълване на верни отговори и бар код на продукта в талон, предоставен от промоционален екип, посочват от КЗК.
Комисията е установила, че цялостната рекламна кампания налага непазарен стимул, определящ избора на потребителите към дадена покупка не според качеството на съответния продукт, а в зависимост от възможността за спечелване на награда - в случая 3 автомобила.
В решението на върховните съдии се посочва, че дружеството е нарушило забраната за извършване на продажба, заедно с която се предлага или обещава нещо под формата на предметни награди, при което стойността на тези награди значително надвишава цената на продаваната стока.
Подобно поведение винаги е в противоречие с добросъвестната търговска практика и има антиконкурентно действие, посочват от КЗК.
achkar
на 29.10.2010 в 14:03:42 #2Зрител, аз защо нямам спомен за такива игрични на "Кока-Кола"? И да са имали техните награди не са надвишавали многократно стойността на стоката.
Зрител
на 29.10.2010 в 11:53:56 #1А КЗК нещо да каже за игричките например на Кока-Кола и много други подобни, дето ако изпратиш да речем 10 капачки от еди какъв си продукт също участваш в някаква лотария? Или тези фирми са от шарената крава?