Няма особена причина да не продължи българското участие в проекта „Бургас-Александруполис".
Това заяви министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков след продължила повече от три часа презентация на проекта с участието на проектната компания, дипломати на Русия и Гърция и представители на седем български министерства.
Той посочи, че оценката на въздействието на околната среда ще бъде готова в началото на следващата година.
Министърът на икономиката допълни, че по отношение на опасенията, че проектът ще повлияе негативно на туризма, експертите са изтъкнали, че от 1 000 подобни инсталации в света досега няма нито един сериозен инцидент, който да е навредил на природата.
Трайков обясни, че по време на презентацията е била направена съпоставка на опциите плаващ буй срещу естакада в бургаското пристанище, които са на приблизително еднаква стойност. От екологична гледна точка плаващият буй е по-подходящо решение, посочи Трайков.
Той съобщи още, че проектът предвижда при пълно използване на капацитета на съоръжението България да получава 35 000 000 долара годишно от транзитни такси. Освен това проектът предвижда страната ни да получава концесионна такса за плаващия буй в морето.
Руската страна е изразила уверение, че се водят преговори с доставчиците на петрол, че рискът ще е техен, а не на българската държава, съобщи още министърът.
Трайков изтъкна, че проектът Бургас-Александруполис, за разлика от други, ще се реализира чрез проектно финансиране. Той каза още, че в най-скоро време ще бъдат проведени разговори с Гърция на министерско ниво.
За проекта за АЕЦ Белене Трайков заяви, че няма окончателно решение, че RWE се отказват.
stg
на 11.10.2009 в 19:01:22 #32далаверата на Русия от проекта е ясна, лошо няма това е в техене интерес, далаверата на Гърция също, добре някой ще ми каже ли каква е далаверата на България , това 10 милиона на година не е сериозно да се споменава
Firstwave
на 10.10.2009 в 20:02:43 #31Технологични разливи по време на товарене и разтоварване ,ама друг път. Някой от вас въобще виждал ли е подобно съоръжение. Аз да. Това ми е работата. По време на процеса разливи НЯМА. АКо някой кретен не направи грешка- разливи НЯМА. В Саудитска Арабия ела да видиш колко е добре а всеки ден се товарят 10 млн барела. Аман от глупости.
bahur
на 10.10.2009 в 01:00:00 #302007 година: Щетите от разлива на мазут (2000 тона мазут и 7000 тона сяра) в Керченския пролив може да надхвърлят 12 милиарда долара, са съобщили от Азово-Черноморското териториално управление.Десетки хиляди птици и морски животни също намериха смъртта си в Керченския пролив.
2000 тона само!!!
raylight
на 10.10.2009 в 00:57:37 #29Пускам пак хита на вечерта
Ето, доказа се, че ГЕРБ не защитава българските национални интереси - нито Белене спира, нито Бургас - Александруполис. Бог ще ги съди тях и глупаците, гласували за тях!
За тези 20 години се видя, че само Иван Костов защитава националните ни интереси Объркан
Как пък няма никой друг ?! Отегчен
bahur
на 10.10.2009 в 00:53:58 #28Жан-Ив Юе (специалист по нефтени разливи в Европа) разказа как след 1999 година в Евросъюза е започнало въвеждането на все по-строги регулаторни мерки при транспортирането на петрол, когато край френският бряг става разлив на 15 000 тона гориво - така нареченият случай “Ерика”. Разходите по почистването на разлива и отстраняване на щетите от него възлезли на повече от 1 млрд. евро. След този случай се наложило френското правителство да организира рекламна кампания, чрез която да убеждава туристите, че е засегната малка част от крайбрежието на страната и те могат да почиват на други места във Франция. Жан-Ив Юе обясни, че освен рискове, съществуват и компенсационни схеми, но те действат с известно забавяне, а максималният размер обезщетение, който може да се получи, е 300 млн. долара. Често обаче щетите са за много повече пари, както при случая “Ерика”, отбеляза специалистът. По време на конференцията евроекспертът Юе цитира международната статистика, според която през последните 25 - 30 години повечето инциденти при транспортиране на нефт са станали при операции по товарене и разтоварване. “При разлив в открито море почти нищо не може да се направи”, коментира Юе. Световният рекорд за събрана част от разлив на нефт в открито море чрез използване на бариери е 10%, обясни специалистът. Неговото експертно мнение е, че при евентуален разлив в Бургаския залив, България ще получи някакви компенсации, тъй като е подписала две конвенции, позволяващи това да се случи. “Трябва обаче много внимателно да подходите към рисковете и да прецените добре къде да се намират вашите терминали”, каза специалистът. Според Юе поддържането на съоръжения за разтоварване на нефт е по-лесно и практично да става в пристанище, а не в открито море, макар че терминал на брега е по-скъпият вариант. В обсъжданията днес се включи и морският специалист кап. Иванов. Той разказа как в Литва през 1999 година е пуснат в експлоатация единичен буй, подобен на тези, които е предвидено да плават край Бургас, и още на седмия кораб станал разлив. Оттогава там годишно стават между 3 и 5 разлива.
bahur
на 10.10.2009 в 00:24:27 #270.А ако не се повреди нищо? Да, да допуснем най-лошото. Поврежда се нещо си... Има изпълнител на трасето - ТОЙ носи цялата материална, материална и каквато и да е отговорност!!! >>Не щем за дребни стотинки някой да носи отговорност наужким в бъдеще време.СССР каква материална и каквато и да е отговорност понесе за Чернобил, примерно. И пак повтарям, при буя има оперативно изпущан при работа нефт. А дори и да няма аварии, пак има щети върху природата и историческите обекти по 155км линия на трасето до Гърция. 1.Природа! Това му е името на проекта! Милеем за България а едно елементарно име не е на български! >> Natura2000 е името на този европейски проект и организация. Има си и сайт www.natura.org. Име е - не се превежда, най-малкото защото може да станат обърквации кой за какво говори. Да превеждаме тогава и Интерпол, примерно. Няма връзка с това дали милеем за България. 2. До толкова ли знаеш? >>Засега има само споразумение, няма договори и т.н., затова знам, че няма нищо конкретно за неустойки. Ако имаш повече информация - дай! 3. Намира се в Бургаски залив и захранва Лукойл Нефтохим с петрол, както и транспорт на готови нефтопродукти. Тръбите между двете - Лукойл Нефтохим и Нефтобаза "Росенец" са приблизително 200 км... изграждани са основно през 70те и малко от 80-те години на миналия век. Защо това не те вълнува, като "все някъде се намира нещо", а те засяга тръба, положена с 30-40 годишна по-съвременна и по-надеждна технология? >>Росенец е също мизерия, но в много по-малък мащаб. Той е относително малко пристанище, не може да го сравняваш с БА. Мащабите са различни. Годишно през него минават по 6млн.тона нефг, а за БА това е месечния капацитет в началото. Росенец постоянно ги глобяват за разливи, също е еко-проблем, но все пак е пристанище и авариите са по-обработваеми. Ако БА се направи с пристанище ще струва десетки пъти повече на "инвеститорите" (като начални инвестиции и последващи разходи)
XML
на 09.10.2009 в 23:54:26 #26bahur | 09.10.2009 22:42 Ти ми изглеждаше от нормалните във форума, какво си се разпенил? >> Не съм от нормално защитаващи позицията си - след като имам такава, съм ненормален на тема защита!!! 0. Аз съм наблегнал най-вече върху вредите от трасето до Гърция. БА не е само един буй, а много много екологични и други проблеми през територията на страната. В Гърция се водят същите дебати за трасето. >> А ако не се повреди нищо? Да, да допуснем най-лошото. Поврежда се нещо си... Има изпълнител на трасето - ТОЙ носи цялата материална, материална и каквато и да е отговорност!!! 1.Натура е международното име на проекта, как трябва да го наричаме? Това е име , не би трябвало да се превежда. >> Природа! Това му е името на проекта! Милеем за България а едно елементарно име не е на български! 2.Доколкото знам неустойки няма . Цените за почистване съм го написал по-надолу. >> До толкова ли знаеш? 3.Знам къде се намира Росенец. Каква е връзката? Все някъде се намира нещо. >> Намира се в Бургаски залив и захранва Лукойл Нефтохим с петрол, както и транспорт на готови нефтопродукти. Тръбите между двете - Лукойл Нефтохим и Нефтобаза "Росенец" са приблизително 200 км... изграждани са основно през 70те и малко от 80-те години на миналия век. Защо това не те вълнува, като "все някъде се намира нещо", а те засяга тръба, положена с 30-40 годишна по-съвременна и по-надеждна технология?
Сульо и Пульо
на 09.10.2009 в 23:51:11 #25"За проекта за АЕЦ Белене Трайков заяви, че няма окончателно решение, че RWE се отказват." Отдавна беше ясно че ще се откажат, още когато се разбра че обявената от комунистите цена всъщност е поне наполовина от истинската.
XML
на 09.10.2009 в 23:44:25 #24toffee | 09.10.2009 22:40 Аз чакам кмета Димитър Николов какво ще каже утре. ГЕРБ се такива фурнаджийски лопати, че не е истина. ===================== Това Йоан Костадинов ли те светна... Можеш по новите улички да отидеш да му предадеш мноо поздрави и шише ракийка...
bahur
на 09.10.2009 в 23:44:04 #23Рекордна избирателна активност показват резултатите от първия легитимен референдум у нас. Общо 60,12% от имащите право на глас 23 431 избиратели в община Поморие са участвали в допитването срещу изграждането на петролопровода Бургас- Александруполис. От тях 98,97% са отговорили с „не” и едва 1,03% с „да” на въпроса: „Одобрявате ли изграждането на петролопровода Бургас – Александруполис с трасе на тръбопровода и инсталации, разположени на територията на община Поморие?”. Референдумът в Поморие е първият, сред проведените три досега, който е успешен. Припомняме ви, че през миналата година на референдум в Бургас против съоръжението гласуваха 50 000 души, като беше регистрирана едва 27% избирателна активност. В община гласуваха Созопол - 4392 избиратели. Беше отчетена 39,9% обща избирателна активност. С " да" на изграждането на петролопровода отговориха 153 души, а с „не” - 4 178 души.
MilenI
на 09.10.2009 в 23:42:29 #22Що ли се не изненадвам?!
За другите 2 проекта още преди изборите бях сигурен, че ГЕРБ ще ги подкрепи, за този се колебаех. Дано поне комисионните са по-малки.
bahur
на 09.10.2009 в 23:42:25 #21Ти ми изглеждаше от нормалните във форума, какво си се разпенил? 0. Аз съм наблегнал най-вече върху вредите от трасето до Гърция. БА не е само един буй, а много много екологични и други проблеми през територията на страната. В Гърция се водят същите дебати за трасето. 1.Натура е международното име на проекта, как трябва да го наричаме? Това е име , не би трябвало да се превежда. 2.Доколкото знам неустойки няма
. Цените за почистване съм го написал по-надолу.
3.Знам къде се намира Росенец. Каква е връзката? Все някъде се намира нещо.
XML
на 09.10.2009 в 23:31:31 #20bahur | 09.10.2009 22:21 Плюс това на референдумите с 52% избирателна активност , 99% от хората отхвърлят категорично БА. Ако новите ще я карат още отсега като старите .... ======================= Къде са тези референдуми? Защо лъжеш? --------- http://news.bpost.bg/story-read-16150.php Референдумът в Бургас за изграждането на нефтопровода Бургас-Александруполис се провали заради ниската избирателна активност – само 27.9%. Повече от 50% от гражданите трябваше да гласуват, за да бъде валиден референдумът. „За“ изграждането на петролопровода са гласували 3.25%, а „против“ са били 96.75%. ----------- Толкова силно искахте "против" и се организирахте само 27% Останалите 73% са "за" но не ходят на референдуми защото там са разни кряскащи "еко"-та, които като "емо"-тата ти се навират нахално...
tony82
на 09.10.2009 в 23:28:37 #19Драскачи безумни, не ви ли е ясно, че сте като кучетата покрай кервана. Колкото и да лаете ще се случи това, което е изгодно за определена категория от хора за които може би вие дори не предполагате. Какво е изгодно за България, като всичко се изсмуква по добре разработени схеми.Ние си лаем, а на ТЯХ не им пука

XML
на 09.10.2009 в 23:26:38 #18bahur | 09.10.2009 22:14 Поредният викащ УУУУУУ 1 въпрос - знаеш ли в превод какво означава "Натура"? Не е да те снимат в натура... ПРИРОДА е!!! Като сте толкова природолюбиви, спазвайте природата на езика си - стига с тази Натура2000 Натура 3000... 2 въпрос - при разлив, прочел ли си какви неустойки има? 3 въпрос - и теб да питам - къде се намира нефтобаза "Росенец"?
bahur
на 09.10.2009 в 23:21:49 #17Плюс това на референдумите с 52% избирателна активност , 99% от хората отхвърлят категорично БА.
Ако новите ще я карат още отсега като старите ....
bahur
на 09.10.2009 в 23:14:31 #16И друг път съм го копвал това: Непочистен в течно състояние, а отмит на брега, 1 тон нефт се превръща в 10 тона замърсено вещество, свързвайки се с пясък, почва и др. Изчистването 1 барел петрол струва във водата между 10 000 и 250 000 $ - и много повече на брега. Споразумението за петролопровод планира 2 или 4 буя за едноточково швартоване. Това означава, че в центъра на залива във всеки момент може да има 1 милион тона нефт. Мястото е изчислено на 7 км от бургаския бряг. При повреда от всякакъв сорт, технологията моно-буй предполага незабавен разлив от поне 200-300 тона. Дори прилагана без човешки и технически грешки, или климатични екстреми, тя предполага процент оперативно изпускане на петрол във водата. За полагането на 155 км транзитната тръба е нужно изчистването от растителност на 130 м широко трасе. Трасето минава през защитени територии в Странджа и земи в Натура 2000. Такива са дом на застрашените и уникални видове птици. Мащабни изсичания стартират ерозия на почвата, свлачища и допълнителна загуба на хабитат. За подземни водоизточници и трите реки по трасето и малък разлив нефт ще е фатален. Трасето на петролопровода Бургас-Александруполис ще засегне 228 обекта, които са известни и включени в базата данни на Археологическия музей при БАН, се казва още в доклада, визиращ въздействието на проекта върху културно-историческото наследство в района. И всичко това са 30 милиона долара т.е. 20 милиона евро т.е. колкото няколко вноски за правителствения самолет или пък машината за рязане на метали на военните.
Уууууууууууууууууу!
XML
на 09.10.2009 в 23:02:36 #15US | 09.10.2009 21:49 35 милиона долара, ама на баба ви хвърчилото. Този договор е безкрайно неизгоден за Б-я. Явно и на новото правителство взеха да пълнят джобчетата. Путя е добър купувач - трябва да му се отбележи. Повече от 10млн. тона няма да минат - което при супер-неизгодните цени за транзит за Б-я (подписани от предишните продажници - 1$/тон/цялото разстояние) ще е 10млн. долара. А ще има супер рискове за туризма, който носи по 2млрд евро (т.е. 300 пъти повече). Къде са ползите??!! =============================
Путин ли? Ти идея имаш ли си колко ГЕРМАНСКИ и ГРЪЦКИ фирми очакват осъществяването на проекта?
Риск за туризма ли?
Отиди на нефтобаза "Росенец" и ми говори за риск на туризма...
Не знаеш къде се намира??? Точно там където бълнуваш "риск на туризма"
Абе що като си наумите някоя глупост я дъвчете докато почнете да вярвате в нея...

US
на 09.10.2009 в 22:52:01 #14Трайчо, Трайчо - и теб те купиха момче. Малко руско-византийски моабети, подплатени от няколко пачки .... и сте готови. И вие сте евтини к.рви като комундетата
.
US
на 09.10.2009 в 22:49:14 #1335 милиона долара, ама на баба ви хвърчилото. Този договор е безкрайно неизгоден за Б-я. Явно и на новото правителство взеха да пълнят джобчетата. Путя е добър купувач - трябва да му се отбележи. Повече от 10млн. тона няма да минат - което при супер-неизгодните цени за транзит за Б-я (подписани от предишните продажници - 1$/тон/цялото разстояние) ще е 10млн. долара. А ще има супер рискове за туризма, който носи по 2млрд евро (т.е. 300 пъти повече). Къде са ползите??!!