Около 30-ина души се събраха пред Народния театър „Иван Вазов" на протест срещу мобилните оператори. Те носеха плакати с надписи „Стрижете ни, а като ни одерете - кой ще ви плаща?", както и плакат с нарисувана триглава хрътка, като над всяка една глава е изрисувано логото на мобилните оператори.
Председателят на Асоциацията на потребителите на телекомуникации и интернет услуги (АПТИУ) - Янаки Ганчев, заяви, че протестите, които стартираха още през месец януари тази година, ще продължат и занапред, като демонстрации ще се организират на всяко 20 число.
Ганчев посочи, че от днес започва събирането на жалби за „попълването" на колективния иск за 100 милиона долара, който потребителските организации завеждат срещу M-Tel.
По думите му причината за този иск е 7-месечния срив с новата клиентска платформа. Той допълни, че провежданият от асоциацията мониторинг показва, че краят на тези проблеми не се вижда, а причината е в ретроградното мислене на ръководството на оператора, останало от времето, когато беше монополист.
Сред основните оплаквания на клиентите на M-Tel са, че месеци наред не могат да си проверят сметките и оставащите минути; операторът не издава данъчни фактури в договорения срок и отказва да предостави услугата кредитен лимит; по технически причини M-Tel не може да активира част от услугите на клиентите си, но в същото време ги кара да плащат за тях; над 60% от потребителите са на мнение, че сметките им се завишават, а според други забавянето на фактурите води до двойно таксуване на разговорите им.
Ганчев каза още, че на този протест ще бъде избран Комитет на ощетените лица и въз основа на участието в него ще се разпределят евентуалните обезщетения. Той поясни, че от асоциацията само помагат и координират, но не участват в избора на хората, които влизат в комитета.
Председателят на АПТИУ допълни, че започва провеждането на информационна кампания, за да може повече потребители да се включат в колективния иск. Той допълни, че съответник в този иск ще бъде и държавата в лицето на Комисията за регулиране на съобщенията, тъй като тя е държавният регулаторен орган, който много отдавна е трябвало да се намеси и да наложи съответните санкции.
На въпрос на news.bg дали има картелно споразумение между трите мобилни оператора в страната - M-Tel, Globul, Vivicom, Ганчев заяви: „Съгласуваната практика се доказва с клонирането на обществените условия, индивидуалните договори и търговската практика, която се вижда от потребителите."
flat4o
на 26.05.2011 в 03:53:43 #14Как са се оправили проблемите бре! Аз една година не мога да си проверя сметката и да си видя оставащи минути! Оправили се, дрън-дрън! Мтел се върнаха в каменната епоха.
вендета
на 28.03.2011 в 11:28:20 #13moonland, много пристрастно ми звучиш. ако не си клакьор значи си адвокат на тези чифутски сдружения.
Henzelota
на 21.03.2011 в 10:46:51 #12И какво? Пак 30 човека..нали уж хиляди били недоволните? ама то на тях им е оферта, като са по-малко, ще си разделят парите на по-големи дялове... И това е стратегия
Tedinceto
на 21.03.2011 в 08:29:35 #11Според мен на повечето хора вече им се решиха проблемите с М-тел и за това не протестират. Например на мен ми преразгледаха фактурата и ми върнаха парите, както и на мой приятел също.Фактурите вече ми излизат регулярно всеки месец и изглежда скоро М-тел ще обслужва клиентите си нормално. Според мен това е причината да не идват хора на протеста - проблемите им се свършват.
marijke
на 20.03.2011 в 23:54:03 #10И още нещо не мога да разбера. Като има толкова недоволни защо само 30 човека са отишли на протеста!? Защо ви мързи да отидете и един вид да се борите за правата си, да променят закона. На мен ми е писнало всяка година, като дойда в БГ и ида да си купя предплатени услуги да ми предлагат абонамент агресивно. Явно имат някакъв трейнинг за това агресивно поведение, а също и да лъжат по-възрастни хора, и да набират по този начин клиенти. По-възрастните хора не могат да проумеят, че някой от голяма, уж сериозна компания ще ги мами. Да, но го правят най-безочливо. Те като подпишат - няма връщане назад.
marijke
на 20.03.2011 в 22:34:46 #9moonland, сравняваш несравними неща. И говориш, за да не заспиш. В Германия имаш време, в което да размислиш и да откажеш стока или услуга. В Холандия със сигурност е 7 дни. Т.е. до седмия ден можеш да се откажеш без никакви последствия за теб, като клиент. За Германия е сигурно, че има нещо подобно, защото съм връщала закупена стока. Просто отиваш с бележката и готово, взимаш си парите обратно. Ако е услуга заявяваш с писмо или е-мейл. Това в България има ли го? Не, няма го! Клиента в Българя по тази причина е абсолютно не защитен спрямо измами каквито има в БГ !!! Просто те поставят пред свършен факт.
Олаф БГ
на 20.03.2011 в 22:21:20 #8моонланд Няма нищо общо с никаква въображаема Германия. И в Германия и в България има закон, който е над договора и общите условия. В него е казано, че трябва да можеш да се откажеш от всяка услуга. В този случай, при предварително прекратен договор те трябва да ти определят обезшетение, което да платиш. То не може да е еднакво със сумата за ползване на услугата. Това е просто и очевидно. В Мобилтел от 7 месеца цари хаос. Хиляди сметки са занулени (данните са загубени/объркани), и са пратени само сметки на база такси. Масово от Мтел се звъни и се предлагат "отстъпки" от 50 лева, за забаването. На мене вчера ми предложиха 80 лева отстъпка! Само че в този случай изобщо не е ясно за какво е тя, и как ще я тълкуват впоследствие, защото имам жалба, на която няма отговор! Отказах я, и си поисках писмен отговор на жалбата ми. Абсурд, хаос и цинизъм. Операторите са отворили казина през Планета, Нова телевизия и т.н. Нямат правни основания за това, но Митко Пайнера е от отбора на ГРЕБ, полицаичетата и прокурорчетата няма да спрат кранчето на управляващите. Има решения на СЕМ и др. за програми с подвеждащи реклами и планове на Мтел и санкции. Събират пари от децата. Нещата са много по-сериозни, проблемите са огромни, много по големи от отва което се вижда. В нормална държава на Мтел се отнема лиценза и с това се приключва ..... Не бъркайте с Германия. Там всичко е по-различно.
moonland
на 20.03.2011 в 21:54:13 #7Зоя - кой си е сложил подписа вместо теб на договора? Това е напълно нормално условие във всяка една държава - за да прекратиш договор сключен за 2 години напред е нужно да изплатиш полагащите се такси авансово... или да си ги плащаш всеки месец И в Германия е така. Кой те е карал да подписваш договор...? Има предплатени карти, нали знаеш Там няма такси - когато искаш - спираш да ползваш и плащаш!
viliivanov
на 20.03.2011 в 21:42:33 #630 човека...Това звучи жалко и смешно.
Hellmaster
на 20.03.2011 в 17:27:01 #5Ми хора, аз ги смених. Имам да им давам 350 лв, но ще напиша жалба, в която казвам по кои точки Мтел не си спазва договора и че тези пари няма да ги получат от мен. Ако искат да си потърсят правата в съда. Тогава и аз ще си ги потърся
Zoya
на 20.03.2011 в 16:21:54 #4Добре, де, "Моонланд", заминавам за дълго време в чужбина, Мтел не искат да ми прекратят договора, ако не платя на куп таксите до изтичане на договора. А като ме няма, кой ще ги плаща? И защо ме изнудват? НЕ ОТПАДНА ЛИ АВТОМАТИЧНОТО ПОДНОВЯВАНЕ на договора ?!??????
srong
на 20.03.2011 в 15:42:37 #3Вече трети месец не ми излязла сметката от М-тел и сигурно ще ме "сурвакат " с няколко на веднъж....егати и скапаната фирма от шест месеца немогат да си оправят бакиите.Срам и позор за фирма в ЕС.Още малко да им свърщи договора и ще ги сменям
sheitan
на 20.03.2011 в 14:59:54 #2Концертът на Енрике Иглесиас и Соник беше с свободен вход, безплатни дъждобрани, а той беше спонсориран от именно М-Тел. Е сега излиза, че ще трябва ние да платим това удоволствие и ако не направим наистина нещо по въпроса, ще плащаме.
moonland
на 20.03.2011 в 14:59:32 #1Хора.... хем ви разбирам.... хем не - като не ви изнася - няма да ползвате мобилен телефон или минавате към друг оператор или си взимате предплатена карта! Пазарната икономика все пак работи! Какви са тия протести какви са тия чудеса! Като искате да накажете мобилните оператори или в частност Мтел - спирате да го ползвате и губят клиенти ===> пари. Просто.