От утре, 14 септември 2006 г., дизелова мотриса от фамилията Desiro ще обслужва влаковете между Панагюрище и Пловдив, които ще се движат по  нова транспортна схема с  цел максимално задоволяване на транспортните нужди на населението в региона.

Всекидневно в железопътния участък Панагюрище - Пловдив ще се движат 6 пътнически влака, които ще изминават разстоянието от 77 км. за 1 час и 40 минути. Разписанието на дизеловата мотриса е съобразено с работническия и ученически характер на обслужваните пътнически влакове и с посоката на движение на пътникопотока от Панагюрище към Пловдив. Първата пътническа композиция ще тръгва от гара Панагюрище в 05:32 ч., а последната - ще потегля от гара Пловдив в 19:10 ч.

Мотрисата ще обслужва пътниците от 9 железопътни спирки и 3 железопътни гари по своя маршрут. Компютърно билетоиздаване ще се извършва в гарите Пловдив, Филипово и Панагюрище. Билети за пътуване с влак от останалите железопътни спирки ще се издават от превозния персонал във влака. Железопътни и абонаментни карти за железопътния участък Панагюрище - Пловдив ще се издават на гарите Пловдив и Филипово.

До 30 септември 2006 г. "Български държавни железници" ЕАД въвеждат гратисен период за възрастните граждани, пътуващи по линията Панагюрище - Пловдив. Те ще имат възможност да пътуват с 50 % намаление от редовната тарифа само срещу представяне на документ за самоличност само до края на месец септември 2006 г. От 1 октомври 2006 г. възрастните граждани ще пътуват с 50 % намаление срещу закупена железопътна карта "Възрастен" или представяне на Решение за получаване на пенсия за осигурителен стаж и възраст.

На официалната церемония по повод потеглянето на първия влак по маршрута Панагюрище - Пловдив - Панагюрище, ще присъстват председателят на Народното събрание, Георги Пирински, председателят на Парламентарната комисия по транспорт, Йордан Мирчев, заместник-министърът на транспорта, Георги Петърнейчев,  народни представители,  кметът на община Панагюрище, Георги Гергинеков, изпълнителният директор на "Български държавни железници" ЕАД, Олег Петков, и заместник-генералният директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура", Веселин Кожухаров.


***
Железопътната линия Панагюрище - Пловдив е построена със задружните усилия,  доброволен труд и лични средства на жителите от селищата, през които преминава. През 1921 г. населението от региона се обръща към министър-председателя Александър Стамболийски с предложение за построяване на железопътна линия и със закон от 27 октомври същата година е дадено разрешение линията да се строи като местна железница с концесия на Пловдивския окръжен съвет и на общините от Пловдивска и Панагюрска околия. Строителството на линията приключва през 1933 година.

На 25  юни 2003 г. движението на пътнически влакове в железопътния участък Съединение - Панагюрище е преустановено поради влошеното състояние на железния път, което е било причина за твърде дълго времепътуване - близо три часа.